Kaip skelbiama kompanijos iš Palo Alto, Kalifornijos, JAV pranešime spaudai, serijiniu būdu gaminamas sedanas „Model S“ pateko tarp 1 procento visų NHTSA išbandytų automobilių, kurių įvertinimas siekė daugiau nei 5 balus.

Nors po atliktų saugumo testų maksimalus įvertinimas yra 5 žvaigždutės, visi gamintojai yra informuojami apie bendrą saugumo testuose surinktų balų skaičių. Paaiškėjo, kad atlikus bandymus „Tesla Model S“ buvo įvertintas rekordiniais 5,4 balo.

Pasak NHTSA atstovų, tarp visų JAV parduodamų lengvųjų automobilių, „Model S“ keleiviai yra apsaugoti labiausiai. Ir nors tai sedano modelis, jo rezultatas (vertinama keleivių apsauga priekinio, galinio, šoninio smūgio atveju ir apsivertus) taip pat buvo geresnis nei visų SUV ir vienatūrių automobilių.

Didžiausias elektromobilio privalumas – mažas elektros variklis yra sumontuotas ties galine ašimi, o priekyje esančioje erdvėje nėra degalų bako. Tokiu būdu gamintojui pavyko užtikrinti itin didelę priešpriešinio smūgio gesinimo zoną, kuri avarijos atveju sumažina keleivių patiriamas perkrovas ir traumas.

Šoninio smūgio bandyme pelnyti gerą įvertinimą itin sunku. Tarp jau minėtų 1 procento geriausiai įvertintų automobilių, „Model S“ buvo vienintelis šioje kategorijoje pelnęs aukščiausią balą. Šio rezultato pavyko pasiekti į durelių skersinius sumontavus papildomas aliuminio profilio konstrukcijas, kurios sugeria ir nukreipia smūgio energiją į likusią kėbulo dalį (tokia pati technologija buvo panaudota „Appolo“ mėnuleigyje). Šioje disciplinoje šoninio smūgio metu „Model S“ vairuotojui liko 63,5 proc. buvusios erdvės, kai tuo tarpu „Volvo V60“ – tik 7,8 proc.

Taip pat jei automobilyje papildomai užsakomos dvi trečios eilės vaikams skirtos sėdynės, jame sumontuojamas dvigubas galinis bamperis. Be to, šios vietos yra saugiausios priekinio ir šoninio smūgio metu.

Buvo akcentuota, kad automobilis itin stabilus dėl žemai esančio svorio centro, nes grindyse sumontuoti akumuliatoriai. Šio bandymo metu „Model S“ pasirodė maždaug 50 proc. geriau nei kiti geriausius rezultatus pasiekę automobiliai. Jei visgi automobilis apsiverstų (gamintojas teigia, kad pasiekus 4G stogo apkrovą, sugedo bandytojų įranga), keleivius patikimai apsaugotų itin tvirti centriniai statramsčiai, kuriuose sumontuoti kosminiuose laivuose naudojami tvirtinimai.

Gamintojas taip pat atkreipė dėmesį, kad šie saugumo rezultatai nebuvo gauti specialiai apsaugant tik tas vietas, kurios numatytos atlaikyti bandymų įrangos smūgius. Įrangą perkalibravus ir smūgius atlikus į kitas vietas, automobilis vis tiek buvo įvertintas maksimaliomis 5 žvaigždutėmis.

Ir galiausiai, bet ne mažiau svarbu, kad nei vieno smūgio metu ličio-jonų akumuliatoriai neužsidegė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (58)