Tikimasi, kad superautomobilių rinką atgaivins sugrįžtantis pirkėjų optimizmas bei nauji modeliai, tokie kaip „BMW i8“ ir „Audi R8“. „JATO Dynamics“ duomenimis, šių metų pirmąjį pusmetį Europos superautomobilių rinkoje pirmavo „Bentley Continental GT“ (874 vnt.), „Ferrari 458“ (871 vnt.) bei „Audi R8“ (545 vnt.). „IHS Automotive“ pastebi, kad pastaraisiais metais tik šiai trijulei pavykdavo viršyti tūkstančio ribą, o iki 2016 m. šią kartelę turėtų įveikti daugiau modelių.

Lamborghini Huracán
„IHS Automotive“ vyresnysis analitikas Ianas Fletcheris leidiniui „Automotive News Europe“ teigė, kad labiausiai prie rinkos atsigavimo turėtų prisidėti augantis pirkėjų pasitikėjimas, nes dar pernai regione buvo jaučiami ekonominės krizės padariniai, tad žmonės vengė ekstravagantiškų pirkinių. Anot analitiko, ši problema buvo itin aštri Italijoje, kurioje suaktyvėjusi vyriausybės kova su mokesčių vengimu skaudžiai atsiliepė „Ferrari“, „Maserati“ bei „Lamborghini“ pardavimams. „Lamborghini“ vadovas Stephanas Winkelmannas pastebėjo, kad buvo nusitaikyta į šios markės pirkėjus. Anot jo, kai kuriuos pirkėjus kelyje sustabdydavo Italijos mokesčių policija, tad jie ėmė jaustis medžiojami.

„IHS Automotive“ prognozuoja, kad kitąmet populiariausiu Europos superautomobiliu taps hibridinis „BMW i8“, Vokietijoje kainuojantis nuo 126 tūkst. eurų (435 tūkst. Lt). Šio modelio pardavimai turėtų sudaryti maždaug 1,7 tūkst. vnt. Kitais metais turėtų debiutuoti ir kukliausias „McLaren“ modelis 500S, kainuosiantis apie 160 tūkst. eurų (552 tūkst. Lt). Tuo tarpu 2016 m. Europos superautomobilių segmentą turėtų pagyvinti naujos kartos „Audi R8“ bei „Ferrari 458“ įpėdinio pasirodymas. „IHS Automotive“ prognozuoja, kad naujos kartos R8 iškart taps šios klasės lyderiu, nes jo pardavimai turėtų siekti beveik 2,4 tūkst. vnt., tuo tarpu „Ferrari 458“ įpėdinis taip pat turėtų sulaukti sėkmės – prognozuojama, kad 2016 m. bus parduota apie 1,5 tūkst. šių automobilių.

McLaren P1
I.Fletcheris pastebi, kad nauji modeliai visuomet pritraukia papildomų pirkėjų, o „McLaren“ finansų vadovas Richardas Molyneaux’as atkreipia dėmesį, jog visuomet yra žmonių, norinčių turėti naujesnį, geresnį ir greitesnį automobilį už kitus, tad šioje klasėje negalima sau leisti masiniams automobiliams būdingo gan ilgo produktų kaitos ciklo.

Didžiosios Britanijos superautomobilių gamintojo „Aston Martin“ modelių gamos atnaujinimas kol kas stringa, tačiau padėtis netrukus turėtų keistis. Šiuo metu „Aston Martin“ kuria naują architektūrą, kuri turėtu pakeisti net 10 metų naudotą VH (vertikalią-horizontalią) platformą, sukurtą dar „Ford Motor“ valdymo laikotarpiu. Šios VH architektūros pagrindu yra sukurti visi dabartiniai „Aston Martin“ modeliai, tačiau gegužę gamintojas paskelbė apie didžiausią jo istorijoje investicijų programą, kuomet, investavus 500 mln. eurų (1,726 mln. Lt), ketinama sukurti naują sportinių automobilių kartą. Naujieji „Aston Martin“ naudos nebe „Ford“ tiekiamas jėgaines, o „Daimler“ padalinio AMG gaminamus agregatus. „IHS Automotive“ prognozuoja, kad ši strategija pasiteisins ir būsimojo „V8 Vantage“ pardavimai 2016 m. turėtų šoktelėti iki 1,5 tūkst. vnt., nors 2015 bus parduota tik apie 650 dabartinių „V8 Vantage“.

Analitikai pabrėžia, kad dabar pirkėjai domisi praktiškesniais ir taupesniais superautomobiliais. Reaguodamas į šiuos pokyčius „Volkswagen“ grupei priklausantis „Bentley“ žada, kad iki dešimtmečio pabaigos net 90 proc. modelių bus galima užsakyti su įkraunamu hibridiniu agregatu. Pirmasis „Bentley“ įkraunamas hibridinis modelis bus naujasis visureigis. I.Fletcheris pabrėžia, kad „Volkswagen“ grupės prestižinės markės nemažai sutaupys naudodamos tas pačias platformas bei technologijas. Pavyzdžiui, „Bentley“ visureigis bus artimas naujos kartos „Audi Q7“ bei „Lamborghini Urus“ visureigių „giminaitis“. Visi šie visureigiai greičiausiai bus gaminami toje pačioje „Volkswagen“ Bratislavos gamykloje greta „Volkswagen Touareg“ bei „Porsche Cayenne“.

Kiek anksčiau „Bentley“ vadovas Wolfgangas Duerheimeris buvo prasitaręs, kad Didžiosios Britanijos gamintojas kurdamas penktąjį savo modelį glaudžiai bendradarbiauja su „Porsche“ ir ketina pasinaudoti pastarojo gamintojo sukurta galinių varomųjų ratų ir priekyje montuojamo variklio platforma, kuri „Volkswagen“ grupėje dar žinoma MSB vardu.

Tvirto užnugario neturintiems superautomobilių gamintojams yra gerokai sunkiau. „PwC Autofacts“ analitikas Christophas Stuermeris pastebi, kad, gamybos apimtims viršijus vieną automobilį per dieną, tenka daug investuoti į gamybos įrangą, kokybės kontrolę, prekybos salonų ir servisų tinklą. Visi superautomobilių gamintojai šiandien gali džiaugtis augančia rinka ir tikėtis, kad pirkėjų nuotaikos neapniuks, nes būtent optimistiški lūkesčiai yra šio segmento varomoji jėga.