Pastarųjų dešimtmečių „Golf“ raida susijusi su visos automobilizacijos pažanga, pradedant savo laiku tobuliausia pirmosios kartos „VW Golf“ priekinių ratų pavara, dyzelinių TDI variklių debiutu trečiosios kartos „VW Golf“, ECS stabilumo sistemos ir DSG transmisijos įdiegimu ketvirtosios kartos „Golf“ ir baigiant saugiausios naujovės – pakartotinio smūgio apsaugos stabdžio įdiegimu paskutinės, jau septintosios kartos „VW Golf“.

Tad kur gi glūdi legendinio „VW Golf“ sėkmės paslaptys?

„Golf I“ (gamintas nuo 1974 iki 1983 m.)

1974-ieji „Volkswagen“ bendrovei buvo didelių permainų laikotarpis. Kuriant pirmosios kartos „Golf“ pereita nuo legendinio „vabalo” su gale įmontuotu oru aušinamu varikliu prie kompaktiško trijų arba penkių durų hečbeko su priekyje įmontuotu vandeniu aušinamu motoru ir tuo metu vyravusių kampuotų formų kėbulu be aiškiai išreikštų ratų arkų.

Kėbulo išvaizdą sukūrė legendinis italų dizaineris Giorgio Giugiaro, o pats „Volkswagen Golf“ greitai tapo naujos – kompaktiškų automobilių – klasės pradininku.

„Golf II“ (nuo 1983 iki 1991 m.)

Jei pirmosios kartos „VW Golf“ diktavo klasės kėbulo dizaino kryptį, tai antros kartos „Golf“ tapo klasės technologijų kelrodžiu. Jo dizainas nuo pirmtako kito nedaug ir buvo tik sumodernintas, tačiau jo variklių ir kitų agregatų sferoje vyko tikra revoliucija. 1984 m. pradėti montuoti išmetimo dujų katalizatoriai, o 1986 m. – ABS sistema ir visų ratų pavara. Būtent nuo šios kartos visi kompaktiški hečbekai tapo priskiriami „Golf klasei“.

„Golf III“ (nuo 1991 iki 1997 m.)

Su trečiąja „Golf“ karta 1991 m. prasidėjo masinio saugos priemonių diegimo era. 1992 m. „VW Golf III“ tapo pirmuoju serijinės gamybos automobiliu su priekinėmis saugos oro pagalvėmis. Visiškai atnaujintas kėbulas buvo ne tik modernaus dizaino, bet ir pasižymėjo gera pasyviąja sauga. 1993 m. į „Volkswagen Golf“ pradėta montuoti TDI turbodyzelinius variklius.

„Golf IV“ (nuo 1997 iki 2003 m.)

Vėl šiek tiek atnaujintas dizainas, nuo 1998 m. pradėtas montuoti elektroninio stabilumo paketas (ECS), o nuo 2002 m. - DSG transmisija su automatizuota pavarų dėže ir dviguba sankaba.

„Golf V“ (nuo 2003 iki 2008 m.)

Pritaikius naujas kėbulo gamybos technologijas, 5 kartos „VW Golf“ kėbulas tapo 35 proc. standesnis nei pirmtako. 2007 m. pristatytas ekonomiškasis „Golf TDI BlueMotion“, vidutiniškai sunaudodavęs tik 4,5 litro degalų 100 km kelio.

„Golf VI“ (nuo 2008 iki 2012 m.)

Dar tobulesnio pasyvaus saugumo dėka „Golf VI“ gavo aukščiausiąjį „Euro NCAP“ saugumo įvertinimą – 5 žvaigždutes.

Po variklio gaubtu montuojami pažangūs TSI benzininiai varikliai, o turbodyzelinius TDI imta komplektuoti su „common rail“ sistemomis.

Naujieji „Golf TDI BlueMotion“ pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,8 litro degalų 100 km kelio, t.y., 0,7 litro mažiau už pirmtaką.

„Golf VII“ (nuo 2012m.)

Septintosios kartos „Golf“ tapo 100 kg lengvesnis ir vidutiniškai 23 proc. ekonomiškesnis nei pirmtakas. Jo trečiosios kartos „Golf TDI BlueMotion“ modifikacija pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,2 litro degalų 100 km kelio, t.y., 0,6 litro mažiau už pirmtaką.

Saugos ir komforto priemonių sąrašą papildė daugybė vairavimo pagalbos sistemų, kurios iki šiol buvo montuojamos tik į aukštesnių klasių automobilius. Septintosios kartos „VW Golf“ įdiegtas vadinamasis pakartotinio smūgio apsaugos stabdys, sumažinantis avarijos padarinius saugodamas automobilį nuo pakartotinių susidūrimų. Ši saugos priemonė pelnė daugybę apdovanojimų ir prestižinių įvertinimų. Be to, kai kurie specialistai ją laiko šiuo metu geriausia aktyvios saugos priemone.

Šiuo metu „Volkswagen Golf“ automobiliai gaminami Volfsburge ir Cvikau (Vokietija), Fošane (Kinija) ir Puebloje (Meksika).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (39)