Vilnietis Saulius, nusipirkęs belgišką automobilį, nuskubėjo į UAB „Tulvitą“ techninės apžiūros ir po to planavo registruoti automobilį „Regitroje“.

„Man buvo pasakyta, kad dokumentuose trūksta duomenų“, - prisiminė jis. Pašnekovas teigė, kad belgiškuose dokumentuose trūko automobilio masės ir sėdimų vietų skaičiaus.

„Pasakiau, kad galima juos susirasti oficialiame automobilio gamintojo puslapyje, tačiau darbuotojų tai neįtikino. Buvau nusiųstas į ekspertizę, - teigė jis. - Man pranešė, kad reikia mokėti pinigus ir informacija internete niekam nėra įdomi“.

Ekspertams už dokumentų sutvarkymą teko sumokėti 150 Lt. Dar 52 Lt Saulius turėjo sumokėti už automobilio pasvėrimą įmonėje, kurią ekspertai nurodė konkrečiai.

„Susiradau internete, kur pasisverti, ir nuvažiavau. Vietoje 52 Lt sumokėjau 40 Lt, bet paskui grįžus pas ekspertus mane apšaukė, kad taip negalima daryti: ne toks lapas, - pasakojo Saulius. - Atspausdino pavyzdį ir įdavė, o aš sakau – kodėl negalėjote iš anksto parodyti“.

Saulius teigė niekaip nesuprantantis, kodėl tokie dideli ekspertizės įkainiai ir, išvis, kodėl reikia mokėti pinigus už informaciją, kurią oficialiai skelbia automobilių gamintojai.

Tvarka pasikeitė

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vairuotojų išlaidos už ekspertizę techninės apžiūros centruose baigėsi.

Nuo lapkričio 21 d. norint Lietuvoje įregistruoti kitose ES valstybėse narėse jau pradėtas eksploatuoti transporto priemones, kurių registracijos dokumentuose trūksta tam tikrų dokumentų, brangiai kainuojančios techninės ekspertizės atlikti nebereikia.

„Įsigaliojus įstatymo pataisoms, buvo patikslinta transporto priemonių įregistravimo tvarka. Tačiau savininkai susidūrė su problemomis dėl papildomos ekspertizės tam tikroms iš užsienio atvežtoms transporto priemonėms. Dabar jos išspręstos“, – ministerijos išplatintoje informacijoje cituojamas susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Pakeitimu numatyta, kad privalomosios techninės apžiūros metu įrašant transporto priemonės duomenis, kurių nėra registracijos liudijimo, gali būti naudojami transporto priemonės atitikties liudijime (dublikate) arba jos gamintojo (įgalioto asmens) pateikti trūkstami duomenys.

Pranešama, kad techninę ekspertizę atlikti reikės tik tuomet, jei transporto priemonės gamintojas ar jo įgaliotas asmuo tokios informacijos negalės pateikti.

Žada greitesnį automobilių aptarnavimą

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis teigė, kad automobilių, su ne visai nurodytais duomenimis, į apžiūros centrus atvyksta, pavyzdžiui, iš Belgijos.

Pasak jo, dažniausiai dokumentuose trūksta sėdimų vietų, masės, variklio tūrio.

„Masės ypač sunkvežimiams reikalingos ir variklio tūris, nes pagal tai reikia nustatyti, kokioms apsukoms esant yra tikrinamas variklis“, - kalbėjo pašnekovas.

Paklaustas apie techninę apžiūrą vykdančių įmonių ekspertizės įkainius G. Šlėderis teigė, kad visos įmonės įkainius nusistato pačios: „Reikalinga atitinkamai dokumentus pildyti, fotografuoti, nuotraukas kelti į informacines sistemas – pagal apimtį ir kiek valandų užtrunka kiekviena įmonė įkainius nusistato“.

Pasak pašnekovo, užpildyti visus dokumentus po ekspertizės užtrukdavo apie 40 minučių, todėl techninių apžiūrų centrų darbuotojai tiesiog turės daugiau laiko techninei apžiūrai atlikti.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (162)