Daugelis aiškina, kad tokie automobiliai yra gerokai brangesni nei įprasti, varomi benzinu, dyzelinu ar suskystintomis dujomis, ir neatsiperka.

Elektroninių pinigų įstaigos „EVP International“ vadovas Kostas Noreika tam nepritaria. Jo nuomone, investuoti į aplinką tausojantį transportą tikrai apsimoka.

Vien degalams sutaupo apie 4800-7200 eurų

„EVP International“ automobilių parke – penkiolika automobilių, iš kurių dvylika hibridinių ir vienas elektromobilis. „Visai gali būti, kad esame didžiausią hibridinių automobilių parką turinti ne transporto paslaugų įmonė Lietuvoje“, – spėja K. Noreika.

Pirmąjį hibridinį automobilį „Toyota Prius“ bendrovė įsigijo 2007-aisiais, kai Lietuvoje jie dar buvo retenybė, ir vėliau būtent jiems teikė pirmenybę. Kolektyvui augant, artimiausiu metu teks dairytis papildomų automobilių ir greičiausiai tai bus hibridiniai.

Kostas Noreika
Foto: Bendrovės archyvas

„Aišku, naujas hibridinis automobilis yra gerokai brangesnis už benzininį ar dyzelinį, – sutinka K. Noreika. – Bet padėvėtų, 3-4 metų amžiaus, panašių techninių duomenų ir būklės automobilių kainos praktiškai nesiskiria. Kai kas sako, kad hibridinių savininkai pralošia dėl brangesnio remonto – čia sunku ką pasakyti, nes mūsų apynaujai automobiliai praktiškai negenda.“

Hibridiniai automobiliai sunaudoja gerokai mažiau degalų nei įprastiniai, neretai – ir dvigubai mažiau. Skaičiuojama, kad „Toyota“ hibridai sunaudoja maždaug apie 4 l/100 km degalų. Per metus kiekvienas įmonės automobilis nurieda apie 15 tūkst. km, taigi važiuojant hibridiniu sutaupoma apie 400–600 eurų. Kai automobilių dvylika, susidaro gana solidi suma – 4800-7200 eurų per metus, nurodo įmonė.

„Mūsų verslas pagrįstas ekonomiškumo principu. Siekiame savo klientams padėti sutaupyti – teikti kuo pigesnes, o kai kurias ir nemokamas paslaugas, taip pat ir patys stengiamės nešvaistyti lėšų ten, kur nėra reikalo. Verslas turi ne tik uždirbti, bet ir nepaleisti vėjais to, ką uždirbo“, – tvirtina K. Noreika.

Elektromobilis „dirba“ visu krūviu

Jau beveik metus į Vilniaus gatves išrieda ir įmonės elektromobilis „Nissan Leaf“. Pasak K. Noreikos, jis darbo laiku garaže praktiškai nestovi. Juo darbuotojai dažniausiai važiuoja į susitikimus, vykstančius Vilniaus centre.

Vienas pagrindinių elektromobilio pliusų – jį visur galima statyti nemokamai. Jei per dieną suplanuoti keli susitikimai ir automobilį reikia 4 valandoms pasistatyti raudonojoje zonoje – 4,5 euro ir nėra. Per mėnesį taip gali susikaupti net iki 90 eurų.

„Mūsų darbuotojai, atvažiavę į Vilniaus centrą, kartais elektromobilį palieka J. Lelevelio gatvėje, šalia Nacionalinio operos ir baleto teatro, esančioje elektromobilių įkrovos stotelėje. Nauda dviguba – paprastai laisva stovėjimo vieta patogioje vietoje ir dar nemokamai įkraunamas automobilis“, – privalumus įvardija K. Noreika.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujausių modelių pristatymų ir žinių iš autosporto trasų iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!