Tarp kitų visais ratais varomos „Insignia“ versijos išskirtinumų – „FlexRide“ važiuoklė ir elektroninė-hidraulinė daugiadiskė sankaba.

Prisitaikanti AWD sistema pasižymi ir žaibiška reakcija į perspėjimo sistemos signalus. Kontrolės davikliams įžvelgus kritinę situaciją, prisitaikanti AWD sistema vos per 80 milisekundžių (arba vienu akies mirktelėjimu) atlieka reikalingą sprendimą, sklandžiai paskirstydama variklio jėgą tarp priekinės ir galinės ašies arba tarp galinių ratų. Sūkio momento paskirstymo proporcijų amplitudė svyruoja nuo 0 iki 100 proc. Priešingai nei įprastinėse AWD sistemose, „Opel“ inovacija garantuoja kur kas greitesnį vairavimo saugumą didinančios ir vairuotojo klaidas ištaisančios kontrolės įsiterpimą.

Jau dabar daugiau kaip 5 proc. naujųjų „Insignia“ automobilių iš 177 tūkst., užsakytų Europoje, sudaro versijos su prisitaikančia AWD sistema. Ji standartiškai komponuojama į sportinius OPC modelius ir „Insignia“ modifikacijas su benzininiais 2.8 V6 turbo varikliais. Pasirinktinai prisitaikanti AWD sistema gali būti montuojama „Insignia“ versijose su 2.0 l benzininiais turbo varikliais.

Prisitaikanti AWD sistema informaciją gauna iš trijų modulių – kėbulo (BCM – Body Control Module), variklio (ECU – Engine Control Unit) ir elektroninės stabilumo programos (ESP). Iš minėtų daviklių siunčiami duomenys analizuojami centriniame modulyje. Pagal poreikius variklio pajėgumai per hidraulinę „Haldex“ daugiadiskę sankabą paskirstomi kiekvienam ratui atskirai. Esant būtinybei, net iki 100 proc. variklio jėgos gali būti perduota vienam iš galinių ratų. Todėl „Insignia 4x4“ automobilis gali saugiai važiuoti net trims ratams atsidūrus ant ledo, o tik vienam ratui turint sukibimą su kelio danga.

Moduliuose esantys davikliai stebi įvairius važiavimo parametrus: automobilio pasvyrimo kampą, ratų sukibimą, važiavimo režimą, vairo padėtį, ratų sukimosi greitį, akceleratoriaus pedalo poziciją, variklio sūkius ir pan.

„Didžiausias prisitaikančios AWD sistemos pranašumas pagrįstas jos sugebėjimu kritinėje situacijoje reaguoti greičiau, negu sprendimus sugeba priimti vairuotojas“, – teigė „Insignia“ modelio važiuoklės kūrėjų vadovas Andreas Hollas.

Prisitaikanti AWD sistema turi dar kelias funkcijas. Tai degalų taupymo ir sportinio važiavimo režimai, įjungiami mygtuko paspaudimu. Važiuojant greitkeliu, galima atjungti galinius varančiuosius ratus, taip taupant degalų sąnaudas. Pasirinkus sportinį režimą, daugiau variklio jėgos perduodama galiniams ratams.

Lietuvoje „Opel Insignia 2.0 Turbo Edition“ (su 162kW/220 AG varikliu) su AWD sistema kainuos nuo 97 tūkst. Lt.

Opel Insignia
Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją