Geriausių automobilinių jėgos agregatų konstruktorių varžytuvėse šį kartą rungėsi rekordinis skaičius pretendentų – net 66. T.y. daugiausia naujų motorų per visus 12 metų, kuriuos vyksta „Metų variklio“ konkursas. Beje, iš minėto skaičius net 59 varikliai-debiutantai priskirti mažalitražių (jų darbinis tūris nuo 1 iki 1,4 litro )kategorijai.

Konkurso taisyklės leidžia apdovanoti ne tik naujai rinkoje pasirodžiusius, bet ir ne pirmus metus gaminamus motorus. Šįkart konkurso arbitrai didįjį prizą skyrė tam pačiam varikliui, kuris triumfavo jau penktą kartą iš eilės – „Volkswagen“ inžinierių kūriniui 1,4 TSI, turinčiam mechaniškai varomą kompresorių ir išmetamųjų dujų turbokompresorių. Toks mechanizmų derinys leidžia pasiekti didžiausią efektyvumą: mažas degalų sąnaudas ir nepriekaištingą dinamiką. Šio motoro pajėgumas 178 AG, o 240 Nm maksimalus sukimo momentas pasiekiamas jau prie 1500 aps./min. sūkių.

„Geriausio naujo variklio“ nominacija buvo skirta „Fiat“ koncernui, pristačiusiam turbininį 1,4 l. motorą „MultiAir“. 

Prestižinėmis laikomose nominacijose „Sportinis variklis“ bei „Didesnis nei 4 l. darbinio tūrio variklis“ taip pat triumfavo rinkos senbuvis - AMG dirbtuvėse sukonstruotas V8 tipo, 6,2 l. darbinio tūrio motoras. Šiek tiek keista, kad tai tik ketvirtas „Mercedes Benz“ inžinierių trofėjus šiame konkurse (prizus ši kompanija yra gavusi 2003 ir 2004 metais). Tuo tarpu BMW ir „Honda“ apdovanojimų atsiėmimas jau tapo rutina. Per visą konkurso istoriją jos yra pelniusios atitinkamai 50 ir 22 prizus.

Šiai metais konkurso vertinimo komisiją sudarė 72 įvairių automobilinių leidinių žurnalistai, iš 35 valstybių.

Konkurso „Metų variklis 2010“ nugalėtojai:

Darbinis tūris nuo 3 iki 4 l. – BMW 4.0 l., V8 tipo variklis
Darbinis tūris nuo 2,5 iki 3 l. – BMW 3.0 l. turbodyzelinis variklis
Darbinis tūris nuo 2 iki 2,5 l. – „Audi“ 2,5 l., 5 cilindrų variklis
Darbinis tūris nuo 1,8 iki 2 l. – BMW 2 l. dyzelis su dviguba turbina
Darbinis tūris nuo 1,4 iki 1,8 l. – BMW/PSA 1,6 l. variklis su turbina.
Darbinis tūris nuo 1 iki 1,4 l. – VW 1,4 TSI
Darbinis tūris iki 1 l. – „Toyota“ 1 l., 3 cilindrų variklis.
Ekologiškiausiais variklis – „Toyota“ 1,8 l. hibridinis variklis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją