Ilgesni greičio ruožai

Varžybų trasa drieksis Ukmergės, Širvintų, Molėtų ir Vilniaus rajonų keliais. “Vilniaus” ralio varžybų vadovas Gintautas Šlėderis pripažino, kad šiųmetėse lenktynėse didesnių naujovių įdiegta nebuvo, tačiau sportininkai pajus išskirtinį bruožą - ilgesnius greičio ruožus, sieksiančius nuo dvylikos iki keturiolikos kilometrų. Pastaroji detalė iš sportininkų pareikalaus ypatingos ištvermės ir susikaupimo, o žiūrovams suteiks galimybę per dieną pamatyti savo mėgstamus sportininkus keliose vietose bei kelis kartus.

Skirtingai nei prieš keturis mėnesius vykusiame žiemiškajame “Visagino, Ignalinos ir Zarasų Egzotikos” ralyje, šįkart žiūrovai į trasas bus įleidžiami nemokamai. Varžybų organizatoriai atkreipė sirgalių dėmesį, kad trasos uždaromos likus valandai iki pirmojo automobilio starto, todėl žiūrovams derėtų paskubėti.

Pagal tradiciją, ralį “Vilnius 2006”, padedama rėmėjų, rengia seniausia šalies automobilių sporto entuziastų visuomeninė organizacija - Lietuvos automobilių klubas, šiais metais pažymintis garbingą savo veiklos 80 metų jubiliejų.

Varžybų spaudos centro vadovas, viešųjų ryšių agentūros “Visus Bonus” direktorius Juozas Mažeikis, priminė, kad raliai "Vilnius” - vienos seniausių šalyje automobilių lenktynės, su mažomis pertraukomis rengiamos nuo pat 1961-ųjų metų. Juose savo meistriškumu žiūrovus žavėjo bene visi garsiausi įvairių kartų šalies ralio meistrai.

Tarptautinėje automobilių federacijoje (FIA) registruotas ralis “Vilnius 2006” kartu yra ir šalies automobilių ralio atviro čempionato, kurį organizuoja Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF), antrojo etapo varžybos. Tad neabejotinai kompaktiškoje ralio “Vilnius 2006” trasoje, kurioje vien tik žvyro greičio ruožai sudaro 93,95 kilometro, o bendras trasos ilgis siekia per 320 kilometrų, virs ne mažiau atkakli bei intriguojanti kova, patrauksianti dar didesnio šios sporto šakos gerbėjų būrio dėmesį.

Trys naujos “evoliucijos”

Tarp sportininkų įsiplieksiančius sportinius ginčus dar labiau turėtų paaštrinti naujos, galingos ir konkurencingos technikos gausa.

Pirmą kartą šalies ralių istorijoje prie starto linijos bus išrikiuoti net trys naujausi, moderniausi “Mitsubishi Lancer Evo IX” automobiliai. Prie vieno jų vairo sės perspektyvaus lenktynininko titulą pelnęs ir savo važiavimu sirgalius dažnai žavintis Deividas Jocius, kuriam talkins taip pat nemenką patirtį sukaupęs šturmanas Kastytis Torrau.

Antrąjį galingą bolidą vairuos pernykštis vicečempionas Vytautas Švedas su šturmanu Žilvinu Sakalausku. Pastarasis tandemas pirmajame šiųmečiame Lietuvos ralio čempionato etape pralaimėjo tik nepralenkiamu vadintam Sauliui Girdauskui, tąkart galingiausiųjų klasėje A8 vairavusiam itin greitą “Ford Focus WRC”.

Tuo tarpu trečiąja devintosios kartos “evoliucija” “Vilniaus” ralyje startuos svečiai iš Latvijos Maris Neikšanas ir Maris Jekabsonas.

Visi šie ekipažai rungsis N4 klasėje ir sudarys rimtą konkurenciją Benediktui Vanagui su Napoliu Vitoniu, važiuojantiems galinga “Subaru Impreza WRX STI”, Dominykui ir Valdui Butvilams (“Subaru Impreza Spec-C”), Artūrui Ežerskiui su Giedriumi Nomeika, Vaidui Barakauskui su Mariumi Samuoliu, Viliui Rožukui su Audriumi Šošu, Artūrui Strumskiui su Linu Skardžiuku ir kitiems. N4 klasėje tikrai daug vienas kito vertų varžovų, todėl netenka abejoti, jog čia virs labai atkakli kova.

A8 klasėje rungtyniaujantis absoliutus praėjusių metų čempionas bei pernykščio “Vilniaus” nugalėtojas Rokas Lipeikis šįkart važiuos su ankstesniu savo šturmanu Renatu Vaitkevičiumi, kuris pakeitė pernai pirmąkart čempionės vardą iškovojusią Ingą Lipeikytę.

Galingesnė technika aštrina kovas

Rimtą konkurenciją varžovams sudarys ir žiemos ralio nugalėtojas Saulius Girdauskas. Šįsyk Seimo narys ir daugkartinis Lietuvos ralio čempionas su šturmanu Pauliumi Urbonu varžysis kiek žemiškesniu “Mitsubishi Lancer Evo VII” markės automobiliu.

Žiūrovų pamėgtas ir karštai palaikomas Dovilas Čiutelė į trasas vėl išvairuos raudonąjį “Lada VFTS”. Tačiau šįsyk jam talkins 34 metų Marius Torrau. Tai dar vienas naujas veidas automobilių sporte, nors naujoku jį vadinti galima tik iš dalies. Marius pirmasis šalyje įkūrė ralio fanų klubą. Šturmano patirties jis sėmėsi iš jaunesniojo, 26 metų brolio Kastyčio, kuriam pernai buvo suteiktas garbingas sporto meistro vardas. Praeityje automobilių sporto mėgėjams gerai žinomas buvusios SSSR sporto meistras, Lietuvos čempionas, dabar šalies automobilių sporto federacijos viceprezidentas Evaldas Torrau į ralį atvedė ir abu savo sūnus.