Renginys prasidėjo neįprastu laiku – 19:27 val. Kodėl pasirinkti tokie skaičiai? Pasirodo, tai kompanijos „Volvo“ įkūrimo data – 1927 metai. Ir būtent šis simbolinis laikas prisimintas atverčiant naująjį puslapį įmonės istorijoje.

Bendrovės „Sostena“ vadovas Donetas Karčiauskas sakydamas kalbą akcentavo, kad „Volvo XC90“ švedų markei yra naujos eros pradžia. O Vilniuje šis įvykis pažymėtas išties įspūdingai. Į renginį Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės (LDK) valdovų rūmuose susirinkę svečiai po oficialių kalbų išgirdo būgnų gausmą ir išvydo arkadose išsirikiavusius trimitininkus. Suskambus fanfaroms ekrane pasirodė Gedimino prospektu riedantys keturi naujutėlaičiai „Volvo XC90“. Po kelių minučių jie įriedėjo pro rūmų vartus, o klasikinių juodos, baltos ir smėlio spalvų visureigius iš paskos atlydėjo 4 raitelių bei policijos ekipažų palyda.


Antros kartos XC90 buvo itin laukiamas. Pirmasis modelis pasirodė dar 2002 m. ir praktiškai nepakeistas buvo gaminamas apie 12 metų. Šiuolaikiniais automobilių pramonės standartais, tai yra labai ilgas laikotarpis – dauguma gamintojų modelius keičia kas 5-6 metus.

Naujasis XC90 yra pirmasis „Volvo“ automobilis, sukurtas po to, kai šios markės valdymą perėmė Kinijos kompanija „Zhejiang Geely Holding Group“. Vis dėlto jeigu skeptikai prognozavo, kad kinai sužlugdys Švedijos pasididžiavimą, įvyko priešingas dalykas – „Volvo“ gavo daugiau investicijų, kurių pirmuoju vaisiu tapo didžiausias šios markės visureigis – XC90.

Lyginant su pirmtaku, naujokas ne tik tapo modernesnės išvaizdos, bet ir gerokai didesnis. Sukurtas pagal naują „Volvo“ platformą, jis bus apie 13 cm ilgesnis, 10 cm platesnis, kiek žemesnis ir turės 13 cm ilgesnę važiuoklės bazę.

Automobilio salone svarbiausiu akcentu tapo centrinė konsolė, kuri yra tarsi planšetinis kompiuteris, neturintis nė vieno mygtuko – viskas valdoma jutikline sistema. Kaip ir anksčiau, „Volvo XC90“ bus galima rinktis ir kaip septynvietį visureigį, o gamintojų teigimu, trečios eilės sėdynės bus patogios keleiviams iki 1,70 m ūgio.

Kaip ir galima tikėtis, „Volvo“ į naująjį XC90 įdiegė inovatyvias saugumo sistemas, tarp kurių labiausiai išsiskiria dvi – automatinis stabdymas sankryžose ir nuslydimo nuo kelio apsauga. Pastaroji funkcija visų pirma bando išlaikyti automobilį važiuojamoje dalyje, o jeigu vis dėlto tai nepavyksta, tuomet keleiviams suteikiama maksimali apsauga siekiant išvengti rimtų sužalojimų.

Su tokiais vokiškais visureigiais kaip BMW X5, „Audi Q7“ ir „Mercedes-Benz GLE“ konkuruosiančio naujojo XC90 pigiausia versija kainuoja nuo 51 719 eurų. Už šią sumą siūlomas priekiniais ratais varomas automobilis su dyzeliniu 2.0 l, 190 AG, 400 Nm varikliu, žymimu „D4 Drive-E“. Visi kiti modeliai turi visų varančiųjų ratų sistemą, automatinė 8 laipsnių pavarų dėžė yra standartinėje įrangoje. Brangesnis D5 „dyzelis“ bus su 2.0 l, 225 AG, 470 Nm motoru ir kainuoja nuo 56 888 eurų. Benzininių variklių gamoje bus T5 (2.0 l, 254 AG, 350 Nm – nuo 58 906 eurų) ir T6 (2.0 l, 320 AG, 400 Nm – nuo 64 217 eurų) versijos. Septynviečių versijų kainos – apie 1,5 tūkst. eurų didesnės.

„Volvo XC90“ pirkėjai galės rinktis iš trijų skirtingų įrangos lygių: „Momentum“, „Inscription“ ir sportišką „R-Design“. Standartinė komplektacija bus „Momentum“, kurioje pirkėjai ras platų įrangos paketą – galinio parkavimo sistemą, patobulintą ir papildytą naujomis funkcijomis „City Safety“ sistemą, eismo juostos kirtimo įspėjimo sistemą („Lane Departure Warning“), šildomas priekines sėdynes, 19 colių lengvo lydinio ratlankius, kelio ženklų atpažinimo sistemą, centrinėje konsolėje įtaisytą 8 colių jutiklinį ekraną, automatinę greičio palaikymo sistemą, LED priekinius žibintus, kurie bus prisitaikantys, t.y. apšvies posūkius ir bus su išmania priešpriešinių vairuotojų neakinančia tolimųjų šviesų sistema bei kt.

Gamintojai taip pat yra paskelbę, kad siūlys „XC90 T8 Twin Engine“ elektra įkraunamą hibridinę versiją, kurios bendras pajėgumas bus 407 AG ir 640 Nm, o vidutinės degalų sąnaudos – tik 2,1 l/100 km. Vis dėlto šios modifikacijos dar teks palaukti - ji pasirodys šio rudens pabaigoje ir kainuos nuo 77 200 eurų.

„Volvo“ atstovų Lietuvoje, bendrovės „Sostena“, teigimu, naująjį „Volvo XC90“ dar prieš oficialų debiutą jau užsisakė 40 pirkėjų, kurių dažniausias pasirinkimas buvo dyzelinis D5 variklis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (235)