JAV konsultantai, pateikę automobilių pramonės viziją, pažymi, kad dėl spartėjančių lenktynių technologijų srityje savarankiškos kompanijos praktiškai neturės šansų išlikti.

Jų teigimu, per artimiausius dešimtmečius automobilių gamybos industrija smarkiai pasikeis – vietoje dabartinių benzininių ir dyzelinių modelių išpopuliarės bepiločiai elektromobiliai, „bendraujantys“ tarpusavyje internetiniu ryšiu. Maža to – jie bus bendro naudojimo, tad „nuosavo automobilio“ terminas nugrims praeitin.

„AlixPartners“ analitikų teigimu, iki šiol mažesni automobilių gamintojai konkuruoti su kitais galėjo savarankiškai. Pavyzdžiui, 2010-2014 metais „Volkswagen“ ir „Suzuki“ apie 10 proc. savo pelno skyrė tyrimams ir naujų technologijų kūrimui, nors kiekybės prasme vokiečių koncerno investicijos į šį dalyką buvo 10 kartų didesnės nei japonų.

Problema ta, kad kasmet į naujovių kūrimą reikia įdėti vis daugiau, ir jau ateina laikas, kai tą daryti sau leis tik keli didžiausi automobilių pramonės gigantai. O kitiems gamintojams teks jungtis arba prie jų, arba tarpusavyje. Be visa kita, bandančios savarankiškai dirbti Vakarų kompanijos jau netrukus gali būti perimtos turtingų Kinijos ir Indijos koncernų.

Šiuo metu pasaulyje yra 9 koncernai, turintys kitų kompanijų akcijų. Be to, veikia 16 bendrų įmonių, 17 bendrų automobilių surinkimo ir 15 technologijų kūrimo aljansų. Pastarasis tipas tampa vis populiaresnis – štai visai neseniai „Volkswagen“ technologijų kūrimo srityje „susidraugavo“ su „Mazda“.

Tad, panašu, teisus yra koncerno „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) vadovas Sergio Marchionne, dar anksčiau už amerikiečius konsultantus pareiškęs, kad kompanijos sutaupytų milijardus dolerių, jeigu visa pasaulio automobilių pramonė pradėtų naudoti unifikuotą platformą ir variklius, o gamyba vyktų bendrose gamyklose.

FCA ataskaitoje teigiama, jog suvienyti jėgas apsimokėtų ne tik gamybos, bet ir inžinerijos bei naujų technologijų vystymo srityse.

FCA tuo įtikinti jau bandė kitą automobilių pramonės milžiną – koncerną „General Motors“ (GM), tačiau šis kategoriškai atmetė tokį siūlymą. Viena iš galimų priežasčių – šiuo metu FCA uždirbamas pelnas nėra didelis, tad konkurentams jungimasis ir atrodo nenaudingas.

Nepaisant GM skeptiško požiūrio, ne vienas tituluotas šios srities ekspertas paragino koncerno vadovus neatmesti jungimosi galimybės. Juolab, remiantis „AlixPartners“ prognoze, ateityje laimės tie, kurie daugiau dėmesio skirs programinei automobilių įrangai. O S. Marchionne tą irgi jau numatė – jis pranešė ketinantis derėtis dėl galimo aljanso su bepiločius automobilius kuriančiais ir visu tempu jau bandančiais Silikono slėnio rykliais, pirmiausia, „Google“ kompanija.

PROGNOZĖS

Remiantis „AlixPartners“ prognoze, ateinančius 7 metus pasaulinis automobilių pardavimas kasmet augs po 2,6 proc. Pavyzdžiui, 2021 m. bus parduota 103,2 mln. naujų automobilių – palyginti su 87,9 mln., kurie prognozuojami 2015-iesiems. Vien Kinijoje pardavimo apimtys kasmet didės 5,2 proc.