„Šiam projektui siūlome nepritarti, todėl kad draudikai vertindami riziką, turi įvertinti visas aplinkybes įskaitant ir statistiką, kuri gali įrodyti, kad tam tikro amžiaus arba tam tikros lyties žmonės dažniau sukelia eismo įvykius nei kito amžiaus ar kitos lyties vairuotojai. Be to, draudimas diskriminuoti yra įtvirtintas kituose teisės aktuose, taigi pačios diskriminacijos uždraudimas būtų perteklinis, o uždrausti vertinti šiuos parametrus vertinant kliento riziką nebūtų pagrindo“, – posėdyje sakė finansų ministrė Ingrida Šimonytė.

Šiuo metu galiojančiame įstatyme numatyta, kad draudimo įmokos dydį nustato draudikas.
Individualioms savybėms, į kurias turėtų atsižvelgti draudikas, pataisose siūloma priskirti vairavimo stažą, charakterio ypatumus, laisvalaikio praleidimo būdus, pomėgius, sveikatos būklę, profesinę veiklą ir panašias savybes.

Finansų ministerija, rengusi neigiamą išvadą, tvirtina, kad vairuotojo amžius yra tik vienas iš kriterijų, „tačiau jis gali lemti didelę tikimybę įvykti draudžiamajam įvykiui“.

„Tai lemia jaunų vairuotojų perdėtas pasitikėjimas savimi, nesugebėjimas tinkamai vertinti situacijos ir turimų vairavimo įgūdžių“, – rašoma išvadoje.

Taip pat esą remiantis Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkų 2007-aisiais atlikta analize, vairuotojo amžius ir vairavimo patirtis – reikšmingi veiksniai patekus į pavojingą eismo įvykio situaciją.

„Todėl mažai patirties turintys vairuotojai, ypač tie, kurių vairavimo stažas nuo vienerių iki dvejų metų, sukelia daugiausiai eismo įvykių“, – tvirtinama dokumente.

Išvadoje atkreipiamas dėmesys, kad Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (ESBO) valstybėse jaunesni nei 25-erių vairuotojai sudaro dešimtadalį visų vairuotojų, tačiau jie sudaro maždaug trečdalį visų žūvančių vairuotojų.

Lietuvos transporto priemonių draudikų biuro duomenimis, iki 25 m. vairuotojai dažniau sukelia eismo įvykius ir padaro daugiau žalos. Pavyzdžiui, 2008 m. jų padaryta vidutinė žala sudarė 4415 Lt, o kitų vairuotojų – 3054 Lt.

Taip pat nustatyta, kad tokie vairuotojai sudaro apie 5 proc. visų besidraudžiančiųjų, tačiau jie 2008 m. sukėlė apie 11 proc. visų eismo įvykių ir padarė 14,5 proc. visos žalos.

DELFI primena, kad lygių galimybių kontrolierė Aušrinė Burneikienė prieš keletą metų nusprendė, jog tik pagal amžių nustatoma įmoka diskriminuoja vairuotojus, turinčius tokią pačią vairavimo patirtį, todėl draudimo įmokos dydis turi būti nustatomas kiekvienam individualiai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją