Todėl dalis transporto specialistų įsitikinę, kad toks terminas galėtų būti pratęstas, o įsigijusieji naujus ar bent apynaujus automobilius į techninės apžiūros centrus privalėtų atvykti tik tada, kai mašinai „sukaktų“ ketveri ar net penkeri, rašo „Lietuvos žinios“.

„Nematau problemų, kodėl negali būti leidžiama pailginti naujų automobilių apžiūros terminą iki 4 metų, kaip tai numatyta ES direktyvose. Tikrai dėl to gatvėse staiga nepadaugėtų nei techniškai netvarkingų mašinų, nei avarijų. Nes tinkamai eksploatuojamas ir prižiūrimas naujas automobilis po 4 metų naudojimo tikrai nebus virtęs pavojinga metalo krūva, o jo techninė būklė smarkiai nesiskirs nei metais anksčiau“, - LŽ sakė Vilniaus Gedimino technikos universiteto Saugaus eismo centro vadovas dr. Vigilijus Sadauskas.

Tačiau techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis LŽ teigė, kad Lietuvos sąlygomis to padaryti esą neįmanoma. „Nemanau, kad pirmą naujo automobilio techninę patikrą reikėtų leisti atlikti tik po 5 metų. Lietuvoje tokie keliai ir klimatinės sąlygos, kad per tiek laiko pasitaiko įvairiausių gedimų. Europos Sąjungos (ES) direktyvos kiekvienai valstybei leidžia savarankiškai pasirinkti privalomų patikrų dažnumą, todėl, manau, kad Lietuvoje taikomas optimalus modelis, kai pirma techninė apžiūra atliekama po 3 metų, o vėliau – kas dvejus“, - dėstė G.Šlėderis.

Jo teigimu, automobilių būklė krašte nedžiugina, iš pirmo karto techninę apžiūrą praeina tik 48 proc. mašinų, todėl esą būtų neblogai patikros laikotarpį ne pailginti, o sutrumpinti ir taikyti modelį 3-2-1, kai naujų automobilių pirma patikra privaloma po 3, kita - po 2, o vėliau - kas metus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)