Pernai avarijos ES keliuose nusinešė 25 700 gyvybių. Tikimasi, kad naujoji sistema šį skaičių sumažins dešimtadaliu, sakoma EP spaudos tarnybos pranešime.

Įvykus rimtai avarijai, sistema automatiškai surinks Europos bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 ir perduos pagalbos tarnyboms informaciją apie įvykį. Tai leis pareigūnams ir gelbėtojams greičiau pasiekti avarijos vietą, sumažinti traumas ir išgelbėti daugiau gyvybių, taip pat sumažinti transporto kamščius.

Europos Parlamentas sugriežtino duomenų apsaugos nuostatas ir užtikrino, kad automobiliai nebūtų nuolatos sekami. Sistema įsijungs tik avarijos metu arba vairuotojui paspaudus atitinkamą mygtuką. Pagalbos tarnyboms bus siunčiamas tik būtiniausių duomenų rinkinys: transporto priemonės klasė, naudojamų degalų rūšis, keleivių skaičius, taip pat tikslus įvykio laikas bei vieta.

Pagalbos tarnybų gauti duomenys negalės būti perduoti kitoms institucijoms ar asmenims be duomenų subjekto sutikimo. Be to, „eCall“ technologija leis visiškai ištrinti surinktus duomenis.

Automatinio skambučio sistema turės būti įmontuota visuose naujų modelių lengvuosiuose bei mažos keliamosios galios krovininiuose automobiliuose nuo 2018 m. kovo 31 d. Europarlamentarai taip pat įpareigojo Europos Komisiją per trejus metus nuo minėto termino įvertinti, ar tikslinga tokią sistemą montuoti ir autobusuose bei vilkikuose.

Kadangi naujasis reglamentas jau suderintas su ES Taryba, todėl nebeliko kliūčių jam įsigalioti. Jis nustato gamintojų pareigas, o pernai birželį priimtos taisyklės įpareigojo ES valstybes iki 2017 m. spalio paruošti infrastruktūrą, kuri leistų priimti bei apdoroti „eCall“ skambučius.