Vilnietė Rita savo „Renault Twingo“ automobilį privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu įprato drausti „Lukoil“ degalinėse. Čia 2013 m. lapkričio pradžioje ji dar kartą apsidraudė savo automobilį.

„Kai degalinės darbuotoja suvedė pateiktus automobilio duomenis, sužinojau, kad dviejų mėnesių draudimas kainuos gerokai brangiau nei draudžiausi prieš tai. Todėl nusprendžiau apsidrausti tik vienam mėnesiui“, - pasakojo sostinės gyventoja. Gavusi į rankas „IF“ draudimo polisą mergina ramiai ir toliau naudojosi savo automobiliu.

Praėjus porai mėnesių savo pašto dėžutėje Rita sulaukė laiško iš kelių policijos. Mergina buvo kviečiama atvykti į policiją, nes stacionariu fotoradaru buvo užfiksuota, kad jos automobilis buvo vairuojamas be privalomojo civilinio draudimo.

„Pradėjau tikrinti atsiųstą raštą. Pagal datą savo automobilį tuo metu buvau apdraudusi. Parodžiau policijos atsiųstus dokumentus šeimai, draugams. Visi stebėjosi, kaip taip gali būti“, - pasakojo Rita.

Pasimetusi dėl susidariusios situacijos vilnietė nuvyko į policiją. Čia policijos pareigūnas iškart išnarpliojo mįslę.

„Policininko akis turbūt buvo žvitresnė. Jis iškart man sako, kad draudimo polise nurodytas ne mano automobilis“, - teigė mergina.

Dar kartą į rankas paėmusi draudimo dokumentus Rita išvydo, kad iš tiesų jos vardu apdraustas „Volkswagen CC“ automobilis, o ne „Renault Twingo“. Pradėjusi tikrinti draudimo polise nurodytą valstybinį automobilio numerį vairuotoja pamatė, kad dokumente nurodytas ne jos automobilio numeris – vietoj P raidės nurodyta R.

Supratę kuriozišką situaciją policijos pareigūnai paprašė merginos pristatyti pažymas iš „Lukoil“ degalinės ir „IF“ draudimo apie neteisingai apdraustą automobilį. Pristačiusi į policiją nurodytus dokumentus mergina tikisi išvengti baudos už privalomuoju draudimu neapdrausto automobilio vairavimą.

Įvyko techninė klaida

Lukoil Baltija“ prekių ir paslaugų pardavimo vadovas Kęstutis Razgaitis teigė, kad Ritos situacija buvo nulemta techninės ir žmogiškosios klaidos.

„Draudžiant privalomuoju draudimu sistema reikalauja įvesti automobilio numerį ir savininko asmens kodą. Kadangi vieno mėnesio draudimo atveju labai dažnai automobilius draudžia ne savininkas, šis patikrinimas vieno mėnesio draudimams sistemoje buvo nuimtas“, - aiškino degalinių tinklo atstovas.

Kaip aiškino K. Razgaitis, jei draudžiant automobilį nesutampa savininko asmens kodas ir automobilio valstybinis numeris, sistema automobilio apdrausti neleidžia, tačiau vieno mėnesio privalomojo civilinio draudimo atveju šis ribojimas buvo nuimtas.

„Lukoil Baltija“ atstovas pripažino, kad degalinės darbuotoja suklydo nepatikrinusi kliento pateiktų duomenų, tačiau priminė, kad ir patys klientai privalo įsitikinti, ar jų priimtas dokumentas atitinka jų pateiktus duomenis.

„Gavome iš „IF“ bendrovės patikinimą, kad jie klientei pateikė pažymą, kurios prašė policija, kad apdraustas buvo tikrasis automobilis, o ne tas, kuris nurodytas polise. Draudiminio įvykio atveju žala klientei būtų kompensuota“, - pridėjo jis.

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad šiuo metu šalyje yra tik vienas stacionarus prietaisas, kuris fiksuoja, kurios transporto priemonės neapdraustos privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu. Minėtas prietaisas priklauso Lietuvos transporto draudikų biurui, kuris gauna duomenis apie užfiksuotus Kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Pernai metais buvo nustatyta 18,2 tūkst. atvejų, kai transporto priemonės nebuvo apdraustos transporto priemonių privalomuoju draudimu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (123)