Dauguma gamintojų teigia besijaučiantys kaip 2009-ųjų Detroito automobilių parodoje – rinkoje pasirodo nauji modeliai, tačiau visi žino, kad laukia neaiškūs metai.

„Europos automobilių rinka yra tikra katastrofa, – sakė „Fiat“ ir „Chrysler“ kompanijoms vadovaujantis Sergio Marchionne. – Rinkos nuosmukiui dugno dar nematyti, tad ir šviesių perspektyvų nematome“.

Vieno „Volkswagen AG“ koncerno vadovų Hanso Dieterio Poetscho teigimu, „lieka neaišku, ar visi gamintojai išgyvens be vyriausybių pagalbos. Ypač bus paveikti Pietų Europos gamintojai, kurie gamina mažus automobilius“.

„Volkswagen“ vadovas Martinas Winterkornas žiniasklaidai teigė, kad 2013-ieji bus „labai sunkūs metai, ypač Europoje“.

30 proc. nuolaidos

Per pirmus 8 šių metų mėnesius Europoje automobilių pardavimai sumažėjo 7 proc., iki 8,6 mln. vnt., rodo ACEA duomenys. „Chevrolet“ Europos padaliniui vadovaujanti Susan Docherty teigė, kad situacija jai primena 2008-2009 metų sandūrą, kai „General Motors“ patyrė bankrotą, o tuo metu ji dirbo kompanijos vadovybėje Detroite. Ji pasakojo, kad didelės gamintojų siūlomos nuolaidos buvo blogas ženklas.

„Kai yra numatytos didelės gamybos apimtys ir sandėliai pilni mašinų, reikia siūlyti 20-30 proc. nuolaidas, o tai yra neįtikėtini skaičiai“, – kalbėjo S. Docherty.

Mazda Motor“ vienas vadovų Masahiro Moro tvirtina, kad net ir prestižiniai gamintojai priversti daryti nuolaidas, kad paskatintų paklausą. Jo teigimu, „Mazda“ su šia problema susiduria mažiau, nes gamintojas nusprendė išvalyti sandėlius Europoje dar gerokai anksčiau.

„Tai buvo šiek tiek skausmingas sprendimas, bet mes tą padarėme dar metų pradžioje ir dabar tvarkomės visai neblogai ir mums nereikia siūlyti didelių nuolaidų, – kalbėjo jis. – Dabar rinkoje yra daug „naudotų“ automobilių, kurių rida lygi 0“.