Kai kuriems modeliams ši „penkių metų taisyklė“ negalioja. Nieko keisto, kad tokie automobiliai atrodo kankinami stagnacijos. Žemiau pateikiame 10 tokių automobilių, kurių savotiškas „galiojimo laikas“ jau pasibaigęs. O vienas jų išoriškai nepakeistas gaminamas nuo pat 1979 m.

„Lotus Elise“ (dabartinis modelis gaminamas nuo 2002 m.)

XX a. pabaigoje „Lotus“ flagmanas ir sportinis automobilis, V8 variklį turėjęs „Esprit“ buvo arti „pensijos“. „Lotus“ norėjo grįžti prie šaknų: gaminti lengvasvorius ir smagius vairuoti automobilius. To rezultatas – 2002 m. pasirodęs naujasis „Elise“, kuris tapo tikru hitu. Dabar „Lotus“ turi „Evora“, bet jis nėra toks smagus vairuoti, kaip kad vis dar gaminamas „Elise“. Gal pats laikas jį atnaujinti?
Lotus Elise

„Volvo XC90“ (nuo 2003 m.)

„Volvo“ gana vėlai įsiliejo į SUV ir padidinto pravažumo automobilių rinką. „Lexus“, BMW, „Mercedes-Benz“ pristatė savo gaminius, kol į sceną išvažiavo ir Švedijos gamintojo atstovas. XC90 buvo neįprasto dizaino, septynvietis ir itin saugus automobilis. Tai buvo solidus visureigis, sukonstruotas pagal S80 sedano platformą. Tačiau šiam modeliui – jau dešimt metų ir jis atrodo gerokai pasenęs. Visi „Volvo“ konkurentai per šį laiką spėjo atnaujinti savo visureigius, tačiau naujo XC90 nesulauksime iki 2014 m. pabaigos.
Volvo XC90

„Toyota Tacoma“ (nuo 2004 m.)

Pikapai kuriami taip, kad jie būtų nepakeisti gaminami ilgiau nei įprasti lengvieji automobiliai. Galbūt todėl, kad jų paskirtis – būti tiesiog „darbiniu arkliuku“. Dabartinį „Tacoma“ pikapą „Toyota“ pardavinėja beveik dešimtmetį. Nors gamintojai šio modelio variklio dangtį ir groteles pakeitė vieną ar du kartus, nors jis ir yra populiariausias vidutinio dydžio pikapas Amerikoje, jam jau laikas modernizuotis (2.7 l variklis vis dar siūlomas su 4 laipsnių automatine transmisija...).
Toyota Tacoma

„Nissan Titan“ (nuo 2004 m.)

„Nissan Titan“ debiutavo 2004 m. ir tuomet tai buvo puikus, „raumeningas“ pikapas, iki 100 km/val. galintis įsibėgėti per 8 sek. Tačiau nuo tada šis pikapas siūlomas su tuo pačiu V8 varikliu, o jo konkurentai stipriai pasistūmėjo į priekį.
Nissan Titan

„Volkswagen Jetta“ universalas (nuo 2005 m.)

Prieš porą metų pasirodė jau šeštos kartos „Jetta“, tačiau iki šiol pirkėjai gali rinktis tik naują sedaną. Nežinia kodėl, bet universalo geidžiantiems pirkėjams belieka vienintelis variantas – sėsti į ankstesnės kartos „Jetta“. Naujasis modelis universalo versijos tiesiog neturi.

Įdomu tai, kad Amerikoje „Volkswagen“ už „Jetta Sportswagen“ (penktos kartos!) prašo 3720 dolerių daugiau nei už naująjį sedaną.
Volkswagen Jetta Sportwagen

„Mazda MX-5“ (nuo 2005 m.)

Visi, kam teko vairuoti šį automobilį, vertina jį. Nuo pat 1989 m., kai pasirodė „Miata“ (Europoje žinoma kaip MX-5), tai buvo patikimas, mažas automobiliukas, primenantis klasikinius britiškus rodsterius. Tačiau jis keitėsi labai lėtai, o žvelgiant į dabartinį MX5, galėtum pagalvoti, kad nuo 2005 m. laikas sustojo. Vis dėlto sėdus prie „Toyota GT86“/„Subaru BRZ“ vairo įsitikini, kad MX5 atsilieka pusę dešimtmečio.
Mazda MX-5

„Land Rover Freelander 2“ (nuo 2006 m.)

Antros kartos „Land Rover Freelander 2“ pasirodė 2006 m. Šio modelio gerbėjai ilgai laukė naujienų ir jų sulaukė praėjusią vasarą. Tačiau tuomet automobilis buvo tik atnaujintas. Dabar „Freelander 2“ atrodo kiek nesavas kompanijos modelių gamoje, ir prie šio įspūdžio daugiausiai prisidėjo stileiva „Evoque“, užėmęs pigiausio modelio vietą. O „Freelander 2“ neatrodo nei taip gražiai kaip „Evoque“, nei yra toks didelis ir pajėgus kaip „Discovery 4“. Tad kam jis reikalingas? „Land Rover“ pats metas apgalvoti „Freelander 2“ ateitį.
Land Rover Freelander 2

„Honda Ridgeline“ (nuo 2006 m.)

Pikapai nemėgsta dažnai keistis ir geriausias to pavyzdys – jau trečias šio tipo automobilis, sutinkamas šiame reitinge. 2005 m., kai „Ridgeline“ pasirodė kaip 2006-ųjų modelis, tai buvo pirmasis „Honda“ pikapas. Drąsus, revoliucinis ir kitokio dizaino nei konkurentai iš Japonijos „Nissan“ ir „Toyota“. Kompanija naudojo SUV visureigio „Pilot“ architektūrą, vis dėlto jo išvaizda buvo kiek keistoka, tokia ir liko.
Honda Ridgeline

„Chevrolet Express“/„GMC Savana“ (nuo 1996 m.)

Dabartinė situacija rinkoje turėtų išties liūdinti hipius ir klasikinių furgonų gerbėjus. Būtent tokie Amerikietiški furgonai, tinkantys keleivių ar krovinių gabenimui, yra arti išnykimo ribos. „Ram Van“ išnyko 2003 m., šiemet toks pat likimas laukia ir „Ford Econoline“. Vienintelis tokio tipo automobilis, išliekantis rinkoje yra „Chevrolet Express“ ir jo „sesė dvynė“ iš GMC kompanijos „Savana“, tačiau ir jų likimas neaiškus. Atsižvelgiant į „Ford“ ir „Ram“ sprendimus, panašių veiksmų galima laukti ir iš „General Motors“ kompanijos.
Chevrolet Express

„Mercedes-Benz“ G-klasė (nuo 1979 m.)

„Mercedes-Benz“ G-klasės visureigis automobilių pasaulyje yra tikras keistuolis. Šis kampuotomis formomis pasižymintis modelis buvo sukurtas dar praėjusio amžiaus 8-ojo dešimtmečio viduryje kaip karinis automobilis. Vėliau šis tvirtas visureigis ėmė tarnauti ir eilinių mirtingųjų poreikiams. Reikia pripažinti, kad nedaug tepakeistas (išoriškai) tebetarnauja iki šiol. Ir nors G-klasė dabar pasižymi dauguma būtinų šiuolaikinio automobilio atributų, tačiau jo pagrindas tebeprisimena savo ištakas.
Mercedes-Benz G-klasė
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (193)