„IHS Automotive“ vyresnysis analitikas Timas Urquartas prognozuoja, kad „Macan“ taps populiariausiu „Porsche“ modeliu, kurio pardavimai kitąmet gali pasiekti 63 tūkst. vnt. Pernai „Porsche“ realizavo per 143 tūkst. automobilių, tad pridėjus prognozuojamą „Macan“ rezultatą galima spėti, kad savo tikslą iki 2018 m. pasiekti 200 tūkst. vnt. pardavimų apimtis ši legendinė Vokietijos markė gali įvykdyti jau kitais metais. „Macan“ turėtų debiutuoti lapkričio mėnesį vyksiančioje Los Andželo automobilių parodoje, gamyba prasidės gruodžio mėnesį, o prekyboje veikiausiai atsiras kitų metų pradžioje.

„Porsche“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Bernhardas Maieris sako, jog „IHS Automotive“ skelbiama „Macan“ pirmųjų metų pardavimų prognozė yra pernelyg optimistiška. Jis pastebi, kad gamintojas negalės pateikti rinkai tokio kiekio visureigių, nes gamyba dar tik įsibėgės. Be to, pirkėjams iš pradžių bus pasiūlyti brangiausi „Macan“, o pigesnės versijos pasirodys vėliau.

Manoma, kad „Macan“ greitai pralenks dabartinį populiariausią „Porsche“ modelį, didelį visureigį „Cayenne“, kuris giminingas „Volkswagen Touareg“ ir „Audi Q7“ automobiliams. Praėjusiais metais „Cayenne“ sudarė kiek daugiau nei pusę visų „Porsche“ pasaulinių pardavimų. Žiniasklaidoje pasirodė spėjimų, kad „Macan“ Vokietijoje kainuos nuo 45 tūkst. eurų (155 tūkst. Lt). Tokiu atveju jis taptų pigiausiu „Porsche“ modeliu, nes šiandien kukliausias šios markės automobilis – rodsteris „Boxster“ – Vokietijoje kainuoja nuo 49 243 eurų (170 tūkst. Lt), o už „Cayenne“ tektų pakloti bent 59 358 eurus (205 tūkst. Lt).

Pirmąjį pusmetį pardavusi 78 tūkst. automobilių „Porsche“ gavo net 1,3 mlrd. eurų (4,5 mlrd. Lt) veiklos pelno. Palyginimui, „Volkswagen“ markė per tą patį laikotarpį gavo 1,5 mlrd. eurų (5,2 mlrd. Lt) pelno pardavusi 2,4 mln. automobilių, o „Audi“ pardavusi 692 tūkst. automobilių uždirbo 2,6 mlrd. eurų (9,0 mlrd. Lt). „IHS Automotive“ prognozuoja, kad „Macan“ dar padidins „Porsche“ pelningumą. T.Urquartas pastebi, kad artima šio modelio giminystė su „Audi Q5“ leis gerokai sumažinti pirkimų bei tyrimų ir diegimo kaštus, o vien dėl savo vardo „Porsche“ gali nustatyti 10-20% didesnę kainą.

B.Maieris nemano, kad išaugę markės pardavimai sumenkins „Porsche“ išskirtinumą. Anot jo, užimama pasaulinės rinkos dalis liks stabili ir sudarys maždaug 0,2%, nes pasaulyje automobilių paklausa didėja. B.Maieris taip pat paneigė galimybę nustatyti didesnius pardavimų planus, jei 200 tūkst. vnt. riba būtų pasiekta anksčiau, nei planuota. Anot jo, 200 tūkst. vnt. kiekis atsirado kaip dalis visos „Volkswagen“ grupės 2018 m. strategijos, apimančios naujus produktus, naujas rinkas ir naujus pirkėjus. „Porsche“ atstovas taip pat patikino, kad gamintojas neketina dirbtinai riboti pardavimų. Pasak jo, ketinama ir toliau laikytis veiklos modelio rinkai siūlant vienu automobiliu mažiau, nei ji galėtų priimti.

Panašu, kad „Porsche“ jau visiškai atsigavo po dešimto dešimtmečio viduryje ją kamavusių finansinių sunkumų. Metinės šios markės pajamos išaugo nuo 1 mlrd. eurų (3,5 mlrd. Lt) 1994-1995 finansiniais metais iki 13,9 mlrd. eurų (48 mlrd. Lt) pernai.