Jų programą praturtino ir pirmą kartą šalyje surengtos 4 valandų lenktynės, kurių dalyviai varžėsi dėl šio renginio iniciatoriaus, bendrovės “Kauno grūdai” taurės ir pagrindinio piniginio 10 tūkstančių litų prizinio fondo.

Lenktynės truko tris dienas

Net tris dienas automobilių žiedinių lenktynių gerbėjų aistras kaitino kurtinantis motorų gausmas. Kepinant tikram vasaros karščiui žiūrovai buvo priversti ieškoti nors menko pavėsio varžybų trasą supančių miškų paunksmėje, todėl jų neatrodė ypatingai daug. O sportininkams beliko guostis nebent ventiliatorių skleidžiamu vėjeliu techninio aptarnavimo zonoje.

Tačiau vasaros karštis neatvėsino į Kačerginę susirinkusių lenktynininkų, kurie pasibaigus varžyboms teigė patyrę daug puikių emocijų, azarto.

Tris dienas trukusią geriausių Baltijos šalių žiedo meistrų fiestą penktadienį pradėjo NEZ ir šalies čempionato batalijose dalyvaujantys sportininkai. Jau pati kvalifikacinių varžybų pradžia žadėjo atkaklią kovą beveik visose klasėse, kur lenktynininkų rezultatus neretai skyrė tik dešimtosios sekundės dalys.

Lenktynių užsienyje patirtis

Abejonių nekėlė ko gero tik vienas šių varžybų dalyvis, kuriam jau po pirmųjų važiavimų buvo prognozuojami etapo nugalėtojo laurai ir kurio pranašumas buvo neginčytinas.

Tai vilnietis Andžejus Dzikevičius, pernai tikrą lenktynių mokyklą pabaigęs Vokietijoje “Formula BMW ADAC” serijos lenktynėse. Ir varžovai, ir žiūrovai Kačerginėje išvydo akivaizdų devyniolikmečio Andžejaus kaip lenktynininko patirties šuolį, atnešusį jaunam sportininkui neabejotinų kokybės dividendų.

Jis įtikinamai laimėjo ne tik išvakarėse vykusį kvalifikacinį važiavimą, bet ir šeštadienį surengtas NEZ bei šalies čempionatų trečiųjų etapų “Baltic GT” automobilių klasės varžybas. Jo persvara su specialiai tokio tipo lenktynėms parengtu prototipu “Radical SR-3” nekėlė abejonių per abu važiavimus, tad Andžejus savo taupyklę Kačerginėje papildė 50 taškų kraičiu - maksimaliu, kokį galima iškovoti per vienerias varžybas.

Taip pat įtikinamai Lietuvos atstovas laimėjo ir pirmojo bei antrojo etapų varžybas, anksčiau vykusias Rygoje bei Piarnu. Tad per trijų etapų lenktynes A.Dzikevičius neprarado nė taško ir dabar jo turi 150 taškų. Tai išties unikalus pasiekimas, rasiantis savo vietą rekordų lentelėje.

Pirmąjame šios klasės važiavime antras finišo liniją su “BMW 316” kirto Andrius Pikelis, o trečias su “Honda Civic” finišavo Rimantas Blažulionis. Antrajame važiavime šie lenktynininkai pasikeitė prizinėmis vietomis, todėl abu Kačerginėje iškovojo po 36 taškus.

Ant nugalėtojų pakylos - svečiai

Įdomiai ir permainingai vyko “Super 2000” klasėje rungtyniaujančių žiedininkų lenktynės, kuriose varžėsi tik mūsų kaimynai latviai ir estai.

Abiejuose važiavimuose sėkmė lydėjo “Opel Astra” vairavusį latvį Arnį Jurševskį, kuris, kaip ir A. Dzikevičius, Kačerginėje iškovojo 50 taškų.

Ant antrojo nugalėtojų pakylos laiptelio užkopė dar vienas latvis Juris Sprude, vairavęs “Honda Civic”.

Trečioji vieta atiteko Estijos lenktynininkui Raimo Kulli su “Škoda Octavia”.

Žiūrovai laukė dar vieno pajėgaus Latvijos žiedininko Janio Horelikso bent atkaklaus pasipriešinimo, o gal net ir pergalės. Tačiau šįsyk Janį nuvylė prastai lenktynėms parengta jo “Honda Integra”. Dėl technikos gedimo latvis pirmajame važiavime išvis nestartavo, o antrajame tenkinosi jam nebūdingu statisto vaidmeniu.

Lietuvių revanšas

“Super 1600” klasėje latviams atsirevanšavo lietuviai, užėmę dvi pirmąsias vietas.

Čia pergalę šventė žiūrovų visad karštai palaikomas Dovilas Čiutelė, kurio raudonąją “Lada VFTS” vos išvydę sirgaliai sukelia karštas ovacijas.

Antras Kačerginėje finišo liniją kirto Baltijos šalių čempionato lyderio poziciją išsaugojęs Mindaugas Neliubšys, vairavęs “Honda Civic”, o trečioji šios įskaitos vieta atiteko latviui Lauriui Vidžiui, kuris vairavo trečios kartos “Volkswagen Golf”.

Netikėta atomazga

“Formula Baltic” klasėje po dviejų Baltijos šalių čempionato etapų vyravo dvivaldystė. Lietuvis Ramūnas Čapkauskas ir estas Erko Vallbaumas savo sąskaitose turėjo po 65 taškus.

Po lenktynių Kačerginėje vienvaldžiu lyderiu tapo estas. Nors Ramūnas buvo kupinas vilčių, tačiau namų sienos jam nepadėjo. Visas lenktynininko pastangas vėjais nupūtė antrajame važiavime sugedęs jo “Dallara” bolidas.

Nors pirmajame važiavime Ramūnas finišavo antras, tačiau šis rezultatas ir 20 pelnytų taškų leido jam užimti tik penktąją vietą. Viena aukštesne pakopa beliko džiaugtis kitam lietuviui Egidijui Gutaravičiui, o visą šios klasės nugalėtojų garbės pakylą okupavo estai – pergalę šventęs E. Vallbaumas, antrasis prizininkas Raivo Tammas ir trečiasis – Kristo Ebras.

Kaip po varžybų besilaistydami pergalės šampanu teigė patys estai, jie tokio triumfo Lietuvoje nesitikėję.

Desertui – 4 valandų lenktynės

Paskutinę šio žiedinių lenktynių maratono dieną – sekmadienį – pirmą kartą Lietuvoje surengtos 4 valandų lenktynės “Kauno grūdų” taurei laimėti buvo nemažiau įdomios bei atkaklios. Jos sutraukė ir nemažesnį žiūrovų būrį, nei prieš tai vykusios Baltijos šalių čempionato varžybos.

Dešimt komandų pareiškė norą varžytis ne tik dėl “Kauno grūdų” taurės, bet ir dėl 10 tūkstančių litų prizinio fondo.

Lygiai po keturias valandas trukusių lenktynių įspūdinga taure džiaugėsi “Tanagra Racing Team” komanda, kurios A. Dzikevičiaus ir Daliaus Steponavičiaus duetas per šį laiką nuvažiavo 164 Kačerginės “Nemuno žiedo” trasos ratus, sudarančius 549,4 kilometro atstumą.

Atsilikę vos vienu ratu antrąja vieta džiaugėsi “Snaigės-Kautros” trio – Egidijus Dapšas ir broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai, vairavę galingą “Porsche Carrera 996”.

Trečiąją vietą iškovojo “Juta-Statoil” komanda su “Audi A4” nuvažiavusi 155 ratus. Šį automobilį vairavo Vytautas Švedas, Jonas Gelžinis, Kastytis Stankaitis ir Arūnas Bartusevičius.

Vos vienu ratu nuo trečiųjų prizininkų atsiliko šių intriguojančių varžybų iniciatoriai – “Kauno grūdų” ekipa, kurios “Audi RS4” vairavo Aurelijus Simaška, Linas Adomavičius, Andrius Krasnickas ir pats šios idėjos autorius, bendrovės generalinis direktorius Tautvydas Barštys, sakoma "Visus Bonus" pranešime žiniasklaidai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją