Į ekspozicijos atidarymą susirinko gausus būrys istorinės technikos gerbėjų, Lietuvos Respublikos Seimo, Kauno miesto savivaldybės atstovų.

Kauno meras Andrius Kupčinskas pasveikino ekspozicijos iniciatorius bei perkirpo simbolinę ekspozicijos atidarymo juostelę. Ant pastato sienos, už kurios puikuojasi istorinės bei karinės transporto priemonės buvo iškelta Kauno mero padovanota miesto vėliava.

Ekspozicijoje lankytojai gali pamatyti tarpukario, II pasaulinio karo bei pokario techniką iš įvairių valstybių, technika įvairi – automobiliai, motociklai, sunkvežimiai.

Tarp JAV armijos atstovų eksponuojamų modelių – legendinis džipas „Jeep Willys MB“, gamintas 1941-1945 metais. Tapę pasaulinio garso transporto priemonėmis, šio modelio džipai simbolizavo ne tik karo metų išradingumą, unikalumą ar pritaikomumą žmonėms ar kroviniams pervežti, bet ir buvo veiksmingai pritaikomi kitoms įvairioms funkcijoms atlikti. Savo populiarumą JAV armijoje šis džipas pelnė ne tik dėl savo techninių charakteristikų, bet ir dėl kainos – tuomet jis kainavo 748 dolerių.

Atskira ekspozicijos dalis vadinasi „Gyva atmintis“. Ji skirta atspindėti skaudų Lietuvos istorijos laikotarpį, kurio metu vyko tautos trėmimas į Sibirą. Tuomet žmonės iš savo namų sunkvežimiais buvo vežami į geležinkelio stotis, o iš ten gyvuliniais vagonais – į tolimąjį Sibirą. Šį laikotarpį iliustruoja II-jo pasaulinio karo laikų sovietinės armijos sunkvežimis GAZ AA, liaudiškai labiau žinomas „Polutarkos“ pavadinimu.

Seniausias ekspozicijos egzempliorius – 1922 metais pagamintas automobilis „Dodge Brothers“ su mediniais ratų stipinais. Verta paminėti, kad šis automobilis buvo pirmasis Lietuvoje, oficialiai gavęs istorinės motorinės transporto priemonės statusą. „Dodge Brothers“ į Lietuvą atkeliavo iš JAV, kur puikavosi muziejaus ekspozicijoje. „Dodge Brothers 30“ galima laikyti visų automobilių pirmtaku, nes jame pavarų svirtis, pedalai išdėstyti tokia pačia tvarka, kaip ir šiuolaikiniuose automobiliuose.

Ekspozicijoje galima pamatyti unikalų lietuvio sukurtą automobilį MIKRAM. Tai – vienetinis savadarbis lengvasis automobilis, kurtas 1965 - 1967 metų laikotarpiu Vilniuje. 1968 metais šios automobilio nuotrauka netgi puikavosi ant to meto populiariaus žurnalo „Švyturys“ viršelio. Automobilio kūrėjas – KPI Vilniaus filialo Statybos ekonomikos katedros eksperimentinės laboratorijos meistras Kazys Mikušauskas.

Pasak asociacijos „Retromobile“ prezidento Ramūno Kardelio, pirminiame etape planuojama, jog ekspozicija veiks nuolat, o eksponatai bus nuolat atnaujinami. Siekiama, kad ekspozicijoje būtų demonstruojamos tik originalios, techniškai tvarkingos transporto priemones. „Retromobile“ didžiuojasi, jog kiekviena demonstruojama transporto priemonė į ekspoziciją yra atriedėjusi sava eiga. Didžioji dalis eksponuojamų transporto priemonių buvo restauruotos klubo narių rankomis.

Asociacija „Retromobile“ nežada apsiriboti vien ekspozicijos demonstravimu. Planuose –edukacinės programos, kurių metu vaikams, jų tėveliams bus pasakojama bei vaizdžiai demonstruojami istorinės technikos kūrimo, restauravimo, technikos eksploatavimo ypatumai. Kadangi visi ekspozicijoje esanti technika yra važiuojanti – šios technikos pravažumo galimybes bus leista išbandyti ir ekspozicijos lankytojams.

Pirminiame ekspozicijos etape planuojama visuomenei pateikti apie 30 atrinktų transporto priemonių. „Retromobile“ prezidento teigimu tokių eksponatų būtų galima parodyti ir daugiau, tačiau patalpų dydis riboja jų pateikimo galimybes. Ateityje, kai kuriuos, oro sąlygų pokyčio mažiau bijančius eksponatus, planuojama demonstruoti po atviru dangumi.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)