Na, ne visai be vairuotojo. Tiesiog bus maksimaliai pasikliaujama šiuolaikiniais serijinės gamybos vairavimo pagalbininkais ir bandoma apsiriboti minimaliais įmanomais prie vairo sėdinčio asmens veiksmais.

Koncepciniu automobiliu „A7 Sportback“ važiuos kompetentingų, apie automobilius rašančių žurnalistų komanda, dokumentuosianti įrangos parodymus ir visą kelionę. Ekspedicijos rengėjų nuomone, ši kelionė turi tapti savotišku anonsu būsimajai CES 2015 buitinės elektronikos parodai ir šiek tiek atskleis paslapties šydą, kuo šioje parodoje stebins vairavimo pagalbininkų kūrėjai.

Kelionė prasideda Silicio slėnyje esančiame Stenfordo mieste. Ekspedicijai jau parengtas „Audi A7 Sportback“ mokslinių tyrimų automobilis, švelniai pavadintas „Džeku”. Jame sumontuota pažangiausia serijinės gamybos vairavimą lengvinanti įranga.

Inžinierių sumanymu, pažangiausios autonominio automobilio valdymo sistemos turėtų visiškai perimti vairavimo funkcijas ir išlaisvinti vairuotoją nuo būtinybės atlikti vairavimo veiksmus nuo 0 iki 110 km/val. greičio diapazone. Be to, šios sistemos gali autonomiškai atlikti persirikiavimo, eismo juostos keitimo ir lenkimo manevrus bei pagal poreikį įsibėgėti ir stabdyti. Prieš atliekant persirikiavimą, automobilio greitis priderinamas prie šalia važiuojančių kitų transporto priemonių greičio. Bet kokie manevrai atliekami tik tuomet, kai centrinis valdymo blokas įvertina eismo sąlygas ir pripažįsta jas saugiomis pasirinktam manevrui atlikti.

Susidūrus su autonominio vairavimo galimybes pranokstančiomis eismo sąlygomis, pavyzdžiui, įvažiavus į miestą, saugumo sumetimais vairuotojui nurodoma perimti valdymą, t.y. paimti vairą į savo rankas. Tuo metu iškart suveikia daug įspėjamųjų signalų – garsinis signalas, užsižiebia apatinėje priekinio stiklo dalyje sumontuoti LED diodai, parodomi įspėjimai informacinio kompiuterio ir CSI sistemos ekranuose. Jeigu vairuotojas ignoruoja šį daugybinį įspėjimą ir neperima automobilio valdymo, autonominio vairavimo sistema automatiškai įjungia avarinio įspėjimo žibintus ir imasi priemonių saugiai sustabdyti automobilį. Daugeliu atvejų, automobilis tiesiog nuvairuojamas į šalikelę ir ten sustabdomas.

Autonomiškai važiuoti galintis „Audi A7 Sportback“ bus parodytas sausio 6-9 dienomis Las Vegase vyksiančioje CES parodoje, kur „Audi“ pristato savo ekspoziciją „Next Chapter”.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją