Remiantis Miuncheno policijos pateikiama statistika, ADAC tvirtina, kad kas trečio Vokietijoje parduodamo automobilio rida būna atsukta, o tai sudaro apie 2 mln. mašinų kasmet. Skaičiuojama, kad tokia apgavystė pirkėjams vidutiniškai kainuoja apie 3 000 eurų (10,3 tūkst. Lt) už automobilį.

ADAC kaltina automobilių gamintojus, kad šie nesiima reikiamų apsaugos priemonių.

Tuo metu Vokietijos automobilių pramonės asociacija VDA tvirtina, kad ADAC pateikiami skaičiai neatitinka tikrovės ir nepagrįstai išpučia problemą. Asociacijos teigimu, jie nuolat kovoja su ridos sukčiais, o gamintojai esą ieško naujų apsaugos priemonių. VDA nori, kad valdžia ir policija imtųsi griežtesnių veiksmų.

Vartotojai gali būti nustebinti, kad autonomiškai važiuojančius automobilius kuriantys gamintojai negali apsisaugoti nuo to, kad rida nebūtų klastojama.

„Yra technologijų, kurios gali apsaugoti. Klausimas tas, kodėl šiandien automobilių elektronika leidžia manipuliuoti rida? Išskyrus nusikaltėlius, kam to reikia?“, – sako ADAC bandymų ir technologijų vadovas Reinhardas Kolke.

Ironiška, tačiau kai kurie ekspertai tvirtina, kad dabar yra lengviau atsukti elektroninį odometrą nei mechaninį. Vokietijoje automobilių ridos manipuliacija neteisėta veikla paskelbta 2005 m.

„Ne daug kas pasikeitė... Dabar pakankamai lengva atsukti ridą naudojantis automobilio diagnostikos įranga, – teigia kompanijos „Infineon“ atstovas Bjoernas Steurichas. – Tai tapo dideliu verslu“.

Aparatai, kuriais galima naudotis ridos atsukinėjimui, „Ebay“ pardavinėjami už kelis šimtus eurų. O yra ir servisų, kurie analogiškas paslaugas siūlo už 50 eurų. Meistrai gali atvažiuoti pas jus į namus arba galite susitikti diskretiškesnėje vietoje. Procedūra trunka apie pusę minutės.

Su šia problema susiduriama ir Didžiojoje Britanijoje, kur šiemet dėl ridos sukčiavimų buvo iškeltos kelios bylos, tačiau dėl apkarpyto biudžeto pareigūnai tvirtina negalintys deramai užtikrinti kontrolės.

Britanijoje atsukti ridą yra legalu, tačiau nėra teisėta parduoti tokį automobilį neinformavus pirkėjo apie tikrąjį kilometražą.

2010 m. BBC atliko tyrimą ir išsiaiškino, kad tuo metu šalies keliais važinėjo apie 600 000 automobilių, kurių rida buvo mažesnė nei tada, kai jie paskutinį kartą lankėsi techninėje apžiūroje.

Be to, pastebima ir tai, kad ridą atsukinėja ir lizingu automobilius perkantys vairuotojai, kurie vengia mokėti papildomų mokesčių dėl per daug prasuktų kilometrų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (420)