Testo dalyviai:

Audi S4 – su 333 AG kompresoriniu varikliu. Norėdami padidinti trijų litrų šešių cilindrų variklio galią, „Audi“ inžinieriai įmontavo kompresorių. Rezultatas: maksimalus 440 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant vos 2900 sūkių.

BMW ActiveHybrid 3 – su 340 AG hibridiniu varikliu. Automobilis turi du jėgos šaltinius: įprastą šešių cilindrų trijų litrų motorą, kurio galia 306 „arkliai“, ir elektros variklį. Bendras „trečiuko“ hibridinės sistemos galingumas siekia 340 AG.

Mercedes C 350 CGI – su 306 AG vidaus degimo varikliu. Vienintelis C klasės automobilis neturi nei turbinos, nei kompresoriaus. Inžinieriai tiesiog sukūrė apsūkas mėgstantį motorą, kurio 306 AG pasiekiamos esant 6500 sūkių.

Reklaminių automobilių pramonės šūkių geriau neklausyti. „Audi“ skelbia: „Pranašumas plėtojant technologijas“, BMW giriasi: „Nepaprastai malonu vairuoti“, o „Mercedes“ tvirtina: „Geriausia arba nieko“. Kad ir kaip būtų, bet būtent bavarai pirmieji iš vokiečių pristatė hibridinį vidutinės klasės automobilį.

Nesuklyskite manydami, kad BMW ActiveHybrid 3 yra toks pat taupus automobilis kaip Toyota Prius. Anaiptol. Juk hibridinio „trečiuko“ motoro galia siekia net 340 AG, o tai vos 3 AG mažiau, nei jų turėjo iki 2007 m. gamintas BMW M3.

Kadangi jau prakalbome apie pažadus, tai tęsiame toliau: BMW teigia, kad jų automobilio vidutinės degalų sąnaudų tesiekia 5,9 l/100 km. Konkurentai negali pasiūlyti tokių pat galingų, tačiau drauge ir taupių automobilių. Audi S4 motoro galia siekia 333 „arklius“, o vidutinės benzino sąnaudos yra 8,1 l/100 km. Mercedes C 350 CGI variklis silpniausias tarp šios trijulės – 306 „arkliai“, o vidutinės degalų sąnaudos, anot gamintojų, yra 6,8 l/100 km.

Tai jie siūlo

BMW ActiveHybrid 3
Hibridinis BMW „trečiukas“ yra naujas šio testo automobilis. Tai ypač išryškėja, kai lyginamas salonų erdvumas. Gale naujasis hibridas vienu numeriu didesnis nei abu konkurentai, tačiau tiek Mercedes, tiek Audi automobiliuose vietos pakanka. Visuose trijuose testo dalyviuose komfortiškai jaučiamasi ilgai keliaujant greitkeliu.

BMW ActiveHybrid 3 technologijos užima daug vietos, todėl jo bagažinė mažiausia – jos tūris siekia 390 l. Mercedes bagažinės tūris yra 475 l, o Audi – 480 l. Be to, dėl „trečiuko“ bagažinės grindyse įmontuoto akumuliatoriaus negalima nulenkti galinių sėdynių.

Audi S4
Salono apdailos kokybe BMW hibridas taip pat pralaimi. Vietomis nelygios detalių sujungimo siūlės, šiek tiek prasčiau nei kitų testo dalyvių atrodančios apdailos medžiagos nelabai tinka automobiliui, kurio bazinė kaina yra nuo 187 120 Lt. Aukšta Audi ir Mercedes automobilių salonų apdailos kokybė byloja priešingai: brangiai kainuojantys modeliai gali būti surinkti kruopščiau.

Taip jie važiuoja

Visų pirma norime pabrėžti, kad šių trijų sedanų važiavimo savybės – aukščiausio lygio. Jie dar kartą įrodo, kodėl Audi, BMW ir Mercedes automobiliai itin paklausūs visame pasaulyje.

Mercedes C 350 CGI
Pradėkime nuo BMW ActiveHybrid 3. Jo įprastinis galios šaltinis – šešių eile išdėstytų cilindrų motoras su turbokompresoriumi – yra išskirtinis. Turbina dirba itin sklandžiai, nesijaučia jokios vibracijos, o skleidžiamas bosinis garsas malonus ausiai. Naujovė – kartu su juo veikiantis elektrinis variklis, pasiekiantis 55 AG. Todėl naujasis BMW važiavimo savybėmis prilygsta sportiniam automobiliui: „trečiukas“ 100 km/h greitį pasiekia per 5,5 s, o kai greitis yra 250 km/h, įsikiša elektroninis ribotuvas.

Daug didesnį įspūdį nei šie pliki skaičiai palieka itin sklandžiai ir lengvai veikianti hibridinė sistema, kuri puikiai dera su aštuonių laipsnių „automatu“. Pavaros perjungiamos tiesiog žaibišku greičiu. Tai, kad automobilyje dirba du skirtingi varikliai išduoda tik lengvas trūktelėjimas didinant greitį. Apmaudu, tačiau gamintojų pažadėtos degalų sąnaudos (5,9 l/100 km) nepasitvirtino. Testo metu hibridinis „trečiukas“ iš bako išsiurbė 7,8 l benzino 100 km kelio.

Audi S4
Degalų sąnaudomis Audi S4 negali konkuruoti su bavaru. Trijų litrų šešių cilindrų motoras, kurio galia siekia 333 „arklius“, ir visų keturių ratų pavara pareikalauja savo duoklės nuvažiavus į degalinę. Testo metu Audi S4 vidutinės benzino sąnaudos siekė 10,4 l/100 km. Greitkeliu važiuojant itin greitai jos akimirksniu išauga iki 15 l/100 km. Šį trūkumą Audi kompensuoja, galima sakyti, idealiomis važiavimo savybėmis. Vingiuotame kelyje S4 prie asfalto prilimpa taip, kad vairuotojui gali toptelėti mintis, jog automobiliui negalioja fizikos dėsniai.Be to, gamintojai iš Ingolštato pasimokė iš savo klaidų ir S4 važiuoklę suderino nebe taip kietai.
BMW ActiveHybrid 3
Panašiai suderinta ir Mercedes C 350 CGI važiuoklė, kurią galima reguliuoti nuo stangrios iki sportiškai kietos. Ji itin tinka sportinio charakterio švabui. Lygiai taip pat kaip ir variklis, kuris vienintelis šiame teste apsieina be turbinos. Neišsigąskite, nes šešių cilindrų motoras itin mėgsta aukštus sūkius: maksimalią 306 AG jėgą jis pasiekia esant 6500 aps./min.

Norėdami būti sąžiningi taip pat turime pripažinti, kad Mercedes važiavimo savybės neprilygsta Audi. Vairuotojo nepalieka jausmas, tarsi C klasės varikliui trūktų galios. Be to, septynių laipsnių Mercedes „automatas“ dirba ne taip sklandžiai kaip varžovų greičių dėžės.

Tiek jie kainuoja

Suprantama, už kokybę „Premium“ klasės automobilių gamintojai prašo nemažos sumos. Iš šios trijulės itin išsiskiria Audi S4, kurio kaina yra nuo 191 033 Lt. Paguosti gali tik tai, kad už šią pinigų sumą gausite visais keturiais ratais varomą automobilį.

Mercedes C 350 CGI
Vien galiniais ratais varomas Mercedes C 350 CGI (būtent toks modelis ir buvo testuotas) kainuoja nuo 157 772 Lt. Kainos skirtumas tarp Audi S4 ir Mercedes C 350 CGI automobilių siekia 33 261 Lt. Be to, keturiais ratais varomas Mercedes C 350 CGI 4Matic kainuoja nuo 156 710 Lt, t.y. net pigiau nei vien galu varomas Mercedes.

Net BMW ActiveHybrid 3, nors į jį montuojama brangi hibridinė sistema, kainuoja pigiau nei Audi S4. Hibridinio „trečiuko“ kaina nuo 187 120 Lt. Skirtumas siekia vos 3913 Lt. Tai palyginti nedidelė pinigų suma. Daug maloniau pranešti, kad BMW AcitveHybrid 3 išties teikia važiavimo malonumą. Taigi reklaminis šūkis atitinką tiesą.

IŠVADA

Aukščiausio lygio automobilių testą laimi naujokas BMW Active Hybrid 3. Jo važiavimo savybės puikios, be to, tai iš tiesų taupus automobilis. Mercedes C 350 CGI – subrendęs, solidus ir neturi silpnų vietų. Jis antras. Audi S4 teikia važiavimo malonumą, bet per daug naudoja degalų ir yra labai brangus.

1. BMW ActiveHybrid 3 (513 taškų)

Vykęs debiutas: važiavimo savybės aukščiausio lygio, o degalų sąnaudos mažiausios. Vis dėlto tai brangus automobilis, be to apdailos kokybė – galėtų būti, šiek tiek geresne.

2. Mercedes C 350 CGI (512 taškų)

Nors Mercedes ir seniausias šio testo automobilis, jis neiškrenta iš bendro konteksto. Variklis, palyginti su varžovais, šiek tiek vangokas, bet automobilio kaina – mažiausia.

3. Audi S4 (508 taškai)

S4 – klasikinis sportinis automobilis. Puikus valdymas ir galingas motoras suteikia važiavimo malonumą, tačiau S4 – brangus ir daug degalų naudojantis modelis.