JAV nacionalinės eismo saugumo tarnybos vyresnysis pareigūnas Kevinas Vincentas laikraščiui „Automotive news“ teigė, kad šiuo tyrimu siekiama išsiaiškinti, kada ir prie kokių aplinkybių elektromobilių baterijos gali sukelti gaisrą. Ypač bus kreipiamas dėmesys į pavojų kraunant baterijas ir į jų būklę avarijos atveju.

„Mes nežinome nei vieno atvejo, kad kas nors kraudamas automobilį namie būtų sukėlęs gaisrą, tačiau norim padaryti viską, kad to neįvyktų. Be to, niekas nežino, kas nutiks su tokiais automobiliais sunkios avarijos atvejų“ – sakė Kevin Vincent.

Jau anksčiau šokio tipo baterijos kėlė rūpesčių. „Dell“ ir „Sony“ du kartus atšaukė kelis milijonus nešiojamų kompiuterių dėl galimo savaiminio užsiliepsnojimo. Tiesa, gamintojai pripažino, kad tai gali atsitikti tik esant tam tikroms aplinkybėms.

Tiesa, jau esamus elektromobilių savininkus pareigūnai nuramino – šis tyrimas prevencinis. Kol kas nežinomas nei vienas atvejis, kad elektromobilis užsiliepsnotų.

Dauguma dabartinių hibridinių modelių naudoja nikelio kadmio baterijas, kurios šiuo atžvilgiu yra daug saugesnės, tačiau planuojama, kad per artimiausius dešimt metų du trečdaliai hibridų ir visi elektromobiliai naudos ličio jonų baterijas, kurios linkę kaisti.

Kaip teigė Charles Gassenheimer, „Ener 1“ įmonės, gaminančios ličio jonų baterijas elektromobiliams, atstovas tokio tipo baterijos gali užsidegti ar net sprogti jas pernelyg ilgai kraunant. Tačiau tikimybė, kad tai atsitiks važiuojant keliu, yra itin maža.

Šį tyrimą jau parėmė „Volvo“ ir „General Motors“ koncernai.
Planuojama, kad vien tik JAV iki 2015 m. keliuose važinės milijonas elektra varomų automobilių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją