Bendrovės „Moller Auto“, „Volkswagen“ atstovės Lietuvoje, pardavimo vadovas Tomas Visakavičius teigė, kad šiuo metu klientų yra pakankamai, tačiau dėl ribotos gamybos trūksta automobilių. Pirkėjų pagausėjimą lemia ir noras atnaujinti pasenusius automobilių parkus, tik kartais to tenka palaukti ilgesnį laiką. „Tai priklauso nuo modelio ir nuo komplektacijos. Paprastesni modeliai keliauja šiek tiek greičiau – apie tris mėnesius, o jeigu yra specifiniai modeliai, tada užtrunka ilgiau – apie penkis mėnesius“, – pasakojo T. Visakavičius.

Pašnekovas pastebi, kad tokiais atvejais klientai elgiasi skirtingai – vieni laukia norimos prekės, kiti ieško alternatyvos: „Pagal įstatymo terminą, t.y. du mėnesius žmonės laukia, tačiau jeigu yra galimybė rinktis iš sandėlio, tai natūralu, kad renkasi. Tačiau sandėliuose nėra tiek daug automobilių ir didelės galimybės rinktis“.

Vis dėlto dažniausiai pirkėjai teikia pirmenybę rinktis iš karto. T. Visakavičiaus nuomone, užsakymo laukimas iki pusmečio gąsdina klientą, nes per tiek laiko gali daug kas pasikeisti. Dėl to dažnai pirkėjas elgiasi kaip visko iš karto norintis klientas – atėjo, patiko ir išsirinko, ką norėjo. „Volkswagen“ atstovo teigimu, jeigu sandėliuose netrūktų automobilių, pardavimai galėtų padidėti 50 proc.

Klientų netrūksta, tačiau jie neskuba pirkti

„Nissan“ pardavimo vadovas Lietuvai Linas Žvirblys nei šios markės automobilių, nei pirkėjų trūkumu nesiskundžia: „Aišku, visada klientų norisi kuo daugiau, bet kai pasieki tą ribą, kai ima trūkti automobilių, tai negerai. Šiuo metu „Nissan“ situacija Lietuvoje yra gana palanki, nes ir automobilių yra pakankamai, ir klientų daugėja, todėl skųstis negalime“. Pašnekovo teigimu, didžiausią paklausą turintys automobiliai yra sandėliuose, o jeigu pirkėjas pageidauja ko nors išskirtinio, tada jam tenka palaukti ilgiau – nuo kelių mėnesių iki pusmečio.

Tokie pirkėjai dažnai iš anksto žino, kokio automobilio nori, ir jį užsisako. „Bet pasitaiko klientų, kurie vadinami „gaisrininkais“ – paskutinę dieną atbėga ir sako: „Man vakar reikėjo“. Jie paprastai būna apibėgę ne vieną automobilių saloną, ne tik „Nissan“. Bet situacija panaši pas visus gamintojus – niekas didelių sandėlių nelaiko. Po krizės dar niekas neįsibėgėjo, kad galima būtų automobilio modelį rinktis iš karto ir jį greitai pristatyti. Tada arba randa ką nors panašaus iš kitų, arba užsisako ir laukia. Situacija tokia, kokia yra – nepagudrausi“, – pasakojo L. Žvirblys.

Pašnekovas taip pat pastebi, kad daug klientų tikrina, ar yra automobilių, norimų komplektacijų, bet nebūtinai nori jų įsigyti. Tačiau didesnis automobilių pasirinkimas skatintų pardavimus: „Augimas būtų, bet klientų nėra labai daug, kaip buvo prieš krizę – tada pirkdavo viską, ką tik galima buvo gauti. Dabar nežinau, kada tokie laikai ateis“, – teigė „Nissan“ pardavimo vadovas.

Rinka po truputį turėtų augti

Pasak „Inchcape Motors“ pardavimo vadovo Vitoldo Miliaus, situacija rinkoje gerėja: „Klientų trūksta visą laiką, t.y. jų niekada nebūna per daug, o automobilių dabar netrūksta. Vasarą užsakymų visada mažiau, bet taip yra kiekvienais metais. Praėjusiais metais klientų šiek tiek mažiau turėjome.“ Jeigu pirkėją tenkina automobilis, esantis sandėlyje, tai jo laukti gali tekti tik vieną dieną, o jeigu pateikiamas gamybinis užsakymas, tai pristatymas užtruks pusę metų.

„Volvo“ produkto vadovas Algirdas Binkevičius esamą situaciją taip pat vertina teigiamai: „Automobilių pas mus dabar tikrai netrūksta, o klientų augimas yra gana pastovus. Susitvarkėme su automobilių trūkumo problema, suformavome savo sandėlius“. Pašnekovas tikina, kad pristatymo problemų irgi nėra, todėl klientams nereikia laukti užsakymo pusę metų. „Tikimės, kad rinka nors po truputį, bet turėtų augti. Jau ir šių metų rezultatai yra daug geresni nei praėjusių dvejų metų, todėl viliamės, kad ir ateityje kilimas išsilaikys“, – sakė A. Binkevičius.

„Peugeot“ atstovaujančios bendrovės „Žibintas“ komercijos vadovas Gintaras Vičkačka teigia, kad dėl Japoniją nusiaubusio žemės drebėjimo padarinių stringa gamyba, todėl jaučiamas naujų automobilių trūkumas. Tačiau užsakymų yra ir, palyginus su praėjusiais metais, jų padaugėjo. Kaip ir kituose salonuose, G. Vičkačka pastebi, kad klientai daugiausia renkasi iš to, kas yra siūloma vietoje.

Prieškrizinio laikotarpio artimiausiu metu dar nebus

T. Visakavičiaus nuomone, jei pardavimų augimo tempai nemažėtų, naujų automobilių rinkos atsigavimas turėtų būti greitesnis, tačiau L. Žvirblys mano, kad jo dar reikės palaukti. „Pagal statistiką atsigavimas atrodo gražiai, tačiau daug automobilių vėl iškeliauja iš Lietuvos, todėl tikrasis atsigavimas yra daug lėtesnis. Žmonių pajamos grįžta į ankstesnį lygį, bet dabar jie ne taip greitai bando išleisti turimus pinigus – stengiasi taupyti“, – pabrėžė „Nissan“ atstovas.

V. Milius taip pat nesitiki, kad atsigavimas bus labai greitas: „Prieškrizinis periodas buvo šiek tiek iškreiptas – per daug didelis finansuotojų skatinimas imti bet ką išsimokėtinai. Dabar verslas juda į priekį, dalis neturi išeities, nes vis tiek reikia kažkuo važiuoti, todėl perka transporto priemones. Bet dalis žmonių jau turi neigiamos patirties su bankais, finansavimu, todėl truputį atsargiau į tai žiūri“.

G. Vičkačkos teigimu, prieškrizinį laikotarpį rinka pasieks negreitai. „Galvoju, kad šiemet bendra naujų automobilių rinka gali pasiekti iki 15 tūkst. vnt. Palyginus su praėjusiais metais, augimas yra didelis, bet vis tiek daug kas dairosi į naudotus automobilius. Kol bendra rinka nekils, tol padėtis nebus labai optimistinė“.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją