„Dalinimosi automobiliu paslauga vakaruose – nebe naujiena. Užsienyje ji vadinama „car sharing“. Olandijoje, Australijoje ar JAV ja jau naudojasi tūkstančiai žmonių. Šios paslaugos esmė paprasta: administruojanti įmonė įkuria mažus viešo naudojimo automobilių parkus įvairiose miestų vietose, o paslaugos vartotojai, esant poreikiui susimokėję tam tikrą mokestį, naudojasi siūlomais automobiliais“, – sakė bendrovės „Ekomobility“ direktorius Rolandas Statulevičius.

Pasak paslaugos iniciatorių Lietuvoje, paslauga aktuali sunkmečiu, nes palyginti su nuosavo automobilio eksploatavimu, leidžia sutaupyti kurui, draudimui ir remontui skiriamas lėšas. R. Statulevičiaus teigimu, ši paslauga užsienyje dažniausiai naudojama komandiruotėms, kelionėms į verslo susitikimus arba tvarkyti asmeninius reikalus. Ji taip pat aktuali norintiems greitai ir patogiai parodyti svečiams įsimintinas miesto vietas, nuvykti į šventinį renginį arba aplankyti keletą parduotuvių.

Dalinimosi automobiliu paslauga veikia 24 valandas per parą, transporto priemonės paėmimas iš aikštelės, naudojimas ir grąžinimas vykdomas savitarnos principu. Automobiliai užrakinami ir atrakinami elektromagnetine kortele, o prieš naudojantis reikia atlikti rezervaciją internetu.

Šiuo metu „eCito“ automobilių stovėjimo aikštelių yra prie trijų Vilniaus verslo centrų: „Green Hall“, „Vilniaus Verslo Uostas“ ir „Eika“. Planuojama, kad ateityje „eCito“ punktai atsiras ir šalia gyvenamųjų rajonų, o vėliau paslauga atkeliaus ir į kitus Lietuvos miestus.

Investicijos į „eCito“ projektą siekia 0,5 mln. Lt. Iš pradžių „eCito“ klientams bus siūloma 10 visiškai naujų mažalitražių „Fiat 500“ automobilių. Iki metų pabaigos paslaugos operatorių transporto parkas turėtų išaugti iki 20 mašinų, tarp kurių bus ir komerciniai automobiliai.

Privatiems klientams – pigiau

„eCito“ vadovų teigimu, kadangi ši paslauga yra visiškai nauja, jie nesiruošia konkuruoti su taksi įmonėmis ar automobilius nuomojančiomis bendrovėmis ir ieškos savo nišos. Pirmiausia tikimasi sulaukti verslo įmonių dėmesio.

„Šios paslaugos patirtis Europoje ir Amerikoje parodė, kad per dieną miestuose 60 proc. automobilių nuvažiuoja 25-35 km. Iš to galima daryti išvadą, kad įmonių naudojami automobiliai per dieną daugiau laiko praleidžia budėjimo režime, o įmonėms tai kainuoja draudimo, lizingo ir išlaikymo atžvilgiais. O mes galime pasiūlyti paslaugą, kuri įmonėse pakeistų 3-5 automobilių poreikį. Įmonėms tereikia struktūrizuoti savo poreikius“, – kalbėjo „Ekomobility“ plėtros vadovas Mindaugas Glinskis

Plečiantis „eCito“ aikštelių tinklui tikimasi pritraukti daugiau privačių vartotojų, kuriems bus siūlomi mažesni tarifai nei įmonėms. Veiklos pradžioje „eCito“ klientams siūlys 2 mokėjimo planus (verslui ir privatiems asmenims), kuriuos vėliau turėtų papildyti specialūs pasiūlymai savaitgaliui ar šventinėms dienoms.

„eCito verslas“ mokėjimo plano registracijos mokestis bus 250 Lt, nario mokestis metams sieks 40 Lt. Šio plano klientams automobilio nuoma valandai 8-18 val. kainuos 14 Lt, 18-8 val. – 5 Lt, o kiekvienas nuvažiuotas kilometras papildomai kainuos dar po 0,66 Lt.

Privatiems klientams registracija kainuos 75 Lt, nario mokestis metams – 50 Lt, automobilio nuoma valandai 8-23 val. – 12 Lt, 23-8 val. – 4,35 Lt, kiekvieno nuvažiuoto kilometro kaina – 0,66 Lt. Apmokėjimai už paslaugas bus vykdomi banko pavedimu, o į automobilio nuomos kainą įskaičiuojamas kuras ir draudimas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją