„Jato Dynamics“ duomenimis, pagal pardavimus ir toliau tvirtai pirmauja „Volkswagen“ (825 041 automobiliai), už jo rikiuojasi „Ford“ (514 943 vnt.), „Opel“ (472 312 vnt.), „Renault (468 248 vnt.) ir „Peugeot“ (422 155 vnt.).

Sparčiausiai Europoje augo „Jeep“ markės pardavimai, jų buvo parduota 44 proc. daugiau. „Fiat Chrysler Automobiles“ priklausantis gamintojas pardavė 16 348 automobilius, tarp kurių populiariausias – „Jeep Grand Cherokee“ visureigis. Jo per pirmąjį pusmetį Europoje buvo parduota 8000 vnt. Tiesa, pagal pardavimų apimtis, neskaitant nišinių markių, „Jeep“ aplenkė tik japonų „Lexus“.

Beje, per pirmuosiuos 7 šių metų mėnesius Lietuvoje buvo parduota 2,5 karto daugiau „Grand Cherokee“ visureigių nei per atitinkamą laikotarpį pernai. „Grand Cherokee“ savo segmente tapo trečiu populiariausiu visureigiu Lietuvoje.

Pardavimus didino 14 prekės ženklų

Be „Jeep“, sausį-birželį dar 13 automobilių prekės ženklų demonstravo geresnius pardavimo rodiklius nei rinkos vidurkis. ACEA duomenimis, sėkmingai pirmasis pusmetis susiklostė „Lexus“ (+35,4 proc.), „Mazda“ (+23,1 proc.) ir „Dacia“ (+35,2 proc.), taip pat „Mitsubishi“ (18,3 proc.), „Škoda“ (19,6 proc.). Nesėkmingas pusmetis buvo „Chevrolet“ markei (-53,6 proc.), kuri su dar 6 automobilių markėmis fiksavo pardavimų smukimą. „Chevrolet“ jau yra paskelbusi, kad iki 2015 m. pabaigos pasitrauks iš Europos rinkos.

Bendrą automobilių rinkos atsigavimą Europoje labiausiai lėmė naujų automobilių pardavimų augimas Jungtinėje Karalystėje (JK) ir Ispanijoje. Per 2014 m. pirmąjį pusmetį JK naujų automobilių realizuota 124 tūkst., o Ispanijoje – 68 tūkst. vienetų daugiau. Kartu šios dvi šalys sudarė apie pusę viso Europoje fiksuoto augimo, kuris siekė 400 tūkst. vienetų.