Lietuvos autoverslininkų asociacija (LAA) nurodo, kad 2014 m. šalyje buvo įregistruota beveik 14,5 tūkst. naujų automobilių. Nors lyginant su 2013 m. pasiektas apie 19 proc. augimas, tačiau tai tėra labai menkas skaičius, atsižvelgiant į naudotų mašinų rinkos apimtis.

„Pernai Lietuvoje įregistruoti 165 482 naudoti automobiliai, todėl vienam naujam automobiliui teko net vienuolika naudotų. Pas kaimynus šis santykis pastebimai geresnis: Latvijoje – 3,4:1, o Estijoje – 2,5:1. Būtų fantastika, jeigu ir pas mus būtų panašus naudotų ir naujų mašinų santykis“, – sakė LAA generalinis direktorius Rokas Knyva.

VĮ „RegitraIT departamento direktorius Vytautas Jasiulevičius nurodė, kad remiantis 2014 m. statistika, Lietuvoje lengvųjų automobilių vidutinis amžius yra 15 metų. Jis beveik nepasikeitė nuo ankstesnių metų rodiklių, nors pernai registras buvo apvalytas nuo nenaudojamų automobilių. Skelbiama, kad vidutinis pernai išregistruotų transporto priemonių amžius siekė net 25,9 metų, o bendras transporto priemonių skaičius sumažėjo nuo 1,9 mln. iki 1,157 mln.

V. Jasiulevičiaus teigimu, išregistruotų transporto priemonių amžiaus vidurkį itin pakėlė senos priekabos, kroviniai automobiliai, taip pat – motociklai, o bendrą automobilių parko senėjimą lemia kelios kitos priežastys: „Paseno ir perkamos transporto priemonės. Jeigu jūs apsilankysite tame pačiame Dainavos turguje, tai perka šiek tiek senesnes transporto priemones ir jau dairosi senesnių – nori 10 metų automobilio, nors anksčiau norėdavo 7 metų. Dabar tos, kurios atkeliauja, yra šiek tiek senesnės. Krizė buvo ir kitose Europos valstybėse – naujesnių automobilių ir tie patys vokiečiai neskubėjo parduoti“.

„DataCenter“ vadovas Gražvydas Davidavičius taip pat nieko gero apie Lietuvos automobilių parką negalėjo pasakyti. Įmonės duomenimis, mūsų šalyje dominuoja 11-15 metų (31 proc.) ir 16-20 metų (30 proc.) amžiaus automobiliai. Iki 5 metų amžiaus mašinos sudaro tik 6 proc.

„Visi sako: nusipirkau naują automobilį. O pasirodo, tas automobilis yra 10 ar daugiau metų senumo. Žmonės ir toliau daugiausiai perka naudotas mašinas, todėl bendras automobilių amžius Lietuvoje nesikeičia. Kita tendencija – žmonės nenori įsipareigoti lizingo kompanijoms ir mašina perka „iš kojinės“, – teigė G. Davidavičius.

Jis taip pat pastebėjo, kad 2014 m. išvalius transporto priemonių registrą, tarp populiariausių automobilių markių Lietuvoje nebeliko rusiškų mašinų – dar 2013 m. pradžioje oficialus registras rodė, kad šalyje yra daugiau nei 55 tūkst. „Lada“ mašinų. Taip pat atkrito milžiniška dalis vokiškų „Volkswagen“, „Audi“ ir „Opel“ automobilių.

15 populiariausių markių Lietuvoje (šaltinis – „Regitra“ ir „DataCenter“, 2015-01-01 duomenys)

15. „Škoda“ (22 225 vnt.)
Škoda Octavia GreenLine
14. „Mitsubishi“ (22 379 vnt.)
Pirmos kartos Mitsubishi Outlander
13. „Citroen“ (27 708 vnt.)
Citroën Xsara Picasso
12. „Mazda“ (28 279 vnt.)
Mazda 6 Wagon (2002 m.)
11. „Nissan“ (34 663 vnt.)
Nissan Qashqai
10. „Volvo“ (36 248 vnt.)
Volvo XC90
9. „Mercedes-Benz“ (42 315 vnt.)
Mercedes-Benz S 500 (2003 m.)
8. „Peugeot“ (43 601 vnt.)
Peugeot 207
7. BMW (50 201 vnt.)
BMW 3-serija (2002 m.)
6. „Ford“ (63 870 vnt.)
Antros kartos Ford Mondeo (2005 m.)
5. „Renault“ (71 849 vnt.)
Renault Espace (2006 m.)
4. „Toyota“ (75 849 vnt.)
Toyota Avensis (2000 m.)
3. „Opel“ (115 111 vnt.)
Opel Vectra (1995 m.)
2. „Audi“ (155 786 vnt.)
Audi A6 Avant (1998 m.)
1. „Volkswagen“ (224 577 vnt.)
Volkswagen Passat Variant (2000 m.)

Kitos markės: 142 993 vnt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (334)