Tai yra pirmas kartas nuo 2007 m., kai automobilių pardavimai Europoje didėjo.

Daugiausiai įtakos tokiam suaktyvėjimui turėjo vyriausybių taikytos schemos ir pačių bendrovių pasiūlymai didmeninės prekybos srityje.

Didžiausias augimas užregistruotas Ispanijoje – 18,1 proc. ir Didžiojoje Britanijoje – 9,3 proc. Italijoje (4,2 proc.) ir Vokietijoje (2,9 proc.) pardavimų augimas buvo mažesnis už vidutinį. Prancūzijoje jo praktiškai visai nebuvo (0,3 proc.).

Pateiktais duomenimis, didžiausia Europos automobilių gamintoja „Vollkswagen“ pardavė 3,2 mln. automobilių (+7,2 proc.). „Renault“ savo pardavimus padidino 13,3 proc., „Ford“ – 5,8 proc., BMW – 4,6 proc., „PSA Peugeot Citroen“ – 3,7 proc. Tuo tarpu „General Motors“ pardavimai smuko 4,6 proc. – pirmiausiai dėl to, kad bendrovė nustojo Europoje pardavinėti „Chevrolet“.

Pastebėta, kad gyventojai pradėjo rinktis pigesnius automobilių modelius, todėl gamintojos „Dacia“ ir „Škoda“ informuoja užregistravusios didžiausius pardavimų šuolius.

Audito įmonė „Ernst & Young“ pareiškė, kad pagrindinės automobilių rinkos atsigavimo priežastys yra didelės nuolaidos, palankios finansavimo galimybės, valstybinės skatinimo programos, tarkim išmokos už pašalinimą iš apyvartos Ispanijoje, taip pat daug naujų modelių.

ACEA atstovai savo ataskaitoje teigia, kad gruodį, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, pardavimų apimtys padidėjo 4,7 proc. - šis augimas statistikoje matomas jau 16-ąjį mėnesį iš eilės.

Naujų automobilių pardavimai 2013-aisiais buvo pasiekę žemiausius rodiklius. Pardavimai pradėjo mažėti jau 2008-aisiais, kai prasidėjo finansų krizė.

Tiesa, sektoriaus atstovai išlieka atsargūs vertindami šiais metais laukiamą augimą, nes šiemet pasibaigs daugelis iniciatyvų schemų ir mokestinių lengvatų.

„Nissan-Renault“ grupės generalinis direktorius Carlosas Ghosnas šią savaitę Detroito tarptautinėje automobilių parodoje pareiškė laukiantis, kad srities augimas Europoje šiais metais bus lėtas ir sieks maždaug 1-2 proc.

Savo ruožtu „Ernst & Young“ transporto priemonių padalinio analitikas Peteris Fussas penktadienį sakė, kad 2015 metais tikisi 3 ar daugiau procentų siekiančių pardavimų.