Šiuo metu mūsų regionas yra tarsi išėjęs atostogų: per šilta žieminiams raliams, o kelių būklė dar smarkiai per bloga, kad būtų galima džiaugtis ralio varžybomis ant žvyro. Todėl vienintelė išeitis pasukioti vairus – tą daryti virtualiai arba keliauti į pietus, kur dabar veiksmo tikrai netrūksta. Įprastai į tokias keliones išsirengia Martynas Samsonas, kuris paskutinius keturis metus šiuo laikotarpiu keliauja į Italiją, Didžiąją Britaniją, Portugaliją ar Ispaniją. Būtent ten Martyną šį savaitgalį ir išvysime, tačiau ne vieną. Kompaniją N5 klasės ambasadoriui Lietuvoje palaikys net keturi kiti lietuvių ekipažai. Tai be abejo didžiausia lietuvių išvyka pietų Europoje.

„Rally da Auga“ vyks šiaurės vakarų Ispanijoje, Ordeso miesto apylinkėse, visai netoli jūros. Ordesas įsikūręs tarp Santjago de Kompostelos ir La Korunjos. Penktadienį dalyvių lauks kvalifikacinis greičio ruožas, o visas rimtas veiksmas vyks šeštadienį nuo pat ryto iki vakaro. Ralį sudarys keturi greičio ruožai važiuojami po du kartus. Kas du greičio ruožus sportininkai grįš į Ordese įsikūrusią serviso zoną. Ralio distanciją sudaro 111,40 sportinių kilometrų, o bendra distancija – 242,76 km.

Penki lietuvių ekipažai startuos rakyje Ispanijoje.

Pats Martynas Samsonas į Ispaniją atvyko tiesiai iš Jungtinių Amerikos Valstijų, kuriose praeitą savaitgalį dalyvavo „Rally in the 100 Acre Woods“ ralyje su BMW M3 E36. Varžybose Martynas pretendavo patekti į bendrosios įskaitos trejetuką, tačiau problemos su kuru sustabdė lietuvio varžybas dar pačioje ralio pradžioje. Ispanijoje Martynas vairuos Nissan Micra N5 automobilį, o šalia jo šį kartą sėdės Justas Vičiūnas. Šis tendemas kartu važiavo 2021m. „Rally della Val d'Orcia“ varžybose Italijoje.

Rokas Steponavičius persėdęs iš BMW M3 į Ford Fiesta N5 rodo stabiliausius rezultatus iš viso N5 būrio. Trys žieminiai raliai Estijoje, Latvijoje bei Lietuvoje – trys sėkmingi finišai. Visgi žiema baigėsi ir Rokas su Dovydu Ketvirčiu pirmą kart išbandys automobilį ant ispaniško žvyro.

Penki lietuvių ekipažai startuos rakyje Ispanijoje.

„Savijauta gera, turėjau nemažai papildomos veiklos, tai mintys buvo nukreiptos ten, apie ralį per daug negalvojau. Tai yra pirmas mums kaip ekipažui ralyje ant žvyrinės dangos šiuo automobiliu. Tikslas vienas – kaupti sportinius kilometrus, rinkti patirtį ir pabandyti suprasti kaip automobilis važiuoja ant ispaniško žvyro. Manau teks padaryti korekcijų automobilio reguliavime. Būtų puiku jeigu finišuotumėme ralį be nuotykių ir turėtumėme gerą laiką automobilyje“, – teigė Rokas Steponavičius.

Vilmantas Padegimas vos tik nusipirkęs Renault Clio N5 išsikėlė sau tikslą važiuoti visur kur galės ir rinks būtinus sportinius kilometrus. Tą pažadą jis per žiemą sėkmingai vykdė, o startas Ispanijoje jau bus net penktosios varžybos iš Dzūkijos kilusiam lenktynininkui. Tobulėjimo procesą šiek tiek pristabdė šturmanų kaita, kuri pasibaigė šalia atsisėdus Edvardui Gurevičiui. Dabar Vilmantas jau gali pilnai koncentruotis į vairavimą.

Penki lietuvių ekipažai startuos rakyje Ispanijoje.

„Kaip ir prieš kiekvieną kelionę – ir įdomu ir šioks toks nerimas, nes nežinai kas bus. Kažkaip jau ir norisi į Ispaniją, kadangi pabodo truputį žiema, norisi šilumos, na o ten tikimės ją rasime. Tikslas aiškus – finišas. Sieksime susirinkti visus sportinius kilometrus ir dar labiau susidirbti su Edvardu. Aišku visu pirma tai tikiuosi „renuką“ parsivežti į Lietuvą, tokį kokį išsiuntėme į Ispaniją. Pirmi kilometrai ant žvyro bus su N5, plius automobilį atnaujinome, įdėjome naują variklį, naują turbiną, 34mm restriktorių. Naujai sureguliuota viskas, pralėkiau aplink namus, pačiam baisu pasidarė kaip ji dabar lekia. Ir šiaip bus įdomi patirtis, laukia kvalifikacija, nuostatuose parašyta, kad su trasa bus galima susipažinti tik vieną kartą, bus kažkoks „show stage“. Na bus įdomu, nes turime nulį patirties ant žvyro bei asfalto. Tikiuosi pavyks išsilaikyti ant kelio ir neprisidaryti „reikalų“, – tikino Vilmantas Padegimas.

Aurimui Eidžiūnui su Justu Barysu tai bus antrasis startas su nauja Ford Fiesta N5. Kaip ir daugeliui, Aurimui tai bus tolimiausia „ralinė“ išvyka jo karjeroje, tačiau Aurimas į Ispaniją važiuoja ne tik rinkti kilometrų su nauju automobiliu. Kaip varžybų organizatorius, Aurimas sieks pasisemti patirties ir iš kolegų ispanų.

Penki lietuvių ekipažai startuos rakyje Ispanijoje.

„Kiekvienas ralis yra tam tikra patirtis ir tam tikras iššūkis, tai čia turbūt mūsų komandai bus pats tolimiausias ralis kuriame esame buvę. Esame buvę Suomijoje, bet čia jau visai kas kita. Visų pirmą tai yra susipažinimas su automobiliu prieš ateinantį Lietuvos ralio sezoną. Visų antrą, man yra įdomu kaip organizatoriui. Įdomu pasistemti patirties, pasižiūrėti kaip daro kiti, išvysti galimybes. Iš sportinės pusės visuomet yra įdomu važiuoti ten kur dar nesi važiavęs bei pasimatuoti su vietiniais. Visgi savoje žemėje pranašu nebūsi. Tai visa mūsų N5 komanda to tikslo vedama ir išvyko į Ispaniją“, – sakė Aurimas Eidžiūnas.

Penktasis lietuviškas ekipažas Ispanijoje – Linas Vaškys bei Laurynas Paškevičius su Škoda Fabia N5. Šis tandemas N5 automobilį išbandė dar praeitais metais atlikdami „nulinukų“ pareigas „Samsonas Rally Utena“ varžybose, tad jie vieninteliai su Martynu Samsonu turi patirties su N5 technika ant žvyro. Tiesa, šią žiemą Linas su Laurynu buvo aplankę poliaratį, kur dalyvavo „Arctic Lapland Rally“ varžybose.