Pirmąjį pusmetį DS pardavimų apimtis sumažėjo 10 proc., iki beveik 64 tūkst. automobilių. Didžiausią nuosmukį ši markė patyrė Europoje, kur pardavimai sumažėjo 21 proc., iki 50 tūkst. vnt., tačiau Kinijoje jai sekėsi labai gerai: pirmąjį pusmetį čia parduota daugiau nei 10 tūkst. automobilių, nors pernai tuo pačiu laikotarpiu nepavyko realizuoti nei 1 tūkst. vnt.

„PSA/Peugeot-Citroen“ DS modelių liniją pristatė 2010 m. siekdamas padidinti pajamas pritraukiant išskirtinio automobilio ieškančius pirkėjus. Pirmieji DS modeliai buvo DS3 hečbekas bei kabrioletas, kiek vėliau pasirodė ir hečbekai DS4 bei DS5. Kinijos pirkėjams dar siūlomas ir sedanas DS5 LS, netrukus šios šalies pirkėjus pasieks ir naujasis DS markės flagmanas – visureigis DS 6WR.

Citroen DS5
Foto: Gamintojo nuotr.

DS markės pardavimų didinimas yra labai svarbi dalis plano „Atgal į lenktynes“ (Back to Race), kuriuo naujasis PSA vadovas Carlosas Tavaresas siekia pagerinti sunkumų kamuojamo gamintojo padėtį. DS markės vadovu C. Tavaresas paskyrė Yvesą Bonnefontą, kuris iki tol buvo atsakingas už bendrovės strategiją. Y. Bonnefontui keliama nemenka užduotis: iš mažos, bet sėkmingos „Citroen“ modelių linijos sukurti pasaulinę prestižinių automobilių markę.

„Citroen“ pranešė, kad pirmojo pusmečio DS pardavimų smukimą lėmė bendras rinkos nuosmukis, ypač Prancūzijoje. Situaciją DS markė ketina gerinti atnaujindama DS3 žibintus, pasiūlydama naujų komplektacijų bei variklių ir Kinijoje pristatydama pirmąjį savo visureigį.

„IHS Automotive“ analitikas Ianas Fletcheris mano, kad C.Tavareso nusistatymas atsisakyti didelių nuolaidų bei senstanti DS modelių gama skaudžiai atsilieps pardavimų apimtims. I. Fletcheris pastebi, kad DS3 yra jau beveik 5 metų amžiaus, o konkuruoti jam tenka su naujesniais ir modernesniais modeliais, pavyzdžiui, naujuoju „Mini“.

Y. Bonnefonto paskyrimą DS vadovu analitikai vertina palankiai. „Inovev“ specialistas Jamelis Taganza mano, kad naujasis DS vadovas gali prisidėti prie jos augimo, jei suvoks, kad sėkmės tikėtis galima tik pritaikius prestižinei markei būtiną galvoseną. Jis atkreipia dėmesį, kad nepakanka tik atskirti markę, ji, pavyzdžiui, turėtų turėti ir nepriklausomą techninį centrą. I. Fletcheris taip pat sutinka, kad DS markės atskyrimas buvo teisingas žingsnis. Anot jo, DS linija leido PSA įžengti į prestižinių markių teritoriją, tačiau ji vis tiek turėjo paklusti bendriesiems „Citroen“ markės reikalavimams. I. Fletcheris mano, kad atskira DS markė turės daugiau išskirtinumo ir galės lengviau plėsti pirkėjų bazę prestižiniame sektoriuje.

PSA tikisi, kad pagrindine DS markės rinka taps Kinija, kurioje yra didelė prestižinių vakarietiškų produktų paklausa. PSA kartu su „Changan Auto“ atidarė bendrą gamyklą, kurioje gamins DS5 modelius. „Inovev“ prognozuoja, kad šioje gamykloje šiemet bus pagaminta 50 tūkst. automobilių, kitąmet – jau 100 tūkst., o iki 2017 m. gamybos apimtys turėtų pasiekti 200 tūkst. vnt.