Štai jau pusšimtis metų – nuo 1964-ųjų „Auksapirščio“, – kaip filmų apie Džeimsą Bondą pagrindinis herojus iš visų automobilių markių (prabangių ir nelabai) pirmenybę teikia vienai: „Aston Martin“.

Naujausioje, tik gruodį pradėtoje filmuoti juostoje „Spectre“, Jos Didenybės slaptasis agentas ir vėl sės prie „martino“ – galingo „Aston Martin DB10“ vairo. Ilgainiui šis britų gamintojas žada tikriesiems Bondianos gerbėjams surinkti dešimt šių ekskliuzyvinių automobilių. Aišku, be paslėptų kulkosvaidžių ir vairuotojo sėdynės su katapulta.

Tačiau kad ir kaip būsimoji ratuota kino žvaigždė audrintų automobilių mėgėjų vaizduotę, dar gerokai prieš atsirandant DB10 Džeimsas Bondas išbandė kelis ne mažiau puikius „Aston Martin“ modelius – ir ne vieną jų, deja, sudaužė.

„Aston Martin“ gelbėjo garsųjį kino herojų nuo persekiotojų ir padėdavo pavergti gražuolių širdis. Automobiliai puikuodavosi gausybe įvairiausių įrenginių, ginklų, unikalių sekimo sistemų, sugebėdavo važinėti be vairuotojo ir net pranykti. Štai tik keli įspūdingiausi superšnipo Džeimso Bondo „martinai“.

„Aston Martin DB10“ iš „Spectre“

Didžiosios Britanijos kompanija „Aston Martin“ tik gruodžio pradžioje paviešino automobilio iš naujausio filmo apie agentą 007 pirmąjį atvaizdą. Sportinis kupė, kuriam kūrėjai skyrė indeksą DB10, buvo sukonstruotas specialiai 24-ajai serijos juostai „Spectre“. Jo dizaino komandai vadovavo pats „Aston Martin“ kūrybos skyriaus vadovas Marekas Raichmanas. Teigiama, kad automobilis leis markės gerbėjams žvilgtelėti į būsimų serijinių „Aston Martin“ kartų dizainą.

Kupė tiražas bus labai ribotas. Kaip jau minėta, vėliau bus surinkta – rankomis! – tik dešimt DB10 egzempliorių.

Kol kas kompanija atskleidė labai mažai techninių būsimo „martino“ duomenų. Kiek žinoma, DB10 gaus ilgesnę aliumininę važiuoklę, pakeisiančią VH platformą, ir „Aston Marton“ 6 pavarų mechaninę transmisiją, dabar montuojamą į modelius su V8 varikliu. Beje, kupė „širdis“ irgi bus V8 – bendros gamybos su „Mercedes-AMG“ 4,7 litro darbinio tūrio variklis, išspausiantis apie 500 AG.
Aston Martin DB10

„Aston Martin DB5“ iš „Operacijos „Skyfall“

Dar vienas kultinis „Aston Martin“ modelis, tikra pastarojo filmo apie Džeimsą Bondą žvaigždė. DB5 pasirodė kino juostoje vieną dramatiškiausių akimirkų – kai visi šiuolaikiniai superautomobiliai buvo sudaužyti ar pernelyg akylai sekami priešų, agentui 007 nebeliko nieko kita, kaip tik sprukti retromobiliu.

Serijiniai „Aston Martin DB5“ buvo gaminami vos porą metų – nuo 1963-iųjų iki 1965-ųjų. Juose buvo montuojami 6 cilindrų 285 AG varikliai. Toks motoras leisdavo automobiliui įsibėgėti iki 100 km per valandą greičio per 8 sekundes ir pasiekti maksimalų 230 km per valandą greitį.
Aston Martin DB5

Suprantama, filme šį sportinį automobilį dar šiek tiek patobulino garsusis žvalgybos MI6 inžinierius Q, be kita ko, parūpinęs mašinai šaunamųjų ginklų ir ekstrinės evakuacijos sistemą.

Kaip su pasididžiavimu kiekviena pasitaikiusia proga primena automobilio gamintojas, pirmąsyk Džeimsas Bondas prie „Aston Martin DB5“ vairo atsisėdo lygiai prieš penkiasdešimt metų juostoje „Auksapirštis“, bet veržlus sportinis modelis sėkmingai buvo grįžęs dar ne vieną kartą: 1995-aisiais „Auksinėje akyje“, paskui – „Rytojus niekada nemiršta“, „Casino Royale“ ir galiausiai „Operacija „Skyfall“.
Aston Martin DB5

Laikais, kai DB5 vairavo Džeimso Bondo kostiumą vilkintis Šonas Koneris, automobilis buvo ginkluotas „Browning“ kulkosvaidžiais, iš ratų stebulių iššokančiais ašmenimis bei galėdavo paskleisti dūmų užsklandą arba palieti persekiotojams po ratais alyvos. Turėjo „Aston Martin DB5“ ir tiems laikams išties fantastinių prietaisų – pavyzdžiui, radarą ir telefoną. Trumpai tariant, vargu ar kuri nors iš buvusių ir net būsimų agento 007 transporto priemonių galėjo pasigirti didesniu kiekiu pažangios šnipinėjimo įrangos. Ar reikia stebėtis, kad komandoras Bondas visada jautė silpnybę būtent šiam automobiliui?

„Aston Martin DBS“ iš „Casino Royale“

Būtent šio DBS modelio – DBS V12 – debiutas (originalusis „Aston Martin DBS“ pasirodė 1969-ųjų „Jos Didenybės slaptojoje tarnyboje“) įvyko 2006-aisiais Bondianos juostoje „Casino Royale“, kaip ir aktoriaus Danielio Kreigo, perėmusio iš garsiųjų kolegų agento 007 vaidmenį.

Tuomet – tai yra prieš aštuonerius metus, – tai buvo galingiausias sportinis automobilis, kada nors sukurtas šio gamintojo. „Aston Martin“ inžinieriai pasistengė jame sujungti lenktyninių bolidų technologijas ir išskirtinį britišką stilingumą. Po serijinio DBS modelio gaubtu, kaip galima suprasti iš pavadinimo, urzgė V12 rankomis surinktas 517 AG variklis. Neprilygstamas automobilio manevringumas ir nepriekaištingai veikiantys stabdžiai puikiai atsiskleidė šioje Džeimso Bondo nuotykių serijoje.
Aston Martin DBS

„Aston Martin Vanquish V12“ iš „Pasveikink mirtį kitą dieną“

Modelio pavadinimas „Vanquish“ anglų kalba reiškia užkariavimą. Juostoje, kurioje pagrindinį vaidmenį atliko Pirsas Brosnanas, sportinis automobilis visiškai pateisino savo skambų vardą ne vienose efektingose gaudynėse. Ir nors raketos už radiatoriaus grotelių bei variklio gaubto ventiliacijos angose įtaisyti kulkosvaidžiai užkietėjusių Bondianos gerbėjų nenustebino, rodsteris „Aston Martin Vanquish V12“ pirmasis ir vienintelis buvo aprūpintas nematomumo funkcija.

Nuostabiausia, kad tą funkciją aktyvavus automobilis išnykdavo visas – įskaitant ratus, langus ir net žibintus. Susivokti, jog prošal prašvilpė „martinas“, buvo įmanoma tik iš vėžių sniege.

„Civilinė“ šio bondamobilio versija pirkėjams buvo siūloma dviejų modifikacijų – įprastos ir S. Pirmuoju atveju po „Vanquish“ gaubtu buvo montuojamas V12 456 AG variklis, antruoju – net 520 „arkliukų“ motoras.
Aston Martin Vanquish V12

„Aston Martin DBS V12“ iš „Paguodos kvanto“

Trumpai šmėstelėjęs ankstesnėje serijoje „Casino Royale“, „Paguodos kvante“ šis superautomobilis jau pasirodė aštuoniais egzemplioriais. Žiūrovai to, aišku, nepastebėjo, – vienu metu kadre žibėjo tik viena ratuota žvaigždė, – bet kiekvienam iš aštuoneto teko patirti nemenkų išbandymų, kai buvo filmuojama beprotiška gaudynių su trimis juodais „Alfa Romeo 159“ scena.

Filmavimams pasibaigus, vienas iš „Aston Martin DBS V12“ buvo parduotas „Christie’s“ aukcione už 390 tūkst. JAV dolerių. Visai neblogai kaip pavažinėtam automobiliui, ar ne?
Aston Martin DBS V12

„Aston Martin V8 Vantage Volante“ iš „Gyvųjų ugnių“

1987-aisiais pasirodžiusioje Džeimso Bondo nuotykių serijoje „Gyvosios ugnys“ agento 007 smokingą pirmąsyk pasimatavo aktorius Timotis Daltonas. Jam teko ir malonumas pasivažinėti naujutėliu, bet tuomet jau klasikiniu „Aston Martin“ modeliu „V8 Vantage Volante“ (pirmasis buvo pagamintas dar 1977-aisiais).

Šiame bondomobilyje iš ratų iššokančius ašmenis pakeitė lazeriai, galintys akimirksniu supjaustyti palaikes, palyginti su „Aston Martin“, priešo transporto priemones. Naujausių technologijų auka filme tapo KGB agentų vairuoti trečiojo modelio žiguliai.

Verta priminti, jog „Vantage Volante“ buvo aprūpintas ir specialia žiemos įranga – tikrų tikriausiomis slidėmis, sumontuotomis po automobilio slenksčiais, bei geležiniais spygliais padangose, kad būtų patogiau važiuoti ledu.

Fantastišką greitį slaptojo agento mašinai padėjo pasiekti papildomas gale sumontuotas reaktyvinis variklis.

Aišku, serijinio „Aston Martin V8 Vantage Volante“ įranga buvo daug proziškesnė, bet irgi įspūdinga. Automobilio 8 cilindrų ir 410 AG bei 5,3 litro darbinio tūrio variklis leisdavo jam įsibėgėti iki 100 km per valandą greičio per 5,3 sekundės.
Aston Martin V8 Vantage Volante