Taip pat pranešama, kad šia byla, kurią Valstijų žurnalistai jau pakrikštijo „Dyzelgeitu“, susidomėjo ir JAV Kongresas.

Kaip jau skelbta, bendrovė prisipažino manipuliavusi testų, kurių metu buvo nustatomi išmetamųjų dujų rodikliai, duomenimis, tokiu būdu apeidama JAV taršos reikalavimus.

Koncernas jau atidėjo 6,5 mlrd. eurų galimiems nuostoliams kompensuoti.

JAV aplinkosaugos agentūra ir Kalifornijos valdžia taip pat paskelbė, jog ketina dalyvauti tyrime ir išsiaiškinti, ar kitos gamintojos nėra taip pat klastojusios sertifikatus dėl išmetamųjų dujų kiekio.

Dėl kilusio skandalo Vokietijos koncerno „Volkswagen“ akcijos antradienio rytinėje prekyboje Frankfurte atpigo beveik 16 proc. Be to, bendrovei gresia bauda už kiekvieną automobilį, susijusį su duomenų klastojimu, tad baudos suma gali siekti iki 18 mlrd. dolerių.

„Volkswagen“ Amerikos padalinio vadovas: visiškai susimovėm

Pirmadienį Niujorke pristatęs naująjį „Passat“ automobilį „Volkswagen“ Amerikos padalinio vadovas Michaelas Hornas žodžių kišenėje neieškojo ir visiškai pripažino įmonės kaltę.

„Mūsų kompanija buvo nenuoširdi. Mes visiškai susimovėme. Turime sutvarkyti automobilius ir padaryti viską, kad taip daugiau nenutiktų niekada. Tokie įvykiai visiškai nesiderina su mūsų privalumais“, – teigė jis.

Automobiliai bus patikrinti ir Pietų Korėjoje

Antradienį tapo aišku, kad skandalas neapsiribos vien JAV teritorija.
Pietų Korėjos Aplinkos ministerija antradienį pranešė, jog reaguodama į JAV kilusį „Dyzelgeito“ skandalą, patikrinsianti trijų dyzelinių „Volkswagen“ ir „Audi“ modelių išmetamų dujų emisijas.

Jeigu bus aptiktos atitinkamos manipuliacijos, tuomet tyrimas bus išplėstas iki visų iš Vokietijos importuojamų dyzelinių automobilių, kurie pastaraisiais metais atsiriekė nemenką rinkos dalį iš čia anksčiau dominavusių „Hyundai Motor“ gaminių.

Kaip pranešė naujienų agentūra „Reuters“, tyrimo metu bus patikrinta 4-5 tūkst. 2014-2015 metais pagamintų „Volkswagen Jetta“, „Volkswagen Golf“ ir „Audi A3“. Gavus tyrimų rezultatus, ministerija spręs dėl visų šių modelių atšaukimo iš rinkos.

„Volkswagen“ atstovybė šioje šalyje atsisakė komentuoti P. Korėjos valdžios ketinimus.

Vokietijos automobiliai P. Korėjoje ypač išpopuliarėjo po 2011 metų, kai dėl laisvos prekybos sutarties jiems buvo panaikinti importo mokesčiai. Per pirmus 2015 metų 8 mėnesius Vokietijos automobilių importas P. Korėjoje augo 18 proc. ir pasiekė 4,5 mlrd. JAV dolerių sumą.

„Volkswagen“ ir „Audi“ atsiriekė 28 procentus visos šalies importo rinkos.

Sukruto ir Europa

Antradienį Prancūzijos finansų ministras Michelis Sapinas pareiškė, kad į skandalą turėtų įsikišti ir Europos Sąjunga, o atitinkamai turėtų būti patikrinti ir prancūzų automobilių gamintojai, praneša „Reuters“.

„Tai turėtų būti atlikta ir Europos mastu. Esame Europos rinka, paklūstanti europietiškoms taisyklėms, kurios turi būti gerbiamos tokios, kokios yra. Ir kokios buvo sulaužytos JAV. Šiuo metu viskas aišku dėl „Volkswagen“, tačiau norėdami užtikrinti savo žmones turime patikrinti ir Prancūzijos gamintojus. Tai nereiškia, kad aš galvoju, jog Prancūzijos autokoncernai elgiasi taip pat, kaip „Volkswagen“, – radio stočiai „Europe 1“ kalbėjo M. Sapinas.

Vokietijos vyriausybė dar pirmadienį pranešė, kad tikisi visų šalies automobilių gamintojų bendradarbiavimo su valdžios struktūromis ir visų prašomų duomenų pateikimo.

Šios šalies Ekonomikos ministras Sigmaras Gabrielis pakvietė „Volkswagen“ koncerną išsklaidyti bet kokias abejones.

„Turime suprasti, kad mes jaudinamės dėl iki šiol buvusios nepriekaištingos tiek Vokietijos automobilių, tiek paties „Volkswagen“ reputacijos“, – teigė ministras.

„BMW“ ir „Daimler“: mūsų automobiliai tvarkingi

Tuo metu „BMW“ ir „Daimler“ koncernai pareiškė, kad jų gaminami dyzeliniai automobiliai atitinka visus JAV taršos reikalavimus.

„Įstatymų reikalavimai yra aiškūs ir mes jiems paklūstame. Visa kita tėra manipuliacijos ir išvedžiojimai, kuriais mes neužsiimame“, – teigė „BMW“ atstovas.

Tuo metu „Daimler“ išplatintame pranešime sakoma, jog apie „Dyzelgeitą“ bendrovė viską sužino iš spaudos ir „ten aprašomas skandalas neturi nieko bendro su „Mercedes-Benz“ automobiliais“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (206)