Nors vėliau istorija įrodė kas ko vertas, šie pavyzdžiai veikiau yra išimtys iš taisyklės. Tokia pat tendencija yra ir automobilių dizaino srityje, kur riba tarp „inovatyvu“ ir „nesuprantamai bjauru“ yra itin plona.
CNBC.com pristatė dešimties Amerikos rinkoje pardavinėtų bjaurių automobilių sąrašą. Tai modeliai, kurių dizaineriai už bausmę turėtų būti išsiųsti atgal prie pirminių eskizų. Modelius atrinko portalo totalcarscore.com vadovas Karlas Braueris.
„Šie automobiliai praėjo visus etapus nuo pirmųjų eskizų iki vadovų palaiminimo, kol išvydo dienos šviesą. Galima pastebėti, kad dauguma iš jų gyvavo labai trumpai, o aštuonios iš dešimties markių jau yra mirusios“, – sakė jis.
10 modelių, kuriuos amerikiečiai vadina automobilių pramonės gėda
„Mercury Zephyr“ (1978 m.)
Automobilio pavadinimas kilęs iš graikų mitologijoje minimo Zefyro – švelnaus vakarų vėjo. Tačiau šis modelis prieš 4 dešimtmečius į Amerikos greitkelius įpūtė bjaurasties atmosferą.
„Edsel Corsair“ (1958 m.)
„Edsel“ markė buvo tarsi tuštybių mugė automobilių pasaulyje. Henry Fordo sūnaus garbei pavadintai kompanijai buvo mesti milijonai dolerių, tačiau pirkėjai vis tiek galvojo, kad „Edsel“ automobiliai baisūs.
„Corsair“ atsispindi antrą pagal gerumą įrangos lygį, tačiau tai taip ir liko neįvertinta.
„Pontiac Trans Sport“ (1990 m.)
„Pontiac Trans Sport“ buvo vienatūris, kurio koncepcija buvo puikiai sutikta, tad sulaukė pritarimo gamybai. Vis dėlto stilius nebuvo išlaikytas, todėl serijinė versija atrodė nekaip.
Modelis buvo pravardžiuojamas „Dulkių siurbliu“, nes jo išvaizda priminė „Black and Decker“ gaminamą rankinį dulkių siurblį.
„Aston Martin Lagonda“ (1982 m.)
„Aston Martin“ markė asocijuojasi su agentu 007 bei šio personažo „kietumu“. Tačiau britų prabangių automobilių kompanijos modelis „Lagonda“ atrodo kaip beprasmis kūrinys, kuris išleistas 645 vnt. tiražu.
„AMC Marlin“ (1965 m.)
„Marlin“ buvo modelis, gamintas 1965-1968 m. Žiniasklaidos reakcija buvo įvairi, tačiau tuometis „Jeep“ dizaino vadovas Bobas Nixonas žodžių į vatą nevyniojo, pavadinęs šį automobilį „bjauria bėda“.
„Pontiac Aztek“ (2001 m.)
„Brutalių formų, „įvilktas“ į plastiką, atrodo kaip ištemptas universalas“, – taip šį modelį įvertino totalcarscore.com vadovas.
„Plymouth Valiant“ (1960 m.)
Priešingai nei daugelis kitų šio sąrašo automobilių, „Plymouth Valiant“ buvo labai sėkmingas. „Jis buvo puikiai sukurtas ir gerai parduodamas 1960-1976 m.“, – pabrėžė K. Braueris.
„Isuzu VehiCROSS“ (1999 m.)
„Isuzu VehiCROSS“ atliko savo kaip kompaktinio visureigio misiją. Tačiau jo dizainas buvo kita istorijos pusė ir kai kas jį vadino „Tylenol“ tablete ant ratų.
„Isuzu Axiom“ (2002 m.)
„AMC Gremlin“ (1970 m.)
Dviduris kompaktiškas automobilis turėjo konkuruoti su ekonomiškais užsienio gamintojų modeliais, tačiau „Gremlin“ buvo toks, į kurį net žiūrėti buvo skausminga.