Sausį Mastrichte (Nyderlandai) vykusiame aukcione buvo pasiūlytos 89 transporto priemonės, iš kurių parduotos 75. S. Brundza po aukciono sakė, kad pavyko parduoti ne visus automobilius, nes už juos buvo siūlyti per maži pinigai. Tarp neparduotų liko 1984-ųjų „Daimler DS420“ limuzinas, kuriuo Vakarų Berlyne važinėjo Princesė Diana, taip pat – buvęs prezidentinis Algirdo Mykolo Brazausko limuzinas „Audi V8 Quattro Long“, už kurį planuota gauti 15 iki 25 tūkst. eurų.

„Aukciono rezultatai galėjo būti ir geresni. Kai kurie pasiūlymai buvo per pigūs, teko jų atsisakyti. Parduoti pigiau negu pats pirkai nelabai smagu. Tarp neparduotų liko automobiliai, kurie turi gal ne tiek piniginę vertę, kiek istorinę“, – po aukciono DELFI sakė S. Brundza.

Kaip ir buvo rašyta anksčiau, didžiausia suma sumokėta už 1968-ųjų „Mercedes-Benz 600 Pullman“. Nors aukciono organizatoriai vertino, kad už šį modelį galima gauti 120-160 tūkst. eurų, rezultatas pranoko lūkesčius – pirkėjas už jį sumokėjo 184 tūkst. eurų.

Daugiau nė už vieną automobilį nepavyko gauti daugiau nei 100 tūkst. eurų. Arti šios ribos buvo 1956-ųjų „Gaz 12“ (96 tūkst. eurų), taip pat „Aston Martin Lagonda“ (sumokėta 88 221 eurų, vertintas 100-150 tūkst. eurų), „Zil 115“ (sumokėta 87,1 tūkst. eurų, vertintas 80-100 tūkst. eurų). Didžiąją S. Brundzos automobilių kolekcijos dalį sudarė „Cadillac“ modeliai, iš kurių brangiausiai buvo parduotas 1929-ųjų „Cadillac 341-A Fleetwood“ (61 317 eurų, vertintas 70 - 90 tūkst. eurų).

Aukciono organizatorių išankstiniu vertinimu, pardavus visus S. Brundzos automobilius buvo galima gauti apie 2,8 mln. eurų. Remiantis „Coys“ informacija, pateikta po aukciono, už 75 transporto priemones surinkta apie 1,5 mln. eurų.

Likusius neparduotus automobilius S. Brundza kartu su „Coys“ bendrove siūlys kituose aukcionuose Štutgarte nei Esene (Vokietija).

„Tuomet matyt ir baigsis mano muziejininkystė“, – sakė 67-erių parlamentaras.

Penki brangiausiai parduoti S. Brundzos automobiliai

„Mercedes-Benz 600 Pullman“, 1968 m., 184 tūkst. eurų
Mercedes-Benz 600 Pullman (1968 m.)
„Gaz 12“, 1956 m., 96 tūkst. eurų
Gaz 12 (1956 m.)
„Aston Martin Lagonda“, 1983 m., 88 221 eurų
Aston Martin Lagonda Tickford (1983 m.)
„Zil 115“, 1986 m., 87,1 tūkst. eurų
Zil 115 (1986 m.)
„Cadillac 341-A Fleetwood“, 1929 m., 61 317 eurų
Cadillac 341-A Fleetwood (1929 m.)

„Coys“ nurodo visų parduotų S. Brundzos mašinų ir motociklų kainas (numeris aukcione; automobilio/motociklo gamybos metai; pavadinimas; gauta suma):

101 1979 Checker Marathon Taxi €10,634
102 Jawa 350 €354
103 Biv 150 €1,300
104 1986 Tula 5 €473
105 Lightweight early Motorcycle €1,004
106 1972 Cadillac Fleetwood €5,317
107 1944 Buick Super Cabriolet €17,723
108 1991 Cadillac Coupe De Ville €2,363
109 1969 Tatra 2-603 €16,541
110 1990 Lincoln MK VII €2,363
111 1983 Cadillac Eldorado Paris €5,908
112 1977 Volvo 264 Top Executive LWB €10,279
114 1973 Oldsmobile 98 €4,962
116 1986 Zil 115 €87,100
117 1973 Pontiac Catalina €5,908
118 1973 Ford Thunderbird €5,750
119 1986 Tula 5 Motoroleris €1,182
121 BMW R12 €9,216
122 1973 Buick Riviera Sport Coupe €9,452
123 1929 Cadillac 341-A Fleetwood €61,317
124 1985 Cadillac Fleetwood Brougham €5,553
125 1968 Mercedes-Benz 600 Pullman €184,000
126 1934 Cadillac V12 Fleetwood 30 Imperial Sedan €35,445
127 1905 Cadillac Model C Touring €43,700
128 1936 Cadillac Fleetwood €20,086
130 1990 Cadillac Brougham Limousine €5,553
131 1944 Harley-Davidson Military €11,815
132 BMW R35 €8,271
133 1935 Lincoln K Model V12 544 €31,901
135 1907 Cadillac Model K Runabout €42,534
136 1938 Buick Speed 90 €20,086
137 1980 Gaz 13 Chaika €50,805
138 1979 Lincoln Continental MK V Designer Series €2,954
139 1956 Gaz 12 €96,000
140 1961 Rolls-Royce Silver Cloud II €23,630
141 1965 Lincoln Ford Continental V8 4DRLIN €20,086
142 1959 Cadillac Sedan DeVille Flat Top €21,267
143 1976 Lincoln Continental MK IV €9,452
145 1912 Cadillac 'Torpedo' €54,349
146 1969 Lincoln Continental MKIII €6,498
147 1948 Lincoln Continental MKI Club Coupe €18,975
148 1981 Cadillac Coupe de Ville €7,325
149 1972 Lincoln Continental MKIV €6,498
150 1935 Daimler LQ3 20HP By Windovers €21,267
151 1978 Cadillac Eldorado Biarritz €6,498
152 1942 Cadillac Series 75 Fleetwood €21,267
153 1973 Cadillac Eldorado €5,908
155 1973 Cadillac Fleetwood Series 75 €6,498
157 1972 Cadillac Fleetwood Eldorado 2 door Coupe €5,435
158 1977 Pontiac Firebird Tans Am €10,120
159 1904 Cadillac Model B 4S €48,442
160 1969 Cadillac Fleetwood Coupe de Ville €6,971
161 1968 Cadillac Fleetwood series 75 €6,325
162 1983 Aston Martin Lagonda Tickford €88,221
163 1963 Cadillac Fleetwood Series 75 €8,625
164 1973 Pontiac Firebird Trans Am €29,538
166 1959 Cadillac Coupe DeVille €29,538
167 1973 Chevrolet Corvette Stingray €16,541
168 1973 Manta Mirage €18,904
169 1959 Cadillac Sedan De Ville Flat Top €31,901
170 1958 Cadillac Series 75 Fleetwood Limousine Imperial Sedan by D €31,901
172 1959 Cadillac Fleetwood Series 75 €12,997
173 1953 Cadillac Series 75 Fleetwood €11,815
175 1951 Cadillac Series 75 Fleetwood body By Derham €11,500
177 1971 Volkswagen 1302 LS Beetle Cabriolet €11,815
179 1940 Cadillac Series 75 Formal Sedan by Fleetwood €20,086
180 1982 Volkswagen Type 181 €7,680
181 1984 Daimler DS420 Limousine By Windovers €31,901
182 1922 Cadillac Type 61 Suburban Seven-Passenger Sedan €20,086
184 DKW €1,536
185 Unknown - No Information Available at Time of Going to Pre €709
186 MZ - No Information Available at Time of Going to Pre €748
187 Motorcycle - No Information Available at Time of Going to Pre €768
188 Motorcycle and Sidecar €1,035
189 Kraka 640 €6,144

Atsibodo būti vaikomam

Kalbėdamas apie tai, kodėl nusprendė atsisveikinti su daugiau nei dešimtmetį puoselėta kolekcija, S. Brundza neslėpė, kad pagrindinė priežastis – Lietuvoje jam nebuvo sukurtos tinkamos sąlygos įkurti automobilių muziejų.

„10 metų esu vaikomas, mašinoms nėra tinkamų sąlygų, jos rūdija, medis genda, kandys salonus ėda. Kiek tai gali tęstis? Atsibodo būti vaikomam. Vaikščiojau ir pas kultūros ministrus, ir pas ūkio, paskui ir pas susisiekimo ministrus. (...) Prieš pusantrų metų buvau išvarytas iš „Litexpo“ rūmų, man aiškino, kad ten darys rekonstrukciją. Išvarė tiesiai ant pievos, ten net grindų nėra. O prieš pirmininkavimo renginius automobiliai pradėjo trukdyti ir vadovybės apsaugos departamentui, sako: o jeigu kas nors pakiš bombą po mašina ir važiuojant kokiam nors ponui pro šalį ji sprogs? Net šitaip buvo kalbama. Tuomet Smolensko gatvėje radau požeminį garažą, bet ten jos tik stovi, nei žmonėms parodysi, nei ką. Tad reikėjo priimti kažkokį sprendimą. Anksčiau galvojau, kad geriausia būtų automobilius parduoti kaip kolekciją, deja, tai nepavyko ir dabar ji bus išdraskyta“, – DELFI sakė S. Brundza.

S. Brundza teigė, kad neskaičiavo, kiek nuo 2001 m. išleido savo automobilių kolekcijai, tačiau užsiminė, kad dėl jos išlaikymo teko atsisakyti brangiausio eksponato – 1937-ųjų „Horch“ automobilio, kurį prieš keletą metų pardavė už 300 tūkst. eurų.

S. Brundza aukcionui pasiūlė ne visus turimus automobilius – pasiliko dalį sportinių, rusiškų, taip pat karinių mašinų, todėl jis neatmeta galimybės, kad ateityje dar surengs technikos ekspozicijų. Buvęs lenktynininkas taip pat sakė kol kas nenusprendęs, kur investuos iš parduotų automobilių gautus pinigus, tačiau pabrėžė, kad investicijų į automobilius jau atsikando.




Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (263)