Serijinė „Volvo FM MethaneDiesel“ gamyba prasideda rugpjūtį, tačiau šį modelį galima užsisakyti jau dabar. Pirmiausia šiais sunkvežimiais bus pradėta prekiauti Olandijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Švedijoje – šalyse, kuriose labiausiai išplėtota suskystintų metano dujų infrastruktūra. Planuojama, kad šiemet bus pagaminta apie 100 metano dujomis ir dyzelinu varomų vilkikų.

Didesnis našumas, mažesnė tarša

Naujajame „Volvo FM MethaneDiesel“ montuojamas 13 litrų darbinio tūrio 460 AG, 2300 Nm maksimalaus sukimo momento variklis, varomas degalų mišiniu, kurį sudaro iki 75 % suskystintų metano dujų ir 25 % dyzelino, tačiau ši proporcija gali skirtis atsižvelgiant į sunkvežimio eksploatacijos būdą. Metano dujos dažnai yra gerokai pigesnės už dyzeliną, todėl tai leidžia sumažinti išlaidas degalams.

Lyginant su įprastais dujiniais varikliais, kuriuose degalai uždegami naudojant žvakes, metano-dyzelinis variklis yra 30–40% našesnis, todėl jo degalų sąnaudos yra iki 25% mažesnės. Varant sunkvežimį biodujomis, anglies dvideginio išmetimas, lyginant su įprastu dyzeliniu varikliu, sumažėja iki 70%.

Pagrindas – dyzelinio variklio technologija

Techniniu požiūriu „Volvo FM MethaneDiesel“ variklis yra įprastas dyzelinis variklis, kuriame įrengti dujų purkštuvai, specialus termoizoliacinis degalų bakas suskystintoms dujoms (jos laikomos -140ºC temperatūroje) ir specialus katalizatorius. Naudojant suskystintas dujas į baką telpa daugiau degalų nei jas suslėgus, todėl metanu ir dyzelinu varomas sunkvežimis gali nuvažiuoti didesnį atstumą už įprastus dujinius-benzininius sunkvežimius. Bake esančių dujų pakanka įveikti iki 500 km atstumą įprastomis važiavimo sąlygomis, kai bendra autotraukinio masė yra 40 tonų.

Atliekant bandymus nustatyta, kad „Volvo Trucks“ metano-dyzelino technologijos eksploatacinis patikimumas ir važiavimo savybės iš esmės nesiskiria nuo įprasto sunkvežimio, varomo dyzeliniu varikliu. Jei baigiasi dujos, sistema automatiškai įjungia dyzelinį režimą. Vairuotojui apie tai praneša įspėjamoji lemputė prietaisų skydelyje.

Per kelerius artimiausius metus kasmet tikimasi parduoti apie 400 metano dujomis ir dyzelinu varomų sunkvežimių. Šių sunkvežimių pardavimas ateityje labai priklausys nuo to, kaip Europoje bus plečiamas sunkvežimiams skirtų suskystintų dujų degalinių tinklas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją