Bendroje Baltijos šalių rinkoje šįkart pirmavo „Volkswagen“ (6 684 vnt.), aplenkusi 2010 m. pirmavusią „Toyota“ (4 602 vnt.) ir trečioje vietoje likusią „Peugeot“ (4 070 vnt.). Populiariausi asmeninės paskirties modeliai Baltijos šalyse buvo „Volkswagen Golf/Plus“ (1 908 vnt.), „Nissan Qashqai“ (1 815 vnt.) ir „Škoda Octavia“ (1 536 vnt.). Tarp lengvųjų komercinių automobilių pirmavo „Toyota Hilux“ (649 vnt.).

2011 m. Lietuvos naujų automobilių (M1 ir N1) rinka išaugo 69%, iki 15 058 vnt., sparčiausiai regione augusi Latvijos rinka padidėjo net 84%, iki 12 735 vnt., o Estijos rinka augo kiek lėčiau nei Lietuvos – 67% - tačiau sudarė net 19 509 vnt. ir išsaugojo pirmąją vietą regione. Tačiau 2011 m. pabaigoje (lapkritį ir gruodį) Lietuva jau ėmė atsilikti ir nuo Latvijos.

2011 m. Lietuvos rinkoje pirmavo „Volkswagen“ (2 257 vnt.), antrąją vietą užėmė „Nissan“ (1 663 vnt.), o trečioje liko „Peugeot“ (1 398 vnt.). Latvijos rinkoje „Volkswagen“ (2 753 vnt.) dominavimas buvo dar akivaizdesnis, nes čia ši markė savo artimiausius varžovus „Toyota“ (1 394 vnt.) ir „Renault“ (1 005 vnt.) aplenkė daugiau nei du kartus. Estijoje kaip ir pernai pirmavo „Toyota“ (2 022 vnt.), aplenkusi „Škoda“ (1 935 vnt.) ir „Peugeot“ (1 778 vnt.) markes.

2011 m. populiariausi asmeninės paskirties (M1) modeliai Lietuvoje buvo „Nissan Qashqai“ (900 vnt.), „Fiat 500“ (633 vnt.) ir „Peugeot 3008“ (572 vnt.), o tarp lengvųjų komercinių automobilių (N1) pirmavo „Fiat Doblo“ (152 vnt.). Latvijos asmeninių automobilių rinkoje užtikrintai pirmavo „Volkswagen Golf/Plus“ (848 vnt.), aplenkęs „Volkswagen Tiguan“ (504 vnt.) ir „Renault Megane“ (398 vnt.), o tarp lengvųjų komercinių daugiausiai dėmesio susilaukė „Mitsubishi L200“ (362 vnt.). Estijoje tarp asmeninių automobilių pirmavo „Škoda Octavia“ (953 vnt.), gerokai aplenkusi „Nissan Qashqai“ (661 vnt.) ir „Volkswagen Golf/Plus“ (572 vnt.). Lengvųjų komercinių modelių kategorijoje čia pirmavo „Toyota Hilux“ (256 vnt.).

Visose trijose šalyse didelį santykinį augimą 2011 m. lėmė atsigaunanti paklausa bei itin maža palyginamoji bazė, kuomet dėl ekonominės krizės rinkos buvo pasiekusios itin žemą lygį. Palyginus su 2007 m., Lietuvos rinka pernai buvo 41%, Latvijos - 65%, o Estijos - 45% mažesnė. 2011 m. naujų automobilių reeksportas didesnį vaidmenį vaidino Latvijoje, kur sausio-rugpjūčio duomenimis buvo išvežtas kone kas ketvirtas automobilis, tuo tarpu Lietuvoje į kitas šalis iškeliavo tik kas šeštas naujas automobilis. 2011 m. reeksporto galutiniai rezultatai paaiškės ir bus paskelbti tik po keleto mėnesių.

2011 m. Lietuvai teko 32% bendros Baltijos šalių naujų automobilių rinkos, Latvijos dalis sudarė 27%, o Estija užėmė net 41%.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (23)