Pirmiausia 504 modelis universalo kėbulu, vėliau 505 Familiale, po to 806 ir 807 vienatūriai – „Peugeot“ jau ne pirmą kartą įrodo, kad šiam automobilių gamintojui rūpi šeimos gerovė. Taigi, kai mūsų rankose atsidūrė septynvietis 5008 modelis (vienatūris, sukonstruotas 308-ojo pagrindu) erdviu salonu, gražiu kėbulu, su šiuolaikiniu 1.6 THP turbobenzininiu (variklis sukonstruotas bendradarbiaujant su BMW!), daug iš jo tikėjomės.
Gera pradžia prastokos pabaigos nepranašavo
Iš tiesų, iš pradžių viskas atrodė neblogai. Testuotojai teigiamai įvertino variklio dinamiką ir tylų darbą, didžiulį stiklinį stogą, nedidelį (tokio didelio automobilio) apsisukimo spindulį ir maloniai stangrias (tamprias) sėdynes. Mūsų dėmesį atkreipė ir nebūdinga (tokiam šeimyniniam vienatūriui) padėtis prie vairo: vidurinė konsolė apgaubia vairuotoją taip, lyg šis sėdėtų ne lengvajame automobilyje, o reaktyviniame kariniame lėktuve.
Keista, tačiau malonu. Ypač todėl, kad erdvės už vairuotojo nugaros gerokai daugiau, nei galėtų pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Trečia sėdynių eilė? Mažieji keliauninkai (iki 10 metų) su tokiu dideliu malonumu keliavo bagažinėje, kad išvilioti juos iš ten galima buvo tik su nemažu saldainių maišu rankose. Trumpai tariant, patogus automobilis kuris važiuojant užtikrina gerą vairuotojo ir keleivių nuotaiką.
Labai skirtingai jautėsi tie, kurie pabandė nulenkti galinę sėdynę. Tai, kas kituose vienatūriuose trunka vos keletą sekundžių, šiame prancūzų automobilyje buvo užduotimi tik labai kantriems vairuotojams. Daugumai tai pirmą kartą dariusių vairuotojų net teko pasinaudoti instrukcija. Vis dėlto šiai procedūrai pavykus, galima buvo džiaugtis didžiule (1754 l), taisyklingų formų bagažo skyriaus erdve.
Tačiau visa tai tik smulkmenos, su kuriomis būtų galima susigyventi. Pirmieji tikrai rimtos ligos požymiai atsirado nuvažiavus 5635 km, kai Peugeot vienatūris pranešė apie išmetamųjų dujų valymo sistemos gedimą. Kaskart užvedus variklį iš naujo, šis pranešimas dingdavo, taigi taikydami šį gydymo metodą važinėjome tol, kol skaitiklis parodė 20 425 km. Tada variklis, be jokio perspėjimo, persijungė į avarinį režimą. Firminio serviso meistrai diagnozavo skirstomosios grandinės įtempiklio gedimą. Nieko nuostabaus. Pasirodo, šis ir kitiems Peugeot modeliams būdingas gedimas atbaidė ne vieną tūkstantį vairuotojų nuo 1.6 THP variklio.
Daug įvairiausių bėdų
Nepaisant to, pavaros sistema ir greičių dėžė sulaukė vien tik teigiamų atsiliepimų. Benzininis 1,6 litro variklis yra gera brangių dyzelių alternatyva – jis gerai „traukia“ esant bet kokioms apsukoms, yra elastingas ir net gana ekonomiškas.
Suprantama, jei tik neviršijamas 130 km/h greitis. Esant didesniam greičiui, degalų sąnaudos pavojingai artėja prie 10 l/100 km. Viso testo vidutinės benzino sąnaudos siekė 9,3 l/100 km.
Ilgose kelionėse klaidindavo lietaus jutiklis (suveikdavo atsitiktinai) ir lėtai veikianti GPS sistema. Priekaištų vertas ir nelabai kruopštus apdailos detalių montavimas bei nepatvarus plastikas („Šis automobilis ardosi pats!“ – rėkte rėkia vienas testo dienoraščio įrašas). Be to, baigiantis ilgalaikiam testui iš pradžių teko pakeisti galinius stabdžių diskus, o paskui sumontuoti naują vožtuvų dangtelio tarpinę (priežastis – nutekėjimas). Odometrui parodžius 99 036 km, sudilo viena turbinos tarpinių ir perdegė dvi uždegimo žvakės. Rezultatas? Sugadinti nervai, kelionė ant techninės pagalbos automobilio „nugaros“ ir 10 baudos taškų prancūzų vienatūriui. Bet tai dar ne visos blogos žinios, nes visiškai išardžius automobilį paaiškėjo dar ir kitos prancūzų vienatūrio, kurio variklis kurtas bendradarbiaujant su vokiečiais, silpnos vietos. Tai: suskilę abu kolektoriai (įsiurbimo ir dujų išmetimo), pažeistas turbinos korpusas, daug suodžių (susimaišiusių su alyva). Prancūzai tikina, kad nuo 2010 metų rugsėjo gaminamuose automobiliuose tokių rūpesčių jau nekyla.
Didelis automobilis su daug trūkumų
Išmontavę turbokompresorių ir kolektorių, radome gilių įskilimų – taip nutiko, matyt, dėl perkaitimo. Tarsi to būtų negana, paaiškėjo, kad įskilo ir ties ketvirtuoju cilindru esantis įsiurbino kolektorius.
Gera žinia: galima sakyti nepriekaištinga mechaninės pavarų dėžės būklė – tiek sinchronizatoriai, tiek krumpliaračiai neatskleidė beveik jokių nusidėvėjimo požymių.
Tai pastebėjome
Perkaitimo požymiai. Dujų išmetimo kolektorius įskilo net trijose vietose. Nejau taip nutiko dėl netinkamos išmetamųjų dujų sudėties?
Kitas elementas, o bėda ta pati. Gilius įbrėžimus radome ir „šiltoje“ turbokompresoriaus pusėje. Nedelsiant į remonto dirbtuves!
Prastas sprendimas. „Peugeot“ iki šiol domkratą ir atsarginį ratą montuoja po automobiliu, tad nenuostabu, kad domkratas yra labai surūdijęs
REMONTAS
20 425 km. Pagal garantiją Pakeista skirstomoji grandinė, įtempiklis ir visi švaistikliai.
30 885 km (309 Lt). Pakeistos priekinės stabdžių trinkelės ir diskai (Vokietijos „Peugeot“ iniciatyva).
88 476 km (923 Lt). Sumontuoti nauji galiniai diskai ir trinkelės, patikrinta ratų geometrija.
97 905 km (287 Lt). Vėl pakeistos priekinės stabdžių trinkelės.
99 036 km (355 Lt). Pakeista turbokompresoriaus tarpinė ir dvi uždegimo žvakės.
IŠVADA
Techniniai PEUGEOT 5008 1.6 THP PREMIUM* (2010 m.) duomenys
Variklis – turbobenzininis, L4/16
Variklio darbinis tūris (cm3) – 1598
Variklio galia (kW/AG esant aps./min.) - 115 (156)/5800
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) - 240/1400
Pavarų dėžė – 6 mech.
Maks. greitis (km/h) – 195
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h – 9,7
Varantieji ratai – priekiniai
Degalų bako talpa (l) - 60
Bagažinės talpa (l) min.–maks. 679–1754
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės – 9,9/5,8/7,3
Kaina (Lt, naujo) - 75 550
* – nuo 2012 m. ši komplektacija vadinama „Active“