Didžiuosiuose degalinių tinkluose su įvairiais priedais siūlomas tiek benzinas, tiek dyzelinas. Tačiau prieš žiemą itin paklausi būtent pastarųjų degalų rūšis, nes priedai esant minusinei temperatūrai, teigiama, pagerina dyzelino kokybę, mašina lengviau užsiveda. Priedais praturtintų degalų yra visuose didžiuosiuose tinkluose – „Orlen“ jie pažymėti „Verva“ ženklu, „Lukoil“ – „Ecto“, „Statoil“ – „Miles“. Tuo tarpu „Neste Lietuva“ teigia, kad jų naujiena - „Pro Diesel“ degalai - yra naujos rūšies ir tai nėra tas pats, ką siūlo konkurentai, pardavinėjantys degalus su priedais.

„Žinoma, kad yra brangesnis ir bus brangesnis, bet jo kaina tik aukštesnė. Jeigu susumavus ir sudėjus tą naudą, kurią pajus vartotojas, galų gale tai jis nė kiek nebus brangesnis“, – mano UAB „Neste Lietuva“ generalinis direktorius Ringaudas Steikūnas.

Naftos prekybininkai aiškina, kad priedais pagerinti degalai naudingi, nes su tuo pačiu kiekiu galima toliau nuvažiuoti, mažiau dėvisi variklis, yra kitų gerų savybių. Mokslininkų teigimu, tobulinti degalus gamintojus verčia griežtesni aplinkosaugos reikalavimai ir tobulėjančios mašinų technologijos.

„Turi tobulėti ir vien jau dėl to, kad degaluose turi didėti bioprodukto dalis, nes, kaip žinia, naftos ištekliais senka, ir mes palaipsniui turėtumėm pereiti prie atsinaujinančių energijos šaltinių, todėl ta dalis turėtų ženkliai didėti“, – teigia VGTU Automobilių transporto katedros vedėjas dr. Saugirdas Pukalskas.

Pagal degalinių tinklą degalai su priedais už įprastinius gali būti brangesni keliolika centų už litrą.

„Lietuvoje tie degalai yra populiarūs, jeigu mes lygintume su Skandinavija“, – pavyzdį pateikia Naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentė Daiva Jokšienė.

Mokslininkai pabrėžia, kad vairuotojams svarbiausiu veiksniu išlieka ekonomiškumas. O degalai su priedais sutaupyti leidžia vos pastebimai.