Testo dalyviai:
Audi S4 – su 333 AG kompresoriniu varikliu. Norėdami padidinti trijų litrų šešių cilindrų variklio galią, „Audi“ inžinieriai įmontavo kompresorių. Rezultatas: maksimalus 440 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant vos 2900 sūkių.
BMW ActiveHybrid 3 – su 340 AG hibridiniu varikliu. Automobilis turi du jėgos šaltinius: įprastą šešių cilindrų trijų litrų motorą, kurio galia 306 „arkliai“, ir elektros variklį. Bendras „trečiuko“ hibridinės sistemos galingumas siekia 340 AG.
Reklaminių automobilių pramonės šūkių geriau neklausyti. „Audi“ skelbia: „Pranašumas plėtojant technologijas“, BMW giriasi: „Nepaprastai malonu vairuoti“, o „Mercedes“ tvirtina: „Geriausia arba nieko“. Kad ir kaip būtų, bet būtent bavarai pirmieji iš vokiečių pristatė hibridinį vidutinės klasės automobilį.
Nesuklyskite manydami, kad BMW ActiveHybrid 3 yra toks pat taupus automobilis kaip Toyota Prius. Anaiptol. Juk hibridinio „trečiuko“ motoro galia siekia net 340 AG, o tai vos 3 AG mažiau, nei jų turėjo iki 2007 m. gamintas BMW M3.
Kadangi jau prakalbome apie pažadus, tai tęsiame toliau: BMW teigia, kad jų automobilio vidutinės degalų sąnaudų tesiekia 5,9 l/100 km. Konkurentai negali pasiūlyti tokių pat galingų, tačiau drauge ir taupių automobilių. Audi S4 motoro galia siekia 333 „arklius“, o vidutinės benzino sąnaudos yra 8,1 l/100 km. Mercedes C 350 CGI variklis silpniausias tarp šios trijulės – 306 „arkliai“, o vidutinės degalų sąnaudos, anot gamintojų, yra 6,8 l/100 km.
Tai jie siūlo
BMW ActiveHybrid 3 technologijos užima daug vietos, todėl jo bagažinė mažiausia – jos tūris siekia 390 l. Mercedes bagažinės tūris yra 475 l, o Audi – 480 l. Be to, dėl „trečiuko“ bagažinės grindyse įmontuoto akumuliatoriaus negalima nulenkti galinių sėdynių.
Taip jie važiuoja
Visų pirma norime pabrėžti, kad šių trijų sedanų važiavimo savybės – aukščiausio lygio. Jie dar kartą įrodo, kodėl Audi, BMW ir Mercedes automobiliai itin paklausūs visame pasaulyje.
Daug didesnį įspūdį nei šie pliki skaičiai palieka itin sklandžiai ir lengvai veikianti hibridinė sistema, kuri puikiai dera su aštuonių laipsnių „automatu“. Pavaros perjungiamos tiesiog žaibišku greičiu. Tai, kad automobilyje dirba du skirtingi varikliai išduoda tik lengvas trūktelėjimas didinant greitį. Apmaudu, tačiau gamintojų pažadėtos degalų sąnaudos (5,9 l/100 km) nepasitvirtino. Testo metu hibridinis „trečiukas“ iš bako išsiurbė 7,8 l benzino 100 km kelio.
Norėdami būti sąžiningi taip pat turime pripažinti, kad Mercedes važiavimo savybės neprilygsta Audi. Vairuotojo nepalieka jausmas, tarsi C klasės varikliui trūktų galios. Be to, septynių laipsnių Mercedes „automatas“ dirba ne taip sklandžiai kaip varžovų greičių dėžės.
Tiek jie kainuoja
Suprantama, už kokybę „Premium“ klasės automobilių gamintojai prašo nemažos sumos. Iš šios trijulės itin išsiskiria Audi S4, kurio kaina yra nuo 191 033 Lt. Paguosti gali tik tai, kad už šią pinigų sumą gausite visais keturiais ratais varomą automobilį.
Net BMW ActiveHybrid 3, nors į jį montuojama brangi hibridinė sistema, kainuoja pigiau nei Audi S4. Hibridinio „trečiuko“ kaina nuo 187 120 Lt. Skirtumas siekia vos 3913 Lt. Tai palyginti nedidelė pinigų suma. Daug maloniau pranešti, kad BMW AcitveHybrid 3 išties teikia važiavimo malonumą. Taigi reklaminis šūkis atitinką tiesą.
IŠVADA
Aukščiausio lygio automobilių testą laimi naujokas BMW Active Hybrid 3. Jo važiavimo savybės puikios, be to, tai iš tiesų taupus automobilis. Mercedes C 350 CGI – subrendęs, solidus ir neturi silpnų vietų. Jis antras. Audi S4 teikia važiavimo malonumą, bet per daug naudoja degalų ir yra labai brangus.
1. BMW ActiveHybrid 3 (513 taškų)
Vykęs debiutas: važiavimo savybės aukščiausio lygio, o degalų sąnaudos mažiausios. Vis dėlto tai brangus automobilis, be to apdailos kokybė – galėtų būti, šiek tiek geresne.
2. Mercedes C 350 CGI (512 taškų)
Nors Mercedes ir seniausias šio testo automobilis, jis neiškrenta iš bendro konteksto. Variklis, palyginti su varžovais, šiek tiek vangokas, bet automobilio kaina – mažiausia.
3. Audi S4 (508 taškai)