Kaip greitai keičiasi mados tendencijos. Dar visai neseniai akiniai su milžiniškais rėmeliais buvo visai nemadingi. Dabar, asmuo nešiojantis tokius didelius akinius, laikomas mados žinovu. Tą patį galime pasakyti ir apie baltos spalvos virtuvės kėdes su apsilupusiais dažais. Jei tokios kėdės stovi jūsų virtuvėje, kaimynai gali jus vadinti madą išmanančiu žmogumi, nors dar visai neseniai tokios kėdės bylojo apie senamadiškas pažiūras.

Panašios tendencijos galioja ir automobilių pramonėje. Mat dar visai neseniai Rumunijoje surikti Dacia modeliai buvo laikomi tiesiog susisiekimo priemone. Pastaruoju metu Dacia automobiliai vertinami vis geriau ir geriau. Tarkime, visiškai naujas Dacia Sandero. Vos už 36 260 Lt pavyks įsigyti automobilį su 90 AG benzininiu varikliu. Už minėtą pinigų sumą Sandero turės keturias saugos oro pagalves, CD grotuvą su keturiais garsiakalbiais, oro kondicionierių, automatiškai valdomus priekinius langus ar elektra valdomus šildomus lauko veidrodėlius. Negąsdina ir 5,2 l/100 km siekiančios benzino sąnaudos – tokias jas žada gamintojai.

Tiesa, Ford Fiesta gamintojai žada dar mažesnes degalų sąnaudas: vidutiniškai vos 4,3 l benzino 100 km kelio. Džiugina ir Fiesta kaina – vos nuo 34 481 Lt. Suprantama, už tokią sumą neverta tikėtis itin gerai sukomplektuoto automobilio, tačiau Fiesta turės septynias saugos oro pagalves, oro kondicionierių ar CD grotuvą su šešiais garsiakalbiais.

Likę du automobiliai, jei lygintume tik kainas, negali pasivyti Dacia Sandero ir Ford Fiesta modelių. Mat Peugeot 208 kainuoja nuo 39 620, o Renault Clio – nuo 43 997 Lt. Palyginti su Ford Fiesta, jiedu
taip pat sudegina ir daugiau benzino: vidutiniškai po 4,5 l/100 km. Ar būdami brangesni, jie neturi jokių šansų švęsti pergalę? Išsiaiškinkime.

Daugiau muzikos už papildomą kainą

Jei vairuojate mažą automobilį, vadinasi, teks atsisakyti tam tikro komforto? Tikrai ne. Pavyzdžiui, Dacia Sandero CD grotuvas turi „Bluetooth“ jungtį, todėl be vargo galėsite prijungti savo išmanųjį telefoną ir klausytis muzikos. Renault Clio pirkėjui „Bluetooth“ taip pat nieko nekainuos, nes montuojama kaip standartinė įranga. O štai Peugeot 208 pirkėjas, jei norės klausyti muzikos iš savo išmaniojo telefono, turės įsigyti specialų CD grotuvą su „Bluetooth“ įranga už 836 Lt. Ford Fiesta pirkėjui „Bluetooth“ taip pat kainuos papildomus 953 Lt.

4 vieta. Pigus Dacia Sandero (464 taškai)

Rumunų automobilis neturi jokių itin stiprių pusių. Dacia Sandero gali pasigirti tik priimtina kaina.
Dacia Sandero

Dacia Sandero laimi vos vieną iš šešių testo rungčių. Rumunų automobilis varžovus įveikia tik eksploatacinėmis išlaidomis, nes tai nebrangus, ilgą garantiją ir pigų draudimą siūlantis modelis. Sandero pirkėjas taip pat neturėtų skųstis automobilio salono erdvumu. Jam patiks ir itin didelė bagažinė, kurios talpa siekia nuo 320 iki 1200 l. Tai geriausias testo rezultatas.

Vienintelis Renault Clio gali su juo varžytis bagažinės tūriu. Dacia Sandero pakaba dirba ne itin subtiliai, tačiau blogu, banguotu kelio paviršiumi automobilis rieda gana užtikrintai. Rumunų automobilio trijų cilindrų variklis su turbina dirba garsiai, tačiau energingai gena automobilį į priekį. Sandero pirmas pasiekia 100 km/h greitį – per 12,1 s. O štai degalų sąnaudos, kaip ir Ford Fiesta automobilio, didžiausios – 5,8 l/100 km. Žodžiu, Dacia Sandero nėra prastas, tačiau patobulėti dar tikrai yra kur.

3 vieta. Komfortiškas Renault Clio (476 taškai)

Prancūzų automobilis važiuoja komfortiškai ir tyliai. Bėda ta, kad Renault Clio kaina – didžiausia.
Renault Clio

Į Renault Clio montuojamas toks pat trijų cilindrų 90 AG motoras kaip ir į giminaitį Dacia Sandero. Akivaizdu, kad prancūzų mažylio variklis geriau izoliuotas, todėl dūzgia tyliau. Atrodytų smulkmena, bet ji palieka brandesnio automobilio įspūdį. Clio pakaba taip pat dirba geriau. Jis rieda minkštai, išlieka stabilus aplenkiant kliūtį ir turi puikiai suderintą ESP sistemą. Apmaudu, kad taip prancūzas elgiasi ne visuomet.

Pavyzdžiui, stilingas kėbulas sumažina salono erdvę – ypač jos stinga gale. Persirikiuojant, kai tenka žvilgtelėti per petį atgal, vairuotojui tenka gerokai pasukti galvą, nes šoninis matomumas – prastas. Be to, vienintelio Clio stabdymo kelias peržengia 38 metrus. Tai ne kritinė riba, bet konkurentai stabdo geriau. Galiausiai visas kortas prancūzui sumaišo didžiausia kaina, kuri yra net nuo 43 997 Lt. Jei Clio būtų kainavęs mažiau, viskas galėjo pakrypti kita vaga.

2 vieta. Lėčiausias Ford Fiesta (478 taškai)

Ford Fiesta greitėja panašiai kaip sraigė – labai lėtai. Tai vargina. Džiugina tik priimtina automobilio kaina.
Ford Fiesta

Trijų cilindrų vieno litro Fiesta variklis neturi turbinos, todėl jo sukimo momentas siekia vos 105 Nm. Nekas ir tai, kad toks mažas sukimo momentas pasiekiamas esant net 4100 sūkių. Nieko stebėtino, kad toks silpnas motoras vos gena mašiną į priekį. Pradėjus važiuoti tampa akivaizdu, kad Fiesta automobiliui trūksta traukos. Štai kodėl vairuotojui visiškai be reikalo tenka nuolat laikyti aukštus variklio sūkius, kad neatsiliktų nuo konkurentų.

Apmaudu, nes iš esmės tai labai vykęs automobilis. Ford Fiesta valdomas užtikrintai, stabdžiai – patikimi, vairo mechanizmas – jautrus, o pakaba, nors ir sureguliuota kietokai, bet amortizuoja gana maloniai. Pakanka ir salono erdvumo, nors bagažinė galėtų būti talpesnė. Jos tūris siekia nuo 290 iki 974 l.

O labiausiai vis dėlto stebina itin priimtina Fiesta kaina. Šiuo metu automobilį galima įsigyti vos už 34 481 Lt. Sutikite, labai patrauklus pasiūlymas, nes konkurentai brangesni.

1 vieta. Taupiausias Peugeot 208 (480 taškų)

„Liūtukas“ audringai ir užtikrintai lekia vingiuotais keliais ir sudegina mažiausiai brangių degalų.
Peugeot 208

Peugeot 208 – vykęs automobilis. Salonas pakankamai erdvus, džiugina ir komfortiškos sėdynės. Daugumą kelio nelygumų „liūtuko“ pakaba įveikia labai sklandžiai. Ji nemėgsta tik skersai kelio einančių įtrūkimų: aiškiai girdėti, kaip prancūzas bilda per sulopytas kelio dangos vietas.

Atsargesniems vairuotojams stresą gali įvaryti itin jautri vairo sistema – ypač jei važiuojama didesniu greičiu. Atrodo, kad vos pasukus vairą Peugeot 208 metasi į šoną. Toks vairo sistemos jautrumas sukuria įspūdį, tarsi būtų vairuojamas nervingo charakterio automobilis.

Paguosti gali tai, kad variklis dirba labai užtikrintai, puikiai išnaudoja savo galią ir sudegina vos 5,2 l benzino 100 km kelio. Tai geriausias testo rezultatas. Pirmą kartą sėdus prie „liūtuko“ vairo turėtų nustebinti prietaisų skydelis. Jis įtaisytas virš mažo vairo. Vairuotojui tenka žvilgčioti virš vairaračio. Tai šiek tiek trikdo,bet įpratus tokia naujovė nuteikia smagiai.

IŠVADA

Tai iš esmės labai panašūs automobiliai. Nė vienas jų aiškiai nedominuoja. Juos skiria smulkmenos. Dėl erdvaus salono ir gero valdymo testą laimi Peugeot 208. Antroje vietoje žengia pigus, bet vangus Ford Fiesta automobilis. Vos dviem taškais atsilikęs Renault Clio – trečias. Jis pirkėją visų pirma vilioja komfortu. Ketvirtoje vietoje liko Dacia Sandero, kuris gali pasigirti erdviu salonu, talpia bagažine ir priimtina kaina.