Dekoratyvinius sodo nykštukus yra matęs kiekvienas. Jie maži, margaspalviai ir dėvi smailėjančias kepures. Japonams jie tikrai patinka. Tačiau daug geriau jiems žinomi trūkumų nykštukai. Tai automobiliai, kuriuose techninės apžiūros stočių kontrolieriai randa itin mažai gedimų. Toyota Avensis - vienas tokių. 2013 metų „Auto Bild“ TÜV ataskaitoje tarp aštuonerių devynerių metų automobilių Avensis užlipa ant apdovanojimų pakylos.

Pirmą vietą tarp minėtos amžiaus grupės automobilių užima Porsche 911, kuris turi vos 8,8 proc. trūkumų. Iš karto po jo antroje vietoje yra Toyota Avensis su 9,9 proc. trūkumų. Vos startavęs antros kartos Avensis (gamintas nuo 2003 m. vasario iki 2009 m. sausio) išsiskyrė gera kokybe. Avensis buvo pirmasis automobilis pasaulyje, kuris turėjo vairuotojo kelių saugos oro pagalvę, iš viso automobilyje standartiškai buvo montuojamos devynios oro pagalvės.

Toyota Avensis salonas
Nuo 2004 metų pradžios kaip standartinė įranga pradėta montuoti ir ESP sistema. 2005-aisiais į Avensis modelį buvo pradėtas montuoti 2.2/177 AG dyzelinis D-CAT variklis. Anuomet tai buvo švariausias dyzelis pasaulyje. Tiesa, būtent toks Toyota Avensis modelis ilgalaikiame „Auto Bild“ teste atskleidė vieną rimtą trūkumą. Dyzelinio D-CAT variklio kietųjų dalelių filtras išsivalo savaime vykstant regeneracijai. Tam automobiliu reikia važiuoti ne didesniu kaip 160 km/h greičiu ir aukštesniais nei įprasta variklio sūkiais apie 20 minučių. Įvykus regeneracijai, vairuotojas per galinį vaizdo veidrodėlį pamato, kad į aplinką pasipylė baltų dūmų kamuolys. Kadangi kolegos vokiečiai automobiliu dažnai važinėjo dideliu greičiu greitkeliu, vienu metu įvykus regeneracijai užsidegė kontrolinė lemputė.

Beje, šiam varikliui kenkia ir dažnas važinėjimas trumpais atstumais, pavyzdžiui, mieste. Automobiliu būtina kartkartėmis pravažiuoti ir greitkeliu. Rūpesčių kėlė ir benzininis iki 2005 m. pabaigos gamintas 1.8 VVT-i variklis. Jo bėda ta, kad šis motoras „ryja“ alyvą. Gana dažnai tūkstančiui kilometrų prireikia apie 1 litro alyvos. „Toyota“ inžinieriai sureagavo į šį benzininio variklio trūkumą, todėl po automobilio atnaujinimo montuojamas 1,8 l benzininis variklis jau nebeturi šios bėdos. 2012 m. buvo atlikti du Avensis modelio atšaukimai: pirmasis – dėl vairo veleno, o antrasis – dėl priekabos kablio.Suprantama, šiuos trūkumus „Toyota“ koncernas sutvarkė nemokamai.

BANDYTAS AUTOMOBILIS: Toyota Avensis universalas su 2.0 dyzeliniu varikliu. Komplektacija „Linea Sol“, rida 118 000 km. Beje, ji gerokai mažesnė, nei įprastai būna nuvažiavę vidutinės klasės dyzeliniai universalai. Automobilio komplektacija išties gausi: devynios saugos oro pagalvės, dviejų zonų klimato kontrolė, muzikos sistema su aštuoniais garsiakalbiais, lietaus jutiklis, metalizuota kėbulo spalva, visi automatiškai valdomi langai ir t.t. 2003 m. spalį šis visiškai naujas automobilis kainavo 24 830 eurų (85 912 Lt). Dabar kolega iš vokiškojo „Auto Bild“ šį Avensis universalą nusipirko už 4000 eurų (13 840 Lt).

BANDOMASIS VAŽIAVIMAS. Iš pradžių apie džiugius dalykus: automobilio rida nedidelė, galioja dvejų metų techninė apžiūra, maža kaina. Apžiūrėjus automobilį iš arčiau truputį nusivili: salone vyrauja blogas kvapas, jame gausu šiukšlių, sėdynių apmušalai dėmėti, kėbulo dažai vietomis pabraižyti. Tiesa, priekaištų dėl techninės automobilio būklės neturime.

MŪSŲ NUOMONĖ. Vokiečių specialistai teigia, kad šio modelio rinkos kaina siekia apie 6000 eurų (20 760 Lt), kolega vokietis automobilį nupirko trečdaliu pigiau – už 4000 eurų (13 840 Lt). Teks investuoti tik į Avensis išvaizdą ir salono valymą.

TAI NERVINA

Antros kartos Toyota Avensis, gamintas nuo 2003 m. vasario iki 2009 m. sausio, tikrai patikimas automobilis. Daugiau rūpesčių kyla tik dėl dyzelinių variklių su kietųjų dalelių filtru – jie gali užsikimšti. Tuomet geriausias vaistas yra apie 20 min. važiavimas aukštais sūkiais. Įvykus regeneracijai, kietųjų dalelių filtras dažnu atveju išsivalo. Priešingu atveju teks keisti kietųjų dalelių filtrą. Į Avensis ksenoninių žibintų korpusą gali prasismelkti drėgmė. Taip nutikus, apšvietimas tampa prastas, todėl teks keisti visus žibintus. Ksenoninių žibintų ligos kamuoja iki 2007 metų rugsėjo gamintus automobilius.

1. ŽIBINTAI. Prasismelkianti drėgmė – tai Avensis ksenoninių žibintų bėda. Juos teks keisti.

2. IŠMETAMŲJŲ TERŠALŲ RECIRKULIACIJOS VOŽTUVAS. AGR vožtuvas užanka, teks keisti nauju.

3. D-CAT. Dažnai dyzeliniu Avensis važinėjant trumpus atstumus užsikemša kietųjų dalelių filtras.

4. SANKABA. Tai irgi silpnoji Toyota Avensis vieta. Kartais ją tenka keisti kas 100 000 km

Išvada

Avensis solidus ir patikimas automobilis, tai įrodo TÜV ataskaitos. Dėmesį derėtų atkreipti į kietųjų dalelių filtrą, kuris gali būti užsikimšęs. O šiaip tikrai galite drąsiai pirkti.

Techniniai TOYOTA AVENSIS 2.0 D-4D (2003 m.) duomenys

Variklis – turbodyzelinis
Variklio darbinis tūris (cm³) 1995
Variklio galia (kW/AG esant aps./min.) – 85(115)/3600
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) – 280/2000
Pavarų dėžė – 5 mech.
Maks. greitis (km/h) – 195
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h – 11,4
Degalų sąnaudos (1/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės – 7,7/5,1/6
Kaina (Lt) – nuo 14 000