Planuojama, kad bendrų detalių naudojimas koncernui kasmet padės sutaupyti po 5 mlrd. eurų, o pagal naują strategiją per metus bus pagaminama apie 3,5 mln. mažų ir vidutinio dydžio „Volkswagen“, „Seat“, „Škoda“ ir „Audi“ markių automobilių. „Volkswagen AG“ tikisi, kad tai padės kompanijai iki 2018 m. tapti didžiausiu ir pelningiausiu automobilių gamintoju pasaulyje.

Jų teigimu, tai padės sumažinti gamybos kaštus 20 proc., o automobilių surinkimas sutrumpės 30 proc.

Tai yra didžiausias „Volkswagen“ kompanijoje technologinis perversmas per beveik 2 dešimtmečius nuo tada, kai Ferdinandas Piechas taupymo tikslais paskatino kompaniją naudoti vienodas platformas.

Nauja „Volkswagen AG“ taktika yra daug agresyvesnė nei įprastu reiškiniu automobilių pramonėje tapęs įvairių komponentų dalijamasis. Pavyzdžiui, bendrų komponentų pagrindu bus gaminami „Volkswagen“ modeliai nuo „Polo“ iki „Passat“. Nauja modelių architektūra bus lankstesnė nei ankstesnės platformos, nes leis gaminti skirtingo ilgio, pločio ir aukščio mašinas. Be to, šis sprendimas leis kompanijai vienoje gamykloje gaminti skirtingų markių automobilius.

„Turėsime daug naudos, automobilių surinkimas vyks greičiau, tapsime lankstesniais. Kuriame sistemą, kuri leis mums šia architektūra paremtus automobilius gaminti bet kuriame padalinyje“, – sakė „Volkswagen“ plėtros vadovas Ulrichas Hackenbergas.

Volkswagen grupė

Vis dėlto analitikai pripažįsta, kad tokia taktika didina riziką įklimpti į tokias pat bėdas, su kuriomis neseniai susidūrė Japonijos koncernas „Toyota Motor“, turėjęs dėl defektų atšaukti milijonus automobilių.

„Jeigu kažkas blogai veikia, tuomet vieno bėda išplinta kaip epidemija. Kuo labiau sujungta visa struktūra, tuo didesnė grėsmė, kad tai atsilieps visiems“, – sakė „IHS Automotive“ analitikas Christophas Stuermeris.

„Volkswagen“ markės gamybos vadovo Huberto Waltlo teigimu, kompanija tikisi išvengti tokių bėdų ir sieks išlaikyti kokybę.

„Rizika egzistuoja, kai neįvertini radikalių pokyčių, tačiau šie procesai yra lengvai valdomi“, – sakė jis.

„Volkswagen“ vadovas Martinas Winterkornas drąsiai gina šią strategiją ir teigia, kad jų gaminami automobiliai išliks „visiškai skirtingi“.

BMW neseniai taip pat atskleidė, kad naujojo 3-serijos sedano gamybai naudos 1-serijos ir 5-serijos modelių komponentus, o tai sumažins išlaidas 7-9 proc.