Ataka, augimas ir aukšta kokybė už palankią kainą – štai su tokia strategija „Hyundai“ mėgina užkariauti Europą. Atrodo, korėjiečiams puikiai sekasi. Pavyzdžiui, Vokietijoje, didžiausioje Europos naujų automobilių rinkoje, „Hyundai“ automobilių pardavimas išaugo net 10 procentų. „Opel“ koncernas apie tokį augimą gali tik pasvajoti.

Neperseniausiai debiutavęs Hyundai i40 gali dar labiau apkartinti Opel Insignia gyvenimą. Pažiūrėkime, iš kokio molio drėbtas korėjietis ir ar turi jis šansų įveikti konkurentą iš Vokietijos.
Opel Insignia prieš Hyundai i40

Kai kalbama apie piniginius reikalus, jokio stebuklo nėra: Hyundai i40 yra pigesnis nei Opel Insignia. Už testuotą Opel Insignia su 2.0/140 AG dyzeliniu varikliu mūsų šalyje prašoma nuo 77 379 Lt. Hyundai i40 su 1.7/136 AG dyzeliniu motoru kainuoja nuo 74 856 Lt. Taigi kainos skirtumas siekia 2523 Lt. Nors ir nedaug, bet korėjietis – pigesnis. Neskubėkite daryti išvadų, nes tokia Hyundai i40 kaina galioja tik iki gruodžio 1 dienos. Šiaip Hyundai i40 su testuotu motoru kainuoja nuo 80 490 Lt. Tad korėjietis, pasirodo, už vokietį brangesnis 3111 Lt.

Hyundai i40
Abiejų automobilių komplektacijos gana vienodos. Pagal mūsų lentelėje pateikiamus duomenis Opel Insignia turi klimato kontrolę, o štai Hyundai i40 pirkėjui ji papildomai kainuotų 1950 Lt. Tokia didelė klimato kontrolės kaina yra todėl, kad už minėtą pinigų sumą papildomai įsigysite ir lietaus jutiklį bei priekinio stiklo šildymo funkciją.

Tačiau Hyundai i40 kaip standartinę įrangą siūlo lengvojo lydinio diskus, nors jie – tik 16 colių dydžio. Opel Insignia stebina šildomų priekinių sėdynių sistema. Pasirodo, šią įrangą įsigysite tik drauge su ksenoniniais žibintais. Žodžiu, naujų automobilių kainodara – gana painus reikalas.

Kėbulas

Didelis Opel Insignia privalumas – bagažinė ir įvairiai transformuojamas salonas. Mat, skirtingai nei korėjiečiai, vokiečiai Opel Insignia automobilį gamina ne tik sedano ir universalo kėbulu. Vokišką vidutinės klasės automobilį dar galima įsigyti ir hečbeko kėbulu. Toks sprendimas važinėjant kasdien labai praktiškas, nes bagažinės dangtis pakyla aukštai ir plačiai atveria bagažo skyrių. Štai kodėl testo skyrių „Kėbulas“ didele persvara laimi vokiškas automobilis.

Pavara

Abu gamintojai, konstruodami variklį ir perdavimo mechanizmą, eina tuo pačiu keliu. Skersai įmontuotas keturių cilindrų dyzelinis motoras su šešių pavarų mechanine greičių dėže – tai šios klasės standartas. Nepaisant šių panašų, skirtumų tikrai yra.

Opel Insignia variklio darbinis tūris didesnis (1,7 prieš 2 l), todėl vokiečio motoras šiek tiek galingesnis, o sukimo momentas, esant mažiems sūkiams, didesnis. Šis pranašumas labai aiškiai juntamas nuvykus į degalinę, nes Opel vidutinės dyzelino sąnaudos yra 0,9 l mažesnės nei Hyundai (5 prieš 5,9 l).

Taupyti degalus Opel Insignia padeda ir akivaizdžiai „ilgesnės“ pavaros, tačiau šis privalumas padaro vokiečių automobiliui meškos paslaugą, kai atliekama lenkimo rungtis. Pavyzdžiui, Hyundai i40 automobiliui pagreitėti nuo 60 iki 100 km/h, kai įjungta 5 pavara, tereikia 9,3 s, o štai Opel Insignia užtrunka net 15 sek. Nenuostabu, kad norint su Opel Insignia važiuoti sportiškiau, reikia dažniau perjunginėti pavaras. Be to, važiuojant 130 km/h greičiu Hyundai i40 tachometro rodyklė styro ties 2600 sūkių, o Opel Insignia – ties 1900.

Važiavimas

Šiedu automobiliai priklauso darbinių modelių klasei, o ne automobilių aukštuomenei. Mat vairuojant juos apima jausmas, tarsi dirbtų visa laivų statykla: kietai, garsiai ir tvirtai. Opel variklis dirba net šiurkščiau nei Hyundai motoras.

Nors Insignia dešimčia centimetrų ilgesnis, jis yra manevringesnis. Be to, vokiečių automobilis geriau valdomas, o važiuoklė maloniau „suvalgo“ kelio nelygumus. Hyundai i40 gerokai atsilieka. Pavyzdžiui, važiuojant akmenimis grįstu keliu nervina barškantis prietaisų skydelis. Be to, prie i40 vairo įsitaisoma ne taip patogiai, kaip Insignia automobilyje: jei vairuotojas yra aukštesnis nei 1,8 m, jis prie korėjiečio vairo sėdi per aukštai. Nuvilia ir per daug lengvas vairas, kuriam trūksta informatyvumo.

Trumpai drūtai: Opel Insignia automobiliu važiuoti daug maloniau. Be to, lekiant dideliu greičiu greitkeliu, vokietis elgiasi ramiau ir geriau važiuoja tiesiąja. Šiuos automobilius bandžiusių mūsų kolegų vokiečių išvada buvo tokia: jau seniai jiems neteko važiuoti kaip diena ir naktis besiskiriančiais automobiliais. Jų verdiktas toks: korėjiečiams dar reikia pasimokyti, kaip sukonstruoti gerą kelioninį automobilį.
Opel Insignia prieš Hyundai i40

Salonas

Opel Insignia neseniai buvo atnaujintas. Gamintojai perdarė prietaisų skydelį. Dabar jis akivaizdžiai logiškesnis, aiškesnis, nors šiokių tokių kabliukų dar yra likę. Pavyzdžiui, klimato kontrolės sistema valdoma baksnojant tik atitinkamą prietaisų skydelio vietą. Valdymas sukamuoju ratuku būtų tikrai patogesnis. Erzina ir mygtukais perkrautas vairas. Testuotas automobilis nervino ir stringančiu radiju, kuris tai įsijungdavo, tai išsijungdavo.

O štai virš vairo montuojamas prietaisų skydelis stebina iš gerosios pusės. Čia vairuotoją pasitinka elektroninis per vidurį sumontuotas spidometras ir du šonuose įtaisyti analoginiai rodmenų ciferblatai.
Pradėjus važiuoti sportiškiau, apvalus, tarsi mechaninis spidometras duomenis pateikia skaitmeniniu būdu. Tai panašu į aukščiausios klasės automobilius.

Hyundai i40 prietaisų skydelis akivaizdžiai konservatyvesnis, nors dizainas išties vykęs. Prietaisų rodmenys maloniai apšviečiami ir yra aiškiai matomi. Svarbiausios funkcijos valdomos dideliais mygtukais ir sukamaisiais reguliatoriais. Žodžiu, šiuo požiūriu Hyundai i40 centrinė konsolė įrengta logiškiau. Mat vairuotojas prie korėjiečių automobilio valdymo komandų pripranta labai greitai, o štai Opel Insignia vairuotojui įvaldyti kai kurias komandas reikia gerokai daugiau laiko.

Informacinės-pramoginės funkcijos

Galbūt šiuos automobilius dažniau perka vyresnio amžiaus, konservatyvių požiūrių vairuotojai, tačiau tiek Insignia, tiek i40 privalo atitikti laikmetį ir turėti šiuolaikišką įrangą. Užtikriname, abu automobiliai būtent tokie ir yra. Tiesa, Insignia kūrėjai šiek tiek persistengė: palyginti su pirmtaku, automobilio prietaisų valdymas tobulesnis, tačiau rašysenos atpažinimas nukopijuotas nuo Audi. Vis dėlto Insignia yra smagus, šiuolaikiškas automobilis. Balso atpažinimas ir mobiliojo telefono arba muzikos šaltinio prijungimas veikia nepriekaištingai. Tik klimato kontrolės sistema turėtų būti valdoma ne liečiamuoju įvesties plotu, o reguliavimo ratukais.

Hyundai i40 taip pat šiuolaikiškas automobilis. Prijungti išmanųjį telefoną ar kitą prietaisą pavyksta be vargo, o informacija rodoma milžiniškame ekrane ir yra gerai matoma. Malonu, kad dideli mygtukai Hyundai vairuotojo darbo vietoje sugrupuoti logiškai ir lengvai pasiekiami.

IŠVADA

„Opel“ puikai atliko namų darbus. Kadaise buvęs pilka pelyte, atnaujintas Insignia tapo nugalėtoju. Agresyvią taktiką pasirinkusį varžovą iš Korėjos vokietis įveikė be didesnio vargo. Hyundai i40 automobiliui trūksta Opel Insignia rafinuotumo ir tobulesnės technikos.

1. OPEL INSIGNIA (508 taškai) Atnaujinimas Opel Insignia automobiliui išėjo į naudą, nors mašinos svoris ir didokas, o centrinės konsolės valdymas painokas. Insignia pirmiausia paperka taupiu varikliu ir puikiai suderinta važiuokle.

2. HYUNDAI i40 (483 taškai) Automobilis tikrai dailus – tiek iš išorės, tiek viduje. Tačiau ne itin vykusi Hyundai i40 technika negali lygiuotis su puikiu dizainu. Korėjiečiui visų pirma trūksta praktiškumo, be to, jis rieda kiečiau ir sunaudoja daugiau degalų.