Ateityje – save vairuojančios mašinos

Jau devynerius metus Kinijoje gyvenantis J. Mackas kalbėjo, kad dar iki 2020-ųjų automobilių gamybos rinka nemažai pasikeis. Automobilių gamybos poslinkis į Kiniją – viena iš tendencijų, kurią paminėjo specialistas. „Į atsinaujinančią energiją buvo investuota 257 mln. dolerių, didžiausios buvo Kinijos investicijos“, - kalbėdamas apie tai, kaip šalis, kurioje jam dabar tenka dirbti, veržiasi į priekį automobilių gamybos rinkoje, kalbėjo jis. Specialisto teigimu, per porą metų Kinijoje bus pastatytos dar dvidešimt dvi automobilių gamyklos.

J. Macko manymu, ateityje kinų pagamintomis mašinomis galės važinėti ir daugiau lietuvių. „Tikiu, kad per artimiausius du metus jūs irgi galėsite vairuoti kinų pagamintą automobilį. – sakė jis. – Kinų automobiliai ateis, pasiruoškite tam, bet nesijaudinkite – kiniškos mašinos geros“.

Johnas Mackas
Specialistas kalbėjo, kad artimiausioje ateityje – per keletą metų – vis labiau populiarės ir ne degalais varomi automobiliai: hibridai ir elektrinės mašinos. „Mes turime ieškoti kitų energijos šaltinių“, - sakė jis. J. Mackas kalbėjo, jog prognozuojama, kad 2025 m. apie pusė visų Europoje vairuojamų mašinų veiks alternatyvių šaltinių pagalba.

„Kinijoje, kadangi ji labai didelė, - apie 15–20 proc.“, - sakė specialistas. Tuo tarpu automobilių, kurie galės važiuoti be vairuotojo, dar teks palaukti. Vis dėlto, J. Mack juokavo, kad savaime vairuojamos mašinos ateityje vis tik atsiras, o tada nekils problemų grįžti namo išgėrus.

Populiarės maži automobiliai

J. Macko manymu, ateityje žmonės labiau domėsis nedideliais automobiliais. Kalbėdamas jis minėjo Japoniją, kurioje nėra naudotų mašinų rinkos – žmonės perka nedidelius automobilius keliems metams, o tuomet šiuos tiesiog išmeta ir perka naujus. „Kai lietuviai nustos pirkti naudotas mašinas iš Vokietijos, tada Lietuva prisijungs prie pasaulio“, - paklaustas, kada ši ir kitos tendencijos pasieks Lietuvą, sakė J. Mackas.

Specialisto manymu, poreikis naujoms mašinoms apskritai turėtų sumažėti – žmonėms tampa svarbesni kiti dalykai. Jo pristatytų apklausų duomenimis, pavyzdžiui, Japonijoje studentai pinigus mieliau išleidžia naujam kompiuteriui, nešiojamam muzikos grotuvui ar tiesiog madai. „Ir dauguma jūsų važiuosite traukiniu, o ne mašina“, - apie tai, kad automobilius pakeis kitos transporto priemonės, kalbėjo jis.

Kita alternatyva būti mobiliam be nuosavos transporto priemonės – dalinimosi automobiliu paslauga. „Jums nereikia turėti mašinos, kad galėtumėte ją vairuoti“, - paaiškino J. Mackas. Jo manymu, šią veiklos sritį reikėtų plėtoti ir Lietuvoje. „Aš nenoriu nieko kritikuoti, bet Lietuvai reikia partnerių. Jei aš čia gyvenčiau, investuočiau į mašinų stovėjimo organizavimą, nes tai tikrai blogai, nėra kur pastatyti mašinos. Reikia verslininkų, ir kurie atidarytų mašinų dalijimosi įmonę, nupirktų mašinų“, - teigė jis.

J. Macko manymu, ir patys lietuviai turi galimybių prisidėti prie besikeičiančių automobilių rinkos tendencijų. „Lietuvoje yra daug galimybių, kinai investuos į Europą kitus penkerius metus, nemanau, kas jie investuos į Lenkiją, o į kitas šalis. Čia reikia lietuvių verslininkų, kurie turį truputį pinigų. – sakė jis. - Reikia noro ir bendrų jėgų“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (224)