„Kia“, „Hyundai“, „Audi“, „Land Rover“ ir „Jeep“ pernai sugebėjo padidinti pardavimus, nes pasiūlė naujų modelių tuose segmentuose, kuriuose jaučiama didžiausia paklausa.

„Land Rover“ pardavimai išaugo 35 proc., iki 100 698 vnt. Tai buvo rekordiniai metai kompanijai, kurios augimas buvo didžiausias regione. Pagrindine sėkmės priežastimi tapo itin paklausus „Range Rover Evoque“ modelis, kurio pardavimai padidėjo triskart ir perkopė 50 000 vnt. Kompanija tikisi, kad 2013-ieji bus dar vieni geri metai, nes „Evoque“ paklausa nemažėja, o rinkoje debiutuoja ketvirtos kartos „Range Rover“ visureigis.

Antras pagal augimą Europoje 2012 m. buvo dar vienas visureigių gamintojas – „Jeep“. Kompanijos pardavimai išaugo 19 proc., iki 28 263 vnt. Ši markė, kuri pagal augimą Europoje pirmavo 2011 m., buvo vienintelė paguoda šeimininkams iš „Fiat“ grupės, kurios kitos markės (neskaitant „Ferrari“) Europoje nuosmukį skaičiavo dviženkliais skaičiais.

Korėjiečių sėkmė

Tarp masinės gamybos automobilių kompanijų nugalėtojais galima įvardinti korėjiečius „Hyundai“ ir „Kia“. „Hyundai“ pardavimai išaugo 9 proc., iki 432 240 vnt., o „Kia“ – 15 proc., iki 337 466 vnt., rodo ACEA duomenys.

Jeigu šių Korėjos automobilių gamintojų duomenis sudėsime, jie užimtų aštuntą vietą Europoje po „Volkswagen Group“, „PSA/Peugeot-Citroen“, „Renault“, „General Motors Europe“, „Ford“, „BMW Group“ ir „Fiat Group“.

Tarp masinių gamintojų „Škoda“ buvo dar vienaa markė, kurios pardavimai Europoje pernai didėjo (+2 proc., iki 491 951 vnt.).

Priešingoje pusėje atsidūrė Prancūzijos kompanijos, kurių pardavimai smuko dviženkliais skaičiais: „Citroen“ ir „Peugeot“ – po 13 proc., o „Renault“ – net 22 proc. Japonai taip pat išgyveno nuosmukį: „Toyota“ – 2 proc., „Nissan“ ir „Honda“ – po 6 proc., „Mitsubishi“ – net 33 proc.

Tarp prestižinių gamintojų 2012-aisiais geriausiai pasirodė „Audi“, ši markė Europoje pardavė 704 219 vnt. (+4 proc.). BMW buvo antri (641 083 vnt.), treti – „Mercedes-Benz“ (586 631 vnt.).

Atgal į 1995 m.

Automobilių pardavimai Europoje pernai siekė 12,6 mln. vnt. Paskutinį kartą tokia rinka buvo 1995 m. Nuo to laiko daug kas pasikeitė.

Pavyzdžiui, pernai „Volkswagen“ grupės automobiliai sudarė daugiausiai – 24,5 proc. – rinkos, ir nors 1995-aisias jie taip pat buvo lyderiai, tačiau tada jų rinkos dalis siekė 16,8 proc. Anuomet antri buvo amerikiečiai – „Ford Motor“ koncernas, valdęs „Ford“, „Aston Martin“ ir „Jaguar“ markes, bei turėjęs 13,7 proc. rinkos. Treti buvo „General Motors“ su 13,1 proc. rinkos.

O 2012 m. po „Volkswagen“ grupės rikiavosi PSA (11,9 proc. rinkos), trečioje vietoje buvo „Renault“ grupė (8,2 proc.).

Populiariausi modeliai Europoje (pardavimai 2012 m.; pokytis su 2011 m.). Šaltinis – „JATO Dynamics“

1. Volkswagen Golf (441 641; -10,6 proc.)

Volkswagen Golf

2. Ford Fiesta (326 503 vnt.; -12,6 proc.)
Ford Fiesta

3. Volkswagen Polo (303 696 vnt.; -18,2 proc.)
Volkswagen Polo

4. Opel Corsa (281 875 vnt.; -14 proc.)
Opel Corsa

5. Renault Clio (259 624 vnt.; -14,6 proc.)
Renault Clio

6. Ford Focus (259 353 vnt.; -16 proc.)
Ford Focus 1.0 l EcoBoost versija

7. Opel Astra (249 943 vnt.; -18,2 proc.)
Opel Astra BiTurbo

8. Nissan Qashqai (218 755 vnt.; +0,8 proc.)
Nissan Qashqai

9. Renault Megane (207 699 vnt.; -17,4 proc.)
Renault Megane

10. Volkswagen Passat (207 273 vnt.; -15,5 proc.)
Volkswagen Passat