Panašus renginys vyko ir praėjusį rudenį prieš oficialios „Porsche“ atstovybės atidarymą Vilniuje. Tiesa, tuomet sportiški automobiliai buvo bandomi Kačerginėje, „Nemuno žiedo“ trasoje. Tąsyk vokiečiai neliko sužavėti trasos danga, todėl šiemet nuspręsta bandymus organizuoti bendro naudojimo keliuose.

Gražiausiais Vilniaus apylinkių keliais iki šeštadienio vakaro ratus suka keliolika sportinių „Porsche“ automobilių – nuo legendinio „Porsche 911“ iki sportiškų visureigių „Cayenne“ ir „Macan“. Tokie turai reguliariai rengiami Vokietijoje ir kitose Europos šalyse – Ispanijoje, Italijoje, Prancūzijoje, Didžiojoje Britanijoje ir kitose. Po Lietuvos „Porsche“ karavanas keliaus į Latviją.

„Šis „Porsche“ turas skirtas būsimiems „Porsche“ pirkėjams iš arti susipažinti su šių sportinių automobilių teikiamu vairavimo malonumu ir galimybėmis, kurios geriausiai atsiskleidžia atvirame kelyje. Tokius turus teko rengti įvairiose Europos vietose ir turėjau progą įsitikinti, kad vingiuotos ir kalvotos Vilniaus apylinkės idealiai tinka pajusti „Porsche“ būdingą tikslumą, dinamiškumą, tobulas valdymo savybes, stabilumą bei spurtą kelyje“, – sakė vienas iš „Porsche“ instruktorių, buvęs profesionalus lenktynininkas iš Danijos Thoras Qualmannas.

Ketvirtadienį automobilius išbandę žurnalistai įvairiais keliais nuvažiavo apie 170 km. Į dvi grupes buvo išskirta 14 automobilių kolona, kurioje – galingi ir vikrūs „Porsche 911 Carrera“ ir „Carrera 4S“, „Boxter“, „Cayman“ modeliai, hibridinė „Panamera“ ir „Panamera 4S“, „Cayenne GTS“ ir dyzeliniai bei benzininiai „Macan S“ modeliai.

Vienai iš automobilių vilkstinių vadovavo lenktynininkas, „Porsche“ serviso vadovas Robertas Kupčikas.

„Nesvarbu į kurį „Porsche“ įsėdate, surasite jų vieningą DNR – sportiškumą, preciziškumą, aistrą ir istoriją. Nors kiekvienas „Porsche“ automobilis visų pirma yra sportinis automobilis, tačiau jis skirtas ne tik lenktynėms, bet ir suteikia išskirtinį vairavimo malonumą miestų gatvėse ar užmiesčio keliuose. Ne veltui „Porsche“ modeliai savo segmentuose yra sportiškiausi automobiliai“, – sakė R. Kupčikas.

Bene įdomiausias ir vienas naujausių „Porsche Road Tour 2014“ dalyvių – nuo 388,2 tūkst. Lt kainuojantis hibridinis „Panamera S E-Hybrid“. Šis automobilis turi elektra įkraunamą hibridinę sistemą, kurią sudaro 3.0 l V6 variklis ir 70 kW elektrinis motoras bei aštuonių laipsnių „Tiptronic S“ pavarų dėžė. Šie galios šaltiniai kartu išvysto 416 AG, tad nepaisant ekologiškos prigimties, automobilis gali važiuoti labai dinamiškai (100 km/val. greitis pasiekiamas per 5,5 sek.).

Šis „Porsche“ gali važiuoti ir elektriniu režimu. Baterijose sukauptos energijos užtenka nuvažiuoti iki 36 km, po to įsijungia benzininis variklis. Nors gamintojai ir giriasi, kad hibrido vidutinės degalų sąnaudos tesiekia 3,1 l/100 km, vis dėlto realybėje tokie skaičiai praktiškai nepasiekiami. Tad gamintojo atstovai neslepia, kad įprastai šią „Panameros“ versiją renkasi ne tie, kurie tikisi išleisti mažiau degalams, o tie, kurie savo įvaizdį sieja su ekologijos idėjomis.

Ši „Panamera“ versija yra apie 5 tūkst. eurų brangesnė už tokį pat benzininį variklį turintį „Panamera S“ modelį. Analogiška hibridinė sistema jau greitai bus montuojama ir atnaujintame „Cayenne“ visureigyje.

„Mane labiausiai žavi tai, kad pavažiavę „Porsche“ automobiliu vairuotojai išlipa kupini entuziazmo ir įspūdžių, besišypsodami – nė nereikia klausti, ar važiavimas „Porsche“ automobiliu jiems patiko. Tą pastebėjau ir Lietuvoje, ir kituose kraštuose. Beje, šiemet tai jau buvo 14-tas „Porsche“ turas Vidurio ir Rytų Europoje“, – sakė Th. Qualmann, prisipažinęs, kad jo mėgstamiausias „Porsche“ modelis – „911 Carrera GTR“.

Porsche 918 Spyder“ pamatysime ir Lietuvoje

„Porsche“ atstovai Lietuvoje, bendrovė „Prime Auto“ veiklą pradėjo tik praėjusį rudenį, vis dėlto per metus pavyko nemažai nuveikti. Nors naujo salono statybos Vilniuje stringa ir įkurtuvės atidedamos mažiausiai metams, tačiau šių automobilių pardavėjai neslepia pasitenkinimo, kad klientų netrūksta. Per keletą mėnesių jiems pavyko parduoti beveik 20 naujųjų „Macan“, t.y. tiek, kiek leido gamintojo nustatytos kvotos. Atstovų teigimu, šiemet šio nuo 202 tūkst. Lt kainuojančio modelio pardavimai galėjo būti ir didesni, jeigu koncernas būtų skyręs Lietuvos rinkai daugiau automobilių.

DELFI žiniomis, „Prime Auto“ taip pat jau priėmė dviejų ribotos serijos „Porsche 918 Spyder“ užsakymus ir artėja prie susitarimo su dar vienu pirkėju. Šis modelis yra pažangiausias „Porsche“ kūrinys, Vokietijoje už jį prašoma 768 tūkst. eurų (2,65 mln. Lt).

Kodėl verta už „Porsche 918 Spyder“ tiek mokėti? Nes jis turi 4.6 l, V8 variklį, išvystantį 608 AG. Dar du elektros motorai jėgainės galią padidina net iki 887 AG, o maksimalus sukimo momentas, priklausomai nuo važiavimo režimo, siekia nuo 917 iki 1280 Nm. Viso to rezultatas – iki 100 km/val. galima įsibėgėti per 2,8 sek., o 200 km/val. riba pasiekiama per 7,9 sek. Be to, gamintojai sako, kad jis toks pat ekonomiškas kaip ir „Toyota Prius“ – oficialiai 100 km galima nuvažiuoti sudeginus tik 3,3 l/100 km. Vokiečiai planuoja pagaminti tik 918 tokių automobilių ir kol kas neišduoda, kiek jų yra likę neparduotų.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)