Mažieji vienatūriai, o būtent toks ir yra Opel Meriva, iš išorės yra nedideli, jais patogu važiuoti mieste, o didelė vidaus erdvė leidžia patogiai keliauti visai šeimai. Sėdima juose aukštai, o tai užtikrina gerą matomumą. Turėdamas šiuolaikinius dyzelinius variklius Meriva yra ne tik ekonomiškas automobilis, bet ir puikiai tinka ilgoms kelionėms.

Šis modelis paveldėjo Corsa C techninę bazę. Jo ilgis 4,05 m, tad jis 26,5 cm trumpesnis už Zafira A. Tačiau didelis atstumas tarp ratų (tik 6,4 cm trumpesnis nei Zafira modelio) ir „Flex Space“ sėdynės mažylį paverčia erdvės milžinu. Vidurinę galinę sėdynę galima įleisti į dugną, o tuomet abi šonines pavyks pastumti 7,5 cm arčiau viena kitos. Kai visas galinių sėdynių blokas pastumiamas atgal, Meriva tampa patogiu automobiliu keliauti keturiems asmenims. Tačiau bagažinė tuomet sumažėja iki 330 litrų talpos.

Pastūmus galines sėdynes maksimaliai į priekį, bagažinės talpa padidėja iki 533 litrų. Jei automobilis transformuojamas į penkiavietį, bagažinė bus 491 litro talpos, o nulenkus galines sėdynes ir krovinių skyriui pailgėjus iki 1,7 metro – net 1308 litrų. Jei tokio dydžio negana, galima dar nulenkti priekinio keleivio sėdynę ir tuomet bagažinės talpa sieks net 2000 litrų!

Jeigu ketinate automobiliu dažnai gabenti sunkius krovinius, turėtumėte rinktis galingesnį nei 100 AG variklį. Labiausiai nervina 75 AG 1.3 CDTI motoras, kuriam būdinga didelė turboduobė. Kiti du varikliai – 100 ir 125 AG 1.7 CDTI – daug dinamiškesni.

Techniškai tvarkingi, gerai prižiūrėti mažieji Opel vienatūriai, kurių rida apie 100 000 km, kainuoja nuo 13 tūkst. litų. Su benzininiu varikliu Meriva kainuoja pigiau – nuo 9 tūkst. litų, bet odometras gali rodyti, kad juo nuvažiuota gerokai daugiau.

Per „Auto Bild“ atliktą ilgalaikį testą neišryškėjo jokių rimtų Meriva 1.7 CDTI bėdų (ABL nr.14, 2006). Visus testuotojus gerokai erzino tik vienintelis dalykas – dėl veikiančios pramogų sistemos („DVD-Entertainment“) vis išsikraudavo akumuliatorius, todėl keletą kartų reikėjo pagalbos užvesti automobilį. Net ir išjungta ši sistema naudojo elektros energiją ir iškraudavo akumuliatorių. Nauja programinė įranga padėjo šį trūkumą pašalinti. Stabdžių diskai ir trinkelės buvo pakeistos ilgalaikiam 100 000 km testui artėjant į pabaigą – tai geras rezultatas. Jis pasitvirtino ir visiškai išardžius automobilį: variklis ir pavarų dėžė buvo nepriekaištingos būklės, uždaros kėbulo ertmės – taip pat, nes buvo gerai apsaugotos vašku.

O štai apie automobilio durelių apačią ir kai kurias dugno detales to, deja, pasakyti negalime – jau po ketverių eksploatacijos metų šios daugelio Meriva vienatūrių vietos būna pažeistos rūdžių.

BANDOMASIS VAŽIAVIMAS: galingas dyzelinis variklis ir nervinanti pavarų dėžė

BANDYTAS AUTOMOBILIS – tai Opel Meriva 1.7 CDTI Edition, turėjęs tik vieną šeimininką. Penkerių metų mažojo vienatūrio rida – 108 000 km. Šis automobilis turi pačią svarbiausią papildomą įrangą – klimato kontrolės sistemą, ESP ir „Flex Space“ sėdynes.

Pirmasis savininkas pasirinko „Metallic“ dažus, be to, pačią pigiausią informacijos ir pramogų sistemos „CD 70 NAVI“ versiją. Naujas Meriva kainavo 23 190 eurų (80 100 litų), o dabar už Hamburgo naudotų automobilių įmonės „Autopark“ (www.autopark.de) aikštelėje stovintį šeimyninį 125 AG vienatūrį prašoma 6950 eurų (24 tūkst. litų).

BANDOMASIS VAŽIAVIMAS. Meriva A startuoja šaltu varikliu, bet iš to kaip šis veikia tampa aišku, kad tai galingas dyzelinis variklis. Įšilęs turbodyzelis džiugina gera trauka ir taupumu, be to, per daug įkyriai netriukšmauja.

O štai greičių dėžė nervina – perjungia pavaras užsikirsdama (dažna priežastis: pavarų perjungimo mechanizmo veleno paviršiaus korozija). Visa esanti papildoma įranga funkcionuoja gerai. Nustatyti testuoto automobilio trūkumai: minimalūs rūdžių pėdsakai ant vairuotojo ir priekinio keleivio durelių kraštų. Padangų protektoriaus gylis siekia 3 mm, tad jas greitu laiku teks keisti.

MŪSŲ NUOMONĖ. Naudotų automobilių vertintojas „Schwacke“ šį Meriva įkainavo 7250 eurų (25 100 Lt), o pardavėjas už jį prašo 6950 – taigi už likusius pinigus galima pašalinti nedidelius rūdžių pėdsakus.

TAI NERVINA

Pirmos kartos Opel Meriva (2003/5–2010/5) per TÜV patikras parodo geresnius nei vidutinius rezultatus. Per visą šio modelio gamybos laikotarpį gamintojai paskelbė keletą atšaukimo akcijų: 2008 liepos mėn. dėl klaidų tvirtinant variklį į oficialius atstovybių servisus buvo pakviesti atvykti Opel 1.7 CDTI (74 ir 92 kW) automobiliai. Versija su 1.7 CDTI varikliu turėjo bėdų dėl aukšto slėgio degalų siurblio (problema išspręsta 2007 metų kovą), o tų pačių metų vasarį „Opel“ pakeitė 1.3 CDTI variklio valdymo bloko programinę įrangą, nes buvo rūpesčių dėl kietųjų dalelių filtro regeneravimo sistemos.

Benzininiai varikliai taip pat gali kelti šiokių tokių sunkumų: iki 2005 m. užsikimšdavo 1.6 variklio išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemos vožtuvas, o pirmaisiais modelio gamybos metais benzininiai varikliai išeidavo iš rikiuotės dėl degalų siurblio defektų.

Nepatariame pirkti automobilio su automatizuota mechanine pavarų dėže „Easytronic“, kuri dažnai nervina dėl netikslaus pavarų perjungimo. Sumažėjus įtampai gali neveikti elektrinis vairo stiprintuvas.

1. Rūdys. Jau po trejų ar ketverių metų daugelio Meriva durelių apatiniai kraštai pasidengia rūdimis

2. Vairo traukės antgaliai. Po septynerių metų 10 proc. visų Meriva nepereina patikros, nes jie išklibę

3. Stabdžių lynai. Po devynerių metų TÜV kontrolieriai pastebi ant jų susidariusias rūdis. Stabdžių žarnelės – kaip naujos

4. Duslintuvo antgalis retai išsilaiko neprarūdijęs šešerius metus. Jei automobiliu dažnai važiuojama trumpais atstumais, jis prakiūra greičiau

Išvada

Mažasis šeimos draugas siūlantis daug vietos, lanksčią sėdynių išsidėstymo koncepciją ir patikimas technologijas. Patarimas: nepirkite modelio su „Easytronic“ automatizuota mechanine pavarų dėže, atkreipkite didesnį dėmesį į durelių kraštus.

Techniniai OPEL MERIVA 1.7 CDTI (2008 m.) duomenys

Variklis: keturių cilindrų, turbodyzelinis
Variklio darbinis tūris: 1686 cm³
Variklio galia: 92 kW/125 AG esant 4000 aps./min.
Maks. sukimo momentas: 280 Nm esant 2300 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Maks. greitis: 195 km/val.
Įsibėgėjimas 0–100 km/val.: 10,9 sek.
Ilgis/plotis/aukštis: 4052/1694/1624 mm
Bagažinės talpa min.–maks.: 360–1410 l
Tuščio automobilio svoris/kraulumas: 1475/460 kg
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,5 1/100 km
Kaina: nuo 13 000 Lt