„Aukciono rezultatai galėjo būti ir geresni. Liko neparduota apie 15 automobilių. Kai kurie pasiūlymai buvo per pigūs, teko jų atsisakyti. Parduoti pigiau negu pats pirkai nelabai smagu. Tarp neparduotų liko ir automobilis, kuriuo Vakarų Berlyne važinėjo Princesė Diana (1984-ųjų „Daimler DS420“ limuzinas – DELFI), taip pat ir automobiliai, kurie turi gal ne tiek piniginę vertę, kiek istorinę“, – DELFI sakė S. Brundza.

„Coys“ kompanijos organizuojamame automobilių aukcione iš viso buvo pasiūlyti 89 automobiliai iš praeityje žinomo lenktynininko įspūdingos kolekcijos. Specialistų vertinimu, S. Brundzai buvo pavykę surinkti vieną didžiausių „Cadillac“ markės automobilių kolekciją visame pasaulyje. Pirkėjams buvo pasiūlyti 35 šie amerikietiški automobiliai. Tarp parduodamų buvo ir daugybė kitų įvairių markių modelių – „Aston Martin“, „Rolls-Royce“, „Lincoln“, „Audi“, „Mercedes-Benz“, taip pat dešimtys motociklų.

Aukciono organizatorių vertinimu, pardavus visus S. Brundzos automobilius, buvo galima gauti apie 2,8 mln. eurų. Kiek pinigų surinkta aukcione, Seimo narys kol kas negali pasakyti.

Jis patvirtino, kad brangiausiai pavyko parduoti 1968-ųjų „Mercedes-Benz 600 Pullman“, kurio vertė buvo skaičiuojama 120-160 tūkst. eurų. Be organizatorių leidimo jis negalėjo įvardyti, už kiek jis buvo nupirktas.

„Didžiausias susidomėjimas buvo iš Lietuvos, Estijos, Vokietijos ir Olandijos automobilių kolekcionierių“, – teigė jis.

Likusius neparduotus automobilius S. Brundza kartu su „Coys“ bendrove siūlys kituose aukcionuose Štutgarte nei Esene (Vokietija).

„Tuomet matyt ir baigsis mano muziejininkystė“, – sakė 67-erių parlamentaras.

Neišsipildžiusi svajonė apie automobilių muziejų

Tarp parduodamų buvo ir tokie modeliai kaip „Aston Martin Lagonda“ (vertintas 100-150 tūkst. eurų), „Zil 115“ (80-100 tūkst. eurų), taip pat – ir buvęs prezidentinis Algirdo Mykolo Brazausko limuzinas „Audi V8 Quattro Long“ (15 iki 25 tūkst. eurų).

Praėjusią savaitę kalbėdamas apie tai, kodėl nusprendė atsisveikinti su daugiau nei dešimtmetį puoselėta kolekcija, S. Brundza neslėpė, kad pagrindinė priežastis – Lietuvoje jam nebuvo sukurtos tinkamos sąlygos įkurti automobilių muziejų.

„10 metų esu vaikomas, mašinoms nėra tinkamų sąlygų, jos rūdija, medis genda, kandys salonus ėda. Kiek tai gali tęstis? Atsibodo būti vaikomam. Vaikščiojau ir pas kultūros ministrus, ir pas ūkio, paskui ir pas susisiekimo ministrus. (...) Prieš pusantrų metų buvau išvarytas iš „Litexpo“ rūmų, man aiškino, kad ten darys rekonstrukciją. Išvarė tiesiai ant pievos, ten net grindų nėra. O prieš pirmininkavimo renginius automobiliai pradėjo trukdyti ir vadovybės apsaugos departamentui, sako: o jeigu kas nors pakiš bombą po mašina ir važiuojant kokiam nors ponui pro šalį ji sprogs? Net šitaip buvo kalbama. Tuomet Smolensko gatvėje radau požeminį garažą, bet ten jos tik stovi, nei žmonėms parodysi, nei ką. Tad reikėjo priimti kažkokį sprendimą. Anksčiau galvojau, kad geriausia būtų automobilius parduoti kaip kolekciją, deja, tai nepavyko ir dabar ji bus išdraskyta“, – DELFI sakė S. Brundza.

S. Brundza teigė, kad neskaičiavo, kiek nuo 2001 m. išleido savo automobilių kolekcijai, tačiau užsiminė, kad dėl jos išlaikymo teko atsisakyti brangiausio eksponato – 1937-ųjų „Horch“ automobilio, kurį prieš keletą metų pardavė už 300 tūkst. eurų.

S. Brundza aukcionui pasiūlė ne visus turimus automobilius – pasiliko dalį sportinių, rusiškų, taip pat karinių mašinų, todėl jis neatmeta galimybės, kad ateityje dar surengs technikos ekspozicijų. Buvęs lenktynininkas taip pat sakė kol kas nenusprendęs, kur investuos iš parduotų automobilių gautus pinigus, tačiau pabrėžė, kad investicijų į automobilius jau atsikando.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (149)