„IHS Automotive“ analitikas Carlosas Da Silva įsitikinęs, kad kitąmet garsiausioje pasaulio gatvėje duris atversiantis „Volkswagen“ salonas neturės jokio poveikio pardavimų apimtims. Tuo tarpu didžiausias Europos automobilių gamintojas yra kitokios nuomonės: „Volkswagen“ Prancūzijos padalinio vadovė Marie-Christine Caubet tvirtina, jog iki 2018 m. grupės pardavimus šioje šalyje tikimasi padidinti beveik du kartus iki 400 tūkst. vnt. per metus.

C. Da Silva mano, kad naujasis salonas nusiųs aiškią žinią „Renault“ ir „PSA/Peugeot-Citroen“ rodydamas agresyvius siekius didinti savo rinkos dalį Prancūzijos gamintojų sąskaita. Prancūzijos automobilių gamintojų asociacijos CCFA duomenimis, sausį-rugsėjį „Volkswagen“ grupės pardavimai šalyje sumažėjo 5%, iki 208 tūkst. vnt., tačiau rinkos dalis išaugo nuo 11,1% iki 12,1%. „Volkswagen“ grupę sudaro „Volkswagen“, „Škoda“, „Seat“, „Audi“, „Bentley“, „Porsche“ ir „Lamborghini“ markės.

Tuo pačiu laikotarpiu PSA pardavimai sumažėjo 17%, iki 533 tūkst. vnt., o rinkos dalis smuko nuo 32,7% iki 31,0%. „Renault“ grupės, kurią sudaro „Renault“ ir „Dacia“ markės, pardavimai Prancūzijoje sausį-rugsėjį sumažėjo irgi 17%, iki 423 tūkst. vnt., o rinkos dalis smuktelėjo nuo 25,7% iki 24,4%.

„Morgan Stanley“ analitikas Stuartas Pearsonas pastebi, jog „Volkswagen“ grupė pirkėjams gali pasiūlyti geresnį kainos ir kokybės santykį, nes ji geba automobilius pagaminti mažesniais kaštais. Anot S.Pearsono, naudodama naująją MQB platformą, kurios pagrindu gaminami naujos kartos „Volkswagen Golf“, „Audi A3“ ir „Seat Leon“ modeliai, „Volkswagen“ grupė kiekvieno automobilio gamybos kaštus sumažins apie 2 tūkst. eurų (6,9 tūkst. Lt). Gamybos kaštų mažėjimas aiškinamas dideliu lankstumu ir milžiniškomis šios platformos naudojimo apimtimis – „Volkswagen“ planuoja, kad iki 2018 m. šios platformos pagrindu bus pagaminta 6 mln. automobilių. Šią platformą naudos ir kitų metų pradžioje pasirodysianti naujos kartos „Škoda Octavia“. Tikimasi, kad MQB platforma Vokietijos gamintojui iki 2019 m. leis sutaupyti net 14 mlrd. eurų (48,3 mlrd. Lt).

S. Pearsonas mano, kad mažesni kaštai gali būti nukreipti trimis kryptimis: į mažesnes kainas, geresnę įrangą ar didesnes maržas, ir tik „Volkswagen“ gali rasti sau optimalų šių trijų krypčių derinį. Pasiūlius mažesnes kainas ir geresnę įrangą, būtų galima pirkėjams pateikti racionalius argumentus, kodėl verta rinktis „Volkswagen“ gaminį. C. Da Silva pastebi, kad prancūzų lojalumas vietinėms markėms yra gerokai išblėsęs, o „Volkswagen“ čia puikiai žinomas dėl tokių modelių kaip „Golf“ ar „Polo“, tad vietos gamintojams Vokietijos milžinas kelia didelę grėsmę.

Kovoje su Prancūzų gamintojais „Volkswagen“ turi dar vieną rimtą ginklą: gerokai patrauklesnes lizingo palūkanas. Pirkdami „Volkswagen“ automobilį už 10 tūkst. eurų (34,5 tūkst. Lt) prancūzai gali tikėtis vos 1,90% palūkanų normos, tuo tarpu „Peugeot“ siūlo 6,95%, o „Renault“ – 5,90%.

Tiesa, S.Pearsonas baiminasi, kad, kovojant dėl didesnių pardavimų apimčių ir rinkos dalies, nesumažėtų „Volkswagen“ pelningumas Prancūzijoje. Jis tvirtina nesąs tikras, ar verta kovoti dėl rinkos dalies augimo šalyje, kurios rinkai prognozuojamas ilgas sąstingis. Kovojant dėl rinkos gali tekti siūlyti nuolaidas, o tai gali įvelti į kainų karą su vietos gamintojais, kurie dėl didelių perteklinių gamybos pajėgumų tiesiog neturi kur trauktis.