Automobilių daužymo testai yra geriausi pavyzdžiai, kurie leidžia įsivaizduoti, kaip skiriasi senų ir naujesnių mašinų saugumas. Britų portalas telegraph.co.uk atrinko, jų manymu, labiausiai šokiruojančius vaizdo įrašus, kurie parodo, koks buvo tuomet naujų, o dabar jau gerokai pasenusių automobilių saugumas.

Tai turėtų būti itin įdomūs vaizdai daugeliui vairuotojų Lietuvoje, mat mūsų šalies vidutinis automobilių amžius yra 15 metų, o rinkoje dominuoja 11-15 metų (31 proc.) ir 16-20 metų (30 proc.) amžiaus automobiliai.

Šokiruojantys vaizdo įrašai

Prieš porą dešimtmečių „Ford Sierra“ buvo tai, kas dabar yra „Focus“ – tipinis nedidelės šeimos automobilis. Šis testas imituoja smūgį į medį, o rezultatas toks, kad galite džiaugtis, jeigu daugiau nebevairuojate „Ford Sierros“.

O čia matote, kad po smūgio į sieną, „Opel Kadett“ priekis „susiglamžė“ panašiai, kaip popierinė servetėlė.

Pasirodo, gali būti ir blogiau, pavyzdžiui, jeigu vairuotate antros kartos „Volkswagen Golfą“. Pažiūrėkite, kaip „grakščiai“ slenkstis deformuojasi ir atsiskiria nuo likusio kėbulo.

Kai kas mėgsta sakyti, kad didesnis automobilis yra saugesnis automobilis. Jeigu tai ir tiesa, „Renault 25“ saugumo testas parodo, kad pranašumas yra labai menkas.

Net ir to laikmečio solidus automobilis BMW 5-serijos (E34) neatrodo toks saugus. Tiesa, jeigu reikėtų rinktis, ko gero, jis būtų geriausias pasirinkimas tarp visų šioje kompanijoje esančių modelių.

Peršokime į kiek kitą laikmetį, kur tokie automobiliai kaip „Citroen ZX“ atrodo šiek tiek saugesni (tiek pat, kiek vulkanas yra vėsesnis už Saulę).

Ford Escort“ smūgio metu nebuvo taip blogai deformuotas, tačiau reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kaip vairuotojo galva trenkiasi į vairaratį ir įvertinti faktą, kad tais laikais saugos oro pagalvės nebuvo toks įprastas dalykas, kaip dabar.

O štai kaip atrodo 1998 m. „Peugeot 306“ saugumo testas. Nors saugos pagalvės jau yra, tačiau kėbulas susilanksto kaip skardinė.

Vis dėlto net ir panašių metų automobiliai negarantuoja, kad liksite gyvi. Geriausias to pavyzdys – 1997 m. „Rover 100“ testas.

Palyginimui spauskite čia, ir pamatysite, kaip po „Euro NCAP“ daužymo testų atrodo saugiausi 2014 m. automobiliai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (98)