Kiekvienas, girdėjęs „Ferrari“ V8 variklio gaudesį, žino, kad variklis gali skambėti it muzika. Tačiau dabar šį „vrum-vrum“ darosi vis sunkiau girdėti dėl garsą slopinančių turbokompresorių, geresnės triukšmo izoliacijos automobilių salonuose ir įvairių triukšmo reguliavimo reikalavimų.

Automobilių gamintojai puikiai žino, kad urzgiantis variklio garsas sustiprina kiekvieno tikro vairuotojo jausmus, ypač sėdinčių prie sportinės mašinos vairo. Todėl jie imasi bet kokių priemonių, kad šie pojūčiai niekur nedingtų. Pavyzdžiui, „Corvette“ išmetimo sistema turi vožtuvą, kuris atsidaro varikliui dirbant pilnu pajėgumu ir taip apeina visus garso slopintuvus. „Porsche Cayman“ ir „Ford Mustang“ turi sistemą, kuri švelniai transliuoja garsą į saloną.

Bene daugiausiai kalbų šia tema sulaukęs modelis - „Volkswagen Golf GTI“, kuris iš pradžių turėjo „garso vamzdelį“, o 2011 m. pasirodžiusi nauja modelio versija jau buvo patobulinta „Soundaktor“ pavadintu prietaisu. Tai sistema, turinti ledo ritulininkų naudojamo ritulio dydžio garsiakalbį, įtaisytą tarp variklio skyriaus ir salono, kurio funkcija - skleisti stipresnį variklio garsą.

Sužinojęs, kad jo 2011-ųjų GTI turi „Soundaktor“, 29-erių inžinierius Andrew Wongas iš Detroito paprasčiausiai išėmė prietaisą. Dabar jis tvirtina, kad išmetimo sistemos garsas yra geresnis. „Noriu girdėti variklį, o ne kažkokią versiją, kurią man „groja“ variklis“, – sakė jis.

„Volkswagen“ – ne vieninteliai taip gudraujantys. Vairuojantys BMW M5, kuris dabar vietoje V10 turi V8 agregatą su dviem turbinomis, variklio skambesį girdi per automobilio garso sistemą.

Laikas parodys, kaip plačiai automobilių gamintojai ims naudoti panašias sistemas, tad ateityje neturėtų stebinti, jeigu, tarkime, hibridinis „Toyota Prius“ galės skambėti taip, tarsi jis būtų varomas V8 varikliu.

Žemiau galite žiūrėti filmuką, kuriame vairuotojas demonstruoja skirtumą tarp „Golf GTI“ variklio skambesio su „Soundaktor“ ir be šio prietaiso.