Nors vėliau istorija įrodė kas ko vertas, šie pavyzdžiai veikiau yra išimtys iš taisyklės. Tokia pat tendencija yra ir automobilių dizaino srityje, kur riba tarp „inovatyvu“ ir „nesuprantamai bjauru“ yra itin plona.

CNBC.com pristatė dešimties Amerikos rinkoje pardavinėtų bjaurių automobilių sąrašą. Tai modeliai, kurių dizaineriai už bausmę turėtų būti išsiųsti atgal prie pirminių eskizų. Modelius atrinko portalo totalcarscore.com vadovas Karlas Braueris.

„Šie automobiliai praėjo visus etapus nuo pirmųjų eskizų iki vadovų palaiminimo, kol išvydo dienos šviesą. Galima pastebėti, kad dauguma iš jų gyvavo labai trumpai, o aštuonios iš dešimties markių jau yra mirusios“, – sakė jis.

10 modelių, kuriuos amerikiečiai vadina automobilių pramonės gėda

„Mercury Zephyr“ (1978 m.)

Automobilio pavadinimas kilęs iš graikų mitologijoje minimo Zefyro – švelnaus vakarų vėjo. Tačiau šis modelis prieš 4 dešimtmečius į Amerikos greitkelius įpūtė bjaurasties atmosferą.

„Aštuntasis dešimtmetis tapo tikru nusivylimu JAV automobilių pramonėje, o „Mercury Zephyr“ yra puikus to pavyzdys. Keista stogo linija, nesuprantami statramsčiai ir žibintai yra blogų stiliaus idėjų derinys“, – teigė K. Braueris.
Mercury Zephyr (1978 m.)

„Edsel Corsair“ (1958 m.)

„Edsel“ markė buvo tarsi tuštybių mugė automobilių pasaulyje. Henry Fordo sūnaus garbei pavadintai kompanijai buvo mesti milijonai dolerių, tačiau pirkėjai vis tiek galvojo, kad „Edsel“ automobiliai baisūs.

„Corsair“ atsispindi antrą pagal gerumą įrangos lygį, tačiau tai taip ir liko neįvertinta.

„Automobilis buvo prastai sutiktas nuo pat pirmos dienos vien todėl, kad jis atrodė apgailėtinai. 1961 m. „Edsel“ buvo pasmerktas žlugimui“, – pasakojo K. Braueris.
Edsel Corsair (1958 m.)

„Pontiac Trans Sport“ (1990 m.)

„Pontiac Trans Sport“ buvo vienatūris, kurio koncepcija buvo puikiai sutikta, tad sulaukė pritarimo gamybai. Vis dėlto stilius nebuvo išlaikytas, todėl serijinė versija atrodė nekaip.

Modelis buvo pravardžiuojamas „Dulkių siurbliu“, nes jo išvaizda priminė „Black and Decker“ gaminamą rankinį dulkių siurblį.

„Tai buvo pirmas „General Motors“ vienatūris, ir jis atrodė tragiškai“, – sakė jis.
Pontiac Trans Sport (1990 m.)

Aston Martin Lagonda“ (1982 m.)

„Aston Martin“ markė asocijuojasi su agentu 007 bei šio personažo „kietumu“. Tačiau britų prabangių automobilių kompanijos modelis „Lagonda“ atrodo kaip beprasmis kūrinys, kuris išleistas 645 vnt. tiražu.

„Tai buvo vienas brangiausių to dešimtmečio automobilių, kartu ir vienas „kūrybiškiausių“. Jis plokščias, kampuotais kraštais, jo proporcijos išstypusios. Automobilis buvo sutiktas kontroversiškai. Dabar tai atrodo kaip klaida“, – komentavo K.Braueris.
Aston Martin Lagonda

„AMC Marlin“ (1965 m.)

„Marlin“ buvo modelis, gamintas 1965-1968 m. Žiniasklaidos reakcija buvo įvairi, tačiau tuometis „Jeep“ dizaino vadovas Bobas Nixonas žodžių į vatą nevyniojo, pavadinęs šį automobilį „bjauria bėda“.

K.Braueris šį modelį įvertino kaip drąsios, bet nesuprastos rizikos pavyzdį: „AMC visada buvo nelaimingas Amerikos automobilių gamintojas, kuris dirbo tam, kad būtų pastebėtas. Jie naudojo keistas dizaino priemones, kaip kad „Marlin“ modelyje, vien tam, kad sulauktų dėmesio. Tačiau tai nebuvo toks dėmesys, kurio AMC laukė“.
AMC Marlin (1966 m.)

„Pontiac Aztek“ (2001 m.)

„Brutalių formų, „įvilktas“ į plastiką, atrodo kaip ištemptas universalas“, – taip šį modelį įvertino totalcarscore.com vadovas.

Jo pastabos gal ir aštrios, tačiau ne jis vienas taip galvoja. 2007-aisiais „Aztek“ buvo įtrauktas į „Time“ žurnalo „50 blogiausių automobilių“ sąrašą. Po 3 metų jis atsidūrė „50 blogiausių išradimų“ kategorijoje, o edmunds.com sudaryto „100 blogiausių visų laikų automobilių“ reitingo viršūnėje atsidūrė būtent „Aztek“.
Pontiac Aztek (2001 m.)

„Plymouth Valiant“ (1960 m.)

Priešingai nei daugelis kitų šio sąrašo automobilių, „Plymouth Valiant“ buvo labai sėkmingas. „Jis buvo puikiai sukurtas ir gerai parduodamas 1960-1976 m.“, – pabrėžė K. Braueris.

Tačiau bjaurus automobilis yra bjaurus automobilis, ir „Valiant“ buvo būtent toks.
Plymouth Valiant (1960 m.)

Isuzu VehiCROSS“ (1999 m.)

„Isuzu VehiCROSS“ atliko savo kaip kompaktinio visureigio misiją. Tačiau jo dizainas buvo kita istorijos pusė ir kai kas jį vadino „Tylenol“ tablete ant ratų.

„Šis modelis buvo tarsi ateities visureigio pavyzdys. Praėjo 14 metų ir nieko panašaus daugiau nepamatėme“, – pastebėjo automobilių ekspertas.
Isuzu VehiCROSS (2000 m.)

„Isuzu Axiom“ (2002 m.)

„Isuzu Axiom“ buvo gaminamas 2002-2005 m. Kresnas jo siluetas buvo tarsi mažėjančių pardavimų simbolis, sakė K. Braueris. „Isuzu“ JAV rinkoje gyvavimas artėjo prie pabaigos, ir „Axiom“ nepadarė nieko, kad markės egzistavimas būtų pratęstas.
Isuzu Axiom XSR Concept (2002 m.)

„AMC Gremlin“ (1970 m.)

Dviduris kompaktiškas automobilis turėjo konkuruoti su ekonomiškais užsienio gamintojų modeliais, tačiau „Gremlin“ buvo toks, į kurį net žiūrėti buvo skausminga.

Šis modelis buvo pakankamai gerai parduodamas ir ant gamybos konvejerio išbuvo 8 metus. Nors ir nebuvo išvaizdus, jis buvo vertinamas už geras valdymo savybes, galingą variklį ir tvirtą kėbulą.
AMC Gremlin (1976 m.)
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (334)